(Aeyoon pov)
Aku membuka mata perlahan lahan. Orang pertama yang aku nampak Haejin. Aku kat mana ni? Pahal wangi semacam tempat ni
"Aeyoon ah "
"Aku ingatkan kau dah mampus tadi tau tak?!! "Kata Haejin dengan riak risau.
"Nasih baik tadi aku tak bacakan yassin. Seokjin tu dah siap siap beli kain kapan "
Ni lah member. "Aku dekat mana ni? " soalku
"Bilik Jungkook " Pahal bilik dia bau kuat sangat. Sakit hidung aku. Dia tuang satu tan pewangi bilik ke apa
"M-mana b-budak tadi?! "Aku terus bangun dari baring dan ingin melangkah keluar dari bilik.
Aku yakin dia anak aku. Aku yakin.
"Bagi aku jumpa dia "pintaku. Tolong lah aku nak jumpa dia. Aku nak tebus balik kesalahan aku. Aku memang betul betul menyesal buang dia.
Aku janji aku akan jaga dia
"Waeee?? Kau baru je sedar. "Air mata ku sudah bertakung. Aku tak tahan lagi. Kau faham kan perasaan seorang ibu dekat anak dia? Bila dia dah jumpa anak dia balik, ibu akan rasa tak sedap hati bila tak ada kat sisi anak nya.
"Jeballl Haejinn bagi aku jumpa dia "aku merayu kepada Haejin yang masih lagi tidak faham.
"Waeeeeee??? Kenapa kau menangis ni?!! "Tanya Haejin dengan panik. Dia mengesat air mata aku menggunakan hujung lengan baju nya.
"Dia anak aku "
"K-kau mengarut apa ni Aeyoon? "
"Dia anak aku Haejinnn. Aku yakinn dia anak aku. Dia masih pakai rantai yang aku beli dulu "
"Aeyoon kau tak payah bergurau boleh tak? "Haejin masih lagi tidak percaya semua penjelasan kawan baik nya.
"Kau nampak muka aku tengah bergurau ke? Nampak bergurau ke? Kau nampak sendiri kan rantai yang dia pakai tu sama macam rantai yang aku pakai sekarang? "Aku menunjukkan rantai yang dipakai di leher aku.
Rantai berharga 4999.90.
"Apa yang kau cakap ni? "Jungkook yang berdiri di pintu mendengar segala perbualan mereka.
"Jung-- "
"A-anak kau? "
"Anak aku? "
Aku tak tahu kenapa tapi aku sakit hati bila dengar dia buat pengakuan macam tu.
"Kau yang buat aku macam ni kau jangan sesekali cakap tu anak kau "Aku memarahi nya. Ye aku tahu aku salah sebab buang dia. Tapi dulu dia buang aku macam aku ni sampah.
"Dah la, Jungkook Aeyoon baru je lepas pengsan bagi dia rest sekejap please "Haejin cuba menenangkan kami berdua.
"Anak? "
"AKU TAK PERNAH ADA ANAK DENGAN KAU! "Jerit ku dengan kuat. Aku ingin memukulnya tapi Haejin menarik badan aku.
"Haejin ah "
Satu satu nya cara nak buktikan.
DNA
*bukak lagu DNA*
"Hantar aku pergi hospital "
+++
Sementara menunggu Jungkook aku dan Bi ryeom duduk di sebuah bilik menunggu. Aku memandang Bi ryeom yang duduk disebelah ku sambil bermain ipadnya. Aku perlahan lahan menyentuh tangan nya. Dia memandang ke arah ku.
"Noona tantik ni mama saya ke? "Soalnya dengan ada bahasa sedikit pelat tetapi aku dapat memahaminya.
Belum sempat aku menjawab pintu bilik ujian terbuka. Aku memandang doktor dan Jungkook keluar