(Aeyoon pov)
Perkahwinan aku dijalan kan senyap senyap tanpa pengehtahuan family aku and family Jungkook.
Majlis pun biasa biasa je. Lagipun aku kawin dengan dia tanpa rela. Saya ulang tanpa rela.
Demi anak aku, esok aku akan berstatuskan 'isteri Jungkook' atas kertas.
Aku ni bukan sangap nak kawin awal tapi tu lah seokjin kata lagi cepat lagi bagus tak ada lah jiran jiran tanya anak siapa mana mak mana bapak dia ha tak ke naya kalau gitu.
"Kau pakai baju apa pun tetap buruk "Kata Jungkook ketika aku sedang memilih baju pengantin.
"Baik kau senyap sebelum aku jahit mulut kau "aku memberikan amaran kepadanya. Kedengaran dia ketawa mengejek.
Dasar jantan tak guna. Aku campak kau dalam empangan kang.
"Saya nak baju ni "
---
(Jungkook pov)
Aku dah hantar Aeyoon pulang ke rumah dia tadi. Aku cakap aku nak pergi ke suatu tempat and yeah nasib baik dia tak banyak tanya.
Act aku nak pergi ke rumah family aku. Dah lama aku tak balik sana. Bukan apa aku tak suka balik sana sebab eomma dan appa aku bukan macam yang lain.
Dia orang selalu bertikam mulut sampaikan aku diabaikan. Lagipun aku nak jumpa dia orang sebelum aku kawin ni. Tapi jangan risau, aku tak akan bagitahu dia orang yang aku akan kawin and aku tak kan bagitahu yang aku dah ada anak sejak dua tahun lepas.
Cuma bangtan hyung dan abang tiri aku yang tahu.
Maybe kalau aku bagitahu dia orang, dia orang dah tak anggap aku anak dia orang. Ok kalau benda tu terjadi aku tak tahu apa aku patut buat.
Aku memberhentikan kereta di hadapan pagar rumah. Aku tak nak masuk kan kereta ke dalam garaj sebab hmm ntah la.
Aku melangkah masuk sebaik sahaja pintu pagar dibuka.
"Jungkook ? "
"Dah lama tak balik sini. Eomma rindu kamu "eomma memeluk aku. Aku hanya mendiamkan diri tanpa membalas pelukan nya.
"Macam mana duduk dengan hyung kamu? "Soal eomma.
"okay je eomma. "Balasku sepatah. Hey kemon kemon aku datang sini mesti mood aku hilang.
"Wae Anak eomma makin kurus? "Eomma mengusap perlahan pipi aku.
"Biasa je "
"Duduk lah dulu eomma masak kan sesuatu nae? "Aku mengangguk.
"Appa mana? "
"Appa? Huh, dia tu macam la kamu tak tahu asyik sibuk je. Lepas tu kadang kadang tak balik susah lah dengan bapak kamu ni "
"Sedap mengutuk saya? "
"Balik pulak. Ingatkan dah tak ingat jalan balik rumah. "Ini lah salah satu reason kenapa aku tak nak datang sini. Bingit tau tak dengar gaduh gaduh ni.
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfiction+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.