"Gais dont sedih sedih lah, anggap lah holiday ni, honemoon korang berdua "kata Jin. Jungkook dan Aeyoon hanya diam. Mereka langsung tak bertegur.
"Ha lagipun malam ni Bi ryeom tidur dengan aku, kan Namjoon? "Jin menyiku lengan Namjoon.
Namjoon memandang Seokjin dengan pandangan 'ehbanyakhensemmukakau'
"Ehh-- "
Baru sahaja Namjoon ingin membantah Seokjin terlebih dahulu memijak kaki Namjoon.
"BAPAK-- ERR HA YE YE-- Bi ryeom tidur dengan kira orang "kata Namjoon sambil menahan sakit di kakinya.
"Korang masuk la bilik dulu nanti pukul lapan datang pantai, dinner kat sana "
--
Seperti yang dirancang Jungkook datang ke pantai. Jin yang sibuk menyediakan makanan memandang Jungkook yang baru tiba.
"Ha jungkook duduk lah "kata Jin. Jungkook duduk bersila di atas tikar. Mata nya memandang semua hidangan yang terhidang di atas tikar.
"Kita hari ni picnic je, bukan hari ni je esok pun sama "kata Jin.
"Hyung ni tak cukup bajet "
"Padahal bapak CEO "
Hoseok dan Taehyung
"Halah kau ni banyak complain aku sekel kang "
"Yelah "kata Taehyung dengan nada kesal.
"Hmm hyung lupa barang pulak kat hotel "kata Jin. Jin memandang Hoseok dan Taehyung yang sibuk menelan buah anggur. Belakang hoseok ditepuk kuat oleh lelaki itu membuatkann dia tercekik anggur.
"EH HYUNG OK TAK NI KAU JANGAN MATI AKU TAK SEMPAT BELI KAIN KAPAN KAU DAH LA TAK SOLAT TAUBAT LAGI-- "
Kata Taehyung.
"Arr kook aku nak gi ta-tandas jap lah "kata Taehyung
"T-tolong a- aku " Taehyung terus menarik rambut Hoseok supaya mengikutnya.
Masuk je dalam tandas, Taehyung terus tepuk belakang Hoseok yang dah nyawa nyawa kuda laut--
"KELUARLAH KAU ANGGUR--!! "
Kemudian terkeluarlah buah anggur dari mulut Hoseok.
Yoongi yang baru melintasi tandas terus Taehyung tarik rambut dia.
"WOI HANAT KAU SIAPA?! "Jerit Yoongi yang baru nak kuarkan silat
"Terkejut aku "
"Nasib baik tak terkentut "
---
(Aeyoon pov)
Aku menapak ke pantai. Act tadi aku dah siap dah pastu tetiba Jin suh aku tukar baju. Nak tak nak kena tukar jugak kalau tak nanti si Jin tu potong astro kat bilik aku!
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfiction+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.