Chapter 20 (Final)

623 61 13
                                    

We'll just keep running and running until we lose our breath. Never will stop running for the day.

[May]

Mason senyum sama sa bila dia nampak macam sa betul-betul rasa lega benda tu tidak jatuh atas kepala sa. Menyampah pula sa nampak muka dia ni sempat lagi ko mau senyum-senyum sama sa sana.

"Kita tidak mau lari dari sini ka?"

"Ya, kita mau lari lah ni kijap lagi." Mason senyum and he leans toward my face trying to kiss me. Sa terus mengelak sa baru sedar yg Mason on top sa dari tadi.

"Don't act like nothing happens between me and u. I remembered everything u've ever done to me." Sa bilang dengan nada yg pelan tapi tegas.

"Babe, I'm really sorry. I really am. Please forgive me?"

"I think u two lovebirds have to stop being sweety pie because we've got to save our ass here." Aries bilang, sa pandang dia dengan pandangan paling tajam. Yalah, ko lah paling manang mentang-mentang pandai berlawan bukan macam sa ni macam ubi kayu saja kalau dibandingkan sama ko sana.

Kami semua keluar dari tu bilik. Masa sa keluar dari tu bilik, sa hairan napa banyak betul orang bergelimpangan di lantai, diorang Tyler sama Aries mungkin suda kasi kerja diorang masa kami menikmati reunion kami dua Mason tadi. 

I saw Steven lying there without moving an inch, sa stop sekejap Mason pun berhenti tengok sa.

"Dear, we have to go now."

"I know, just give me a second."

Sa maju pigi tempat si Steven.

"Take this!" Sa pijak lelew Steven.

"Arrgghhhhh!!!" Tiba-tiba dia teriak kesakitan, shit! terus sa terkejut. I thought dia mati suda.

"Whats that for?" Mason tanya.

"Saja, for revenge. What, u think I can't kick some balls?"

"U sure can."

SIA basement betul-betul sunyi sepanjang kami keluar dari tu bilik macam ni tempat kena abandon totally.

"Something is not right. I think Raun is planning some stupid tricks again." Aries bilang.

Sa diam saja sambil ikut diorang.

"Just be careful." Mason cakap.

Sa ikut ja diorang, kami sampai di tempat parking helicopter. There's only one helicopter available di sana. Kami masuk dalam without hesitation, Aries sama Tyler start the engine.

"U guys even learned how to fly this monster?" Sa bilang, penuh dengan kehairanan ja sa ni sekarang.

"We've learned everything." Mason jawab sa sambil dia senyum.

"I thought u just learned how to lie and how to shoot." Sa bilang dengan nada yg sangat sarcastic. Mason roll his eyes and shake his head. How dare u ah Mason.

"Sit. We're about to take off now." Mason suruh sa duduk, macam mengarah pula dia ni.

"Syitt, we yabout to take yooffff." Sa bilang mengajuk tu cakap dia menyampah betul sa. Sa duduk ja terus di mana-mana, as I said ni helicopter buli muat berapa biji buah moto tu so I just sit anywhere yg sa selesa yg penting jauh dari diorang.

After 20 minutes of smooth flying, when we are about hundred thousand feet above the ocean, laut ja sa nampak di bawah. Kalau sa terjun ni apa lah jadi tu ah, melencong lagi ba fikiran sa.

Ting! Ting! Ting!

Rusak khayalan sa mau terjun dari helicopter. Sa nampak tu roof macam kena timbak with something with star shape. Sa berdiri sambil sa teliti tu shape, dari mana lagi benda ni muncul tiba-tiba. As I was busy analyzing, suddenly ada 3 orang lelaki melumpat masuk dalam tu helicopter. Where the hell did u guys come from? Tidak berkelip mata sa tengok diorang, they straightaway pointing the gun at me. Automatik sa angkat tangan.

The RunawayWhere stories live. Discover now