Klinická smrt?
Ne.
Když jsem asi tak pět let zpátky hledala nějakou zábavičku na internetu, narazila jsem na Wattpad. Nebyla to moc aktivní síť. Byli tu lidi, psali, ale byla to menší komunita.
Ani jsem nebyla zaregistrovaná, ovšem chodila jsem si sem něco málo přečíst. Doopravdy ráda. Protože spousta prací byla doopravdy kvalitních a propracovaných, autoři se snažili. Ačkoli to spousta lidí moc neuměla, chtěla mít krásné obal díla. Byla hezky vidět spolupráce mezi autory, pomáhali si je tvořit navzájem. Originální obsah, kvalitní čeština.
Mám pocit, že Wattpad začal upadat někdy v době mého příchodu- to je léto 2016. Wattpad zažil velký boom, doslechla se o něm spousta populace, přišla velká část populace- hlavně té mladší, ale co je na tom špatně si povíme až za chvíli- a hlavně... velká část té velké části se nebála začít psát.
Mladší populace- řekněme teenageři. Rozmohlo se to na základkách, středních školách. Příběhy psali puberťáci a chtěli, aby si to četli jejich pubertální přátelé. Přišli, založili profil a za nějakou chvilku taky zkusili něco napsat. A to byl počátek konce.
Dobře, to, že vám je třináct není nic špatného. Můžete mít velkou fantazii, dobré myšlenky, talent je zpracovat- ale je dobré hledět na to, jestli doopravdy umíte v češtině vše.
Spousta věcí se učí později (zejména čárky, protože to není nejlehčí učivo a ani já ho neovládám dobře, nebaví mě to, ale snažím se nad nima myslet). Hezký obal a napínavý popis knížky není vše. Pokud je obsah plný chyb, je to špatně. Jestliže máte skvělý příběh, ale vaše čeština pokulhává, pomožte si. Pravidla češtiny na internetu, rada kamarádky, tištěná pravidla. Pro vaše dobro.
No, když člověk neumí češtinu, je to chyba. Ale když člověk neumí češtinu a rozhodně nemá talent na psaní- to je konec.
Je dobrý být sebekritický. Pokud na to nemáte, je fajn si to přiznat. Jestli vaše kamarádky vydávají příběhy a vy chcete taky jeden vydat, abyste byly slavnější, ale nedokážete vymyslet nic originálního- NEDĚLEJTE TO.
Sra...nd je tu dost.
Původně sem psali lidi, kteří to fakt uměli. Teď sem píšou téměř všichni. Je to ta chyba?
Hm... i lidi v tom pravěku nemuseli být sebekritičtí. Ale bylo tu tolik kvality, že ty nekvalitní prostě upadly na dno a nikdo o nich nevěděl. Dnes je tu tolik nekvalitních příběhů, že to kvalitní málo se jednoduše ztratí. Nejsem přehnaně kritická, je to zatracená pravda.
Navíc spousta těch dobrých spisovatelů to vzdává, protože ví, že jejich super příběh nemá v té břečce šanci. Smutná realita.
A proto- prosím, pokud tohle čtete: ZAMYSLETE SE.
Neříkám, že všichni píšete zle. Ne. Čte mě spousta skvělých a šikovných lidí. Ale zamyslete se, jestli nejde něco zlepšit. Nebo někomu poradit. Pomoct. Nechceme to tady zničit, ne?Právě kvůli tomu, jak se to tu špatné jsem odešla i já. Neviděla jsem budoucnost ve vydávání tohodle. Fakt se snažím psát, dávám do toho dost a viděla jsem, jak se to tu ztrácí. Ale nevzdávám se. Možná vytáhneme Wattpad ze sra...nd. Zkusme to.
Už jen proto, abych zas neodešla. To nechcete.
Mimochodem... za dva dny jsem získala asi padesát přečtení. Je to desetina toho, co jsem získala za rok. (Jo, měla jsem tady narozeninky) To je dost.
Ale hlavní je, že z 48. příčky ve Spirituální jsem se dostala na 8.
DĚKUJI.
ČTEŠ
Myšlenky arogantní dámy
ДуховныеProtože jsem bez duše, tak mám jiné myšlenky, než lidé, co duši mají. A byla by škoda psát je na papír sama sobě.