PEREMPUAN LIAR (14)

741 16 0
                                    

PEREMPUAN LIAR
RE-EDIT BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 14

Sampai aku penat ketawa adik aku kejar2 , si adik dapat aku saja habis aku diketuk2 tumbuk² tu kepala  aku .

aku - appa ! appa ! tolong aku appa ! appa tengok si adik ni appa , dia pukul kepala aku appa . appaa !

Sambil aku ketawa² dia pukul² kepala aku .

bapa - sudah² lah kamurang main sana lala , adi , nanti kamu dua gaduh lagi .

Aku sudah berhenti main tapi adik aku tarik² rambut aku , dia p injak2 kepala aku , kan aku terbaring senang lah dia kasih lepas geram dia .

adik - budu punya kakak !! neh kotoh ambil kau baru kau tau kan ??

prutt prutt ! dia kentut depan muka aku , dia ketawa baru dia lari , bodoh nya ni adik aku , lepas tu dia lari dari aku p tempat bapa .

aku - Appaaa bah ! kau tengok si adi kasih kentut kepala sia !!

bapa - aii ,aii ,wangi kah kontut si adi lala ??

adik - sedap kah kakak lala ?? Hahaa, neh nda kena tolong bapa neh neh neh ~

Aku terus ambil hati ,kunun2 merajuk lah bah , aku masuk bilik ambil tuala , aku rasa macam mau berak , aku tahan saja kentut aku masa tu .

aku - adii sini dulu , ada kaka mau bagi .

adik - nda mau ,nanti kau buhung (tipu) tu .

aku - nda ba , sini saja lah bah

Terus adi aku pergi dekat belakang aku , aku pusing terus aku kentut letak ditangan baru kasih hembus dekat hidung dia wahaha !!

aku - nehh!! 1- kusung (kosong) arr ! kotoh haha !

Terus adik aku ketawa ni .

adi - HAHHAA !! kotoh nda bau kentut kau gia tu kaka lala .

aku - cilaka !!  sia2 buang kentut .

Silaka betul kuat saja bunyi kentut tapi bau pun tidak haha !
Terus aku kasih biar adik aku .

aku - bah mandi dulu aku .

lepas habis mandi tu , aku kasih siap² semua kerja sekolah aku , dan buat apa yang patut ,jam 9 macam tu habis aku buat semua .

aku - appa ,siap sudah semua kerja sekolah aku ,sudah mula ka tu tv yang belawan main tu tayangan ??

bapa - aii aii ,macam kena cancel tu rancangan tapi bapa pun tida tau tv berapa sudah gia tu,cuba kunun kau tekan ni remot , bapa lupa sudah gia wayang dia .

Hahaha ..Ketawa dengar bapa aku cakap macam tu .

adik - jangan mengejek orang tua kaka , nanti kena sumpah jadi katak baru kau tau , kau tau kah apa tu mondohon ???

aku - peiiii ! kau kasih sama tu binatang kenapa ? mondohon tu untuk binatang saja .

Tapi sebenarnya aku pun kurang pasti dengan maksud disebalik maksud mondohon tu ,tapi aku  tahu maksud dia tidak boleh kasih ketawa binatang saja .

adik - ahhh betul bah appa ???

bapa - betul lah  apa kaka lala cakap tu , aii aii lala , cepat lah tolong bapa cari dulu siaran tv tadi , main sudah mungkin tu , odoii lala ketinggalan lah kita ni macam .

aku terus tekan tv1 tv2 tv3

bapa - naaahhh , tunaaa  la tu wayang kita mau tengok tu lala .

Lupa sudah aku  wayang apa tu sampai saya tertidur tengok tu wayang , tidak siok aku rasa sebab aku jarang tengok tv dirumah .Mungkin salah satu saya tertidur pun sebab bapa aku terlalu banyak bercerita sampai aku terlelap .

Bapa - tu staring punya kuat , dia p tendang kalau kena timbak pun tidak mati , sekejap saja luka dia .

