05

1.7K 197 116
                                    

Setelah menceritakan segalanya. Aeyoon meminta Haejin untuk merahsiakan dari keluarga nya. Nama baik keluarga nya akan tercalar.

"Kau jangan bagitahu eomma dengan appa. "

Haejin mengeluh.

"Eii jantan tak guna tu!!! "

"Kat mana dia sekarang!! Bukan nak bertanggungjawab!!! Bodoh punya jantan! "Haejin tidak habis mencarut menambah dosa

"Habis tu kau macam mana sekarang? "Tanya Haejin lagi.

"Aku-- aku nak gugurkan. "

Dia teragak agak membuat keputusan.
Dia pun perasaan dan walau apa pun anak tu tetap anak dia

"WTF GURL!!! KAU NI AGAK AGAK LAH WEH! ANAK KAU TU! "

"Habis tu tak kan aku nak sara hidup sorang sorang? Tanpa mamat arnab tu? Apa aku nak cakap dengan family aku nanti? Walau apa pun aku tak akan bagitahu eomma dengan appa. Keadaan lagi tambah teruk kalau aku bagitahu. "

Balas Aeyoon dengan nada pasrah. Air matanya tidak berhenti mengalir. Dia buntu dan juga takut.

"Kau tahu tak apa beza kau dengan jantan tu? "

"Tak. "

"Tak ada beza dua dua bodoh. "Jawab Haejin. Sungguh Aeyoon berasa sentap dengan kata kata setan kesayangan nya itu.

"Sebab apa sama? Yang kau nak gugurkan. Si kucing parsi jantan tu pulak tak nak bertanggungjawab. Yang kau ni pun satu dah beromen bukan nak mintak no telefon! "

"SI BODO TU PUN SATU DAH PANCUT DALAM DAH SEDAP MAIN DIA BLAH EH INGAT PEREMPUAN NI APA HAH "

"So? Gugurkan je lah. Hey ni 2090 lah zaman moden. "Balas Aeyoon. Dia memandang muka flawless rakan nya itu dengan muka mintak penyepak.

"Suka hati kau lah Aeyoon, Aku tak nak paksa. Tapi---- dah tu keputasan kau aku terima dengan hati yang tidak rela-- "

Bermulalah drama tidak berbayar. Aeyoon malas nak melayan dia pun tidur.

"Aku nantok lah. Nak tidur hah goodnight shy shyton kesayangan ku muah! "

---

Lima bulan kemudian

"Hoi bangun lah setan kau ni membuta je "Haejin menyelak kain peleka-- eh salah langsir bilik Aeyoon.

"Haihh kau ni bising lah! "Aeyoon menarik selimut sehingga menutupi kepalanya.

"Kau tu dah lah berat badan naik! Cuba kalau exercise sikit. Dah macam badak liar je aku tengok kau. "

Perli Haejin. Aeyoon lantas bangun.

"Yahh aku kurus k "Aeyoon merenung tajam rakannya.

"Kurus? Hah nak tahu kurus ke tak ni ha aku bagi penimbang. Silap silap pecah penimbang tu kau pijak "

Tiba tiba dia terasa sesuatu. "Weh aku rasa macam nak maka-- "

"Ah kau tak yah rasa macam rasa nak makan sangat nanti jadi taik jugak makanan tu. "

"Kau ni kan! Aku tengah pregnant ni faham faham je lah! "

"Kau pregnant pun kau jaga ke anak tu nanti? Kau nak gugurkan jugak kan? "Kata kata Haejin membuat Aeyoon sentap habis.

"Dah lah aku nak gi class. Pape roger aku. Ha lagi satu jangan kau suka suka langgan cerita kat astro eh buang duit aku je nanti kbye. "Maka dengan itu dia pon hilang dari radar.

--

"Kita nak pergi mana ni? "Soal Jungkook di dalam kereta.

"Hantar nasi goreng bandar kat sorang ni ha. "Jawab Seokjin yang sedang fokus memandu.

"Hah nasi goreng bandar? asal hyung kena hantar pulak? "

"Kawan dia mengidam nasi goreng bandar pelik pelik je. Nasib baik aku boleh buat "

"Ni asal ada bekas lain pulak? "Tanya Jungkook apabila ternampak ada bekas makanan lain di dalam beg hitam itu.

"Ah bawah tu pulak timun bakar. "

"Timun bakar? Ya allah aku tak pernah dengar makanan timun bakar "

"Katanya perempuan tu ngidam pelik pelik. Kulit tembikai lah, kulit pisang lah, biji betik, sabun cuci pinggan, span cicah kicap lah ha gitu lah. "

Jungkook hanya membuat muka toya.

"Kepala ba--- teruk nya sampai nak mengidam bukan bukan. Dia tak ada suami ke sampai nak suruh hyung masak brr menyusahkan orang je kerja. "

"Ahh sebenarnya dia belum kawin "

"Eh? Serius la ha ni lah yang dinamakan kidz jaman now belum kawin dah buat mengapakah sungguh gelojoh "Jungkook mengelengkan kepalanya.

---

"GWOMAWO SEOKJIN AH! AKU BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR SANGAT KAU PANDAI MASAK NI. HA SI BADAK SUMBU LIAR TU MACAM MACAM DIA NGIDAM. HA MAKLUMLAH PES TIME PREGNANT! "

"Tak payah berterima kasih macam tu kembang setahun aku dibuatnya. "Balas Seokjin dengan bangga.

"Tu siapa dalam kereta tu? "Haejin menunjuk ke arah Jungkook yang sedang khusyuk mendengar lagu sambil mengoyang goyang kan kepala nya. Sekali tengok asal macam kelapa. Fuhh muka boleh tahan hodoh. Tak adalah tipu je.

"Mem aku. Kita orang nak keluar jap lagi. Tu yang dia ikut tu "

"Ha tak nak masuk sekali ke? Duduk lah dulu minum minum cekik cekik makanan dulu kat dalam. "

"Tak apa lah aku puasa sunat. Ha aku gi dulu! Ada pape suh aku masak roger roger! "Seokjin terus berlari pecut. Kereta nya terus hilang dari radar dan tidak dapat dikesan.

"Aeyoon ah! Ni makanan kau ni! "

Bersambung

Aku dah malas nak datang sekolah mari cuti sampai tahun depan HHAHAHAHAHHAHAH

Budak +jjkWhere stories live. Discover now