-----2 weken later----
"Ga jij auditie doen voor dat stomme stuk?" vraag ik aan Didi. "Je moet meedoen" zegt Rosa zuchtend. "Aah fuck!" zeg ik geërgerd.
"Je moet gewoon je best niet doen." zegt Didi simpel. "Dan moet je het over doen, ze kennen je, ze weten wat je kan." zegt Rosa.
"Aah fuck" zegt Didi. Lachend lopen we de school uit.
"Waar moeten we eigenlijk het script ophalen dan?" vraagt Didi. "Shit! helemaal vergeten." zegt Rosa. Ze trekt ons mee naar de grote verzamel hal.
Daar staat Van Grundel, de opperheks ,de leider van de heksen plaag (de leraressen hier op school)
"Jij mag auditie doen voor beste vriendin van de hoofdrol speelster." zegt de opperheks tegen Didi. "Aah mevrouw Roos, jij mag de hoofdrol proberen." zegt de opperheks tegen mij. Wow wow wow hoofdrol.
"Waarom hoofdrol?" vraag ik beledigd.
"Meeh gewoon." zegt de opperheks. "Mag ik iets vragen?" vraag ik
Ze knikt.
"Hebt u een hekel aan u leven, want dan hoeft u dat van anderen niet te zieken!" vraag/zeg ik. "Oh nu bent u te ver gegaan, nablijven mevrouw!" zeg Van Grundel
Ik zucht, "De school is al uit, doei mevrouw." zeg ik lachend.
"Rosa jij mag de zus van de hoofdrol doen." zegt opperheks lief tegen Rosa.
"Oke dag!" zegt Rosa als ze achter mij en Didi aan loopt
***
"Dus die rol he?" vraagt Niall als we samen op mijn bed liggen. "Ja?" vraag ik verbaasd. "Zitten er ook zoenscènes bij?" vraagt Niall. "Ja er zijn zoen scenes." zeg ik lachend.
"O boy." zegt Niall. "Ik hoop maar de de tegenspeler knap is." zeg ik lachend. "Ik hoop het niet." zegt Niall met een vies gezicht.
"Neeh, natuurlijk is hij knap, ze kiezen echt niet zo'n nerd!" zeg ik plagerig.
"Volgens mij krijg jij die rol niet." zegt Niall
"Hah ik hoef hem ook niet, ik heb al een knapperd die ik kan zoenen." zeg ik lachend. "Wie dan?" vraagt Niall verontwaardigt. "Jij sukkel!" zeg ik.
"Ooeh ik ben een sukkel!" zegt Niall.