Aku sama adik aku pula emm...emm sampai ketiduran dengar , aku tengok tv sambil dengar bapa cerita² macam bapa pun masuk dalam tv sudah , sampai dia marah² kalau bercakap kasih cerita .

Habis rancangan yang bapa tengok tu kami pula nyeyak² tidur bapa kasih bangun .

bapa - adii , lala bangun kamurang dua tidur dalam bilik , habis sudah kita tengok tv ni .

Bukan kami tengok tv masa tu ,tv pula tengok kami haha !! aku bangun p bilik ,adik aku lagi ni satu becakap sendiri sambil bejalan . Tidak tau lah apa dia cakap sebab mata aku pun masa tu masih kabur² tidak boleh terlalu buka besar tu mata .

Tapi sekali adik aku terla langgar pintu bilik kami tebuka terus mata luas² sampai ketawa² aku masa tu .
Aduhhh dia cakap , terus terbuka mata dia luas gosok2 kepala .

Pagi² bangun2 macam biasa lah aku kasih sedia makanan ,mama si dalia awal2 pagi lagi sudah call aku .

mama dalia - hello lala ???

aku - helo mama ??

mama dalia - lala tidak payah bawa bekal , mama ada kasih sedia bekal juga .

aku - bah ok la mama , tq mama , mana papa mama ??

mama dalia - sana bilik tu , masih lagi tidur.

aku - ohh, ok lah mama , lala mau masak untuk bapa sama adik lala lagi ni ,bye mama .

mama dalia - bye , baik2 sana k .

aku - ok

titttt...

Habis masak saja aku terus pergi bersiap mama dan bapa si dalia datang juga , bapa aku keluar² dari bilik .

bapa - aiiihh , kau belum lagi jalan kah lala ??

aku - belum lagi ni appa.

bapa - nda juga kau lambat kaini ??

aku - belum lagi , lagi pun saya ikut dorang mama sama papa dalia datang nanti .

bapa - bah bagus lah bah tu kalau macam tu , sudah gia kau makan lala ??

aku - sudah juga ni appa , tinggal kamu dua si adi saja belum .

bapa - aiii aii , bapa tengok tu makanan ba lala macam nda kurang saja .

aku - hehe ,sikit saja aku makan ba tu appa , takut aku tertidur balik kalau kenyang .

Tapi sebenarnya aku tidak mau bapa aku terasa sama aku yang mama si dalia masak untuk aku ,mama si dalia lagi tidak suruh bawa bekal nanti kalau bapa tau , memang lah bapa terasa , mentang2 hidup susah kan jadi tumpang makanan sama orang , macam tidak rumah sendiri mau masak .
Totttt tootttt....Bunyi horn kereta bapa si dalia .

Bapa - naahhh , lala sampai sudah durang mama bapa angkat kau ( dia orang )

aku - ya , bah appa , jalan dulu lala .

bapa - lala kau ada juga belanja kah tu ???

aku - ya ada juga ni appa , kenapa appa ??

bapa - dari mana gia kau dapat duit ????

aku - hehe , anu bah ni appa , kan sebelum ni aku berkerja d sana restaurant .jadi kumpul² lah bah duit sikit .

bapa - bah bagus lah kalau macam tu ,hidup berdikari . kau jalan lah bah lala nanti ibubapa angkat kau marah tunggu lama² .

aku - bah , appa jalan dulu arr , bye² appa .

bapa - bah palan² ,baik² lah sekolah sana .

aku - ya bye .

Aku ambil bag terus aku naik kereta .

mama dalia - haii anak mama ,selamat pagi

aku - hai mama , mama papa sudah makan ??

mama dalia - belum lagi , nanti lah .tapi mama ada bapa bekal untuk lala .

aku - tq mama .

Aku tersenyum gembira bila melihat bekal yang diberi .

bersambung...

PEREMPUAN LIARWhere stories live. Discover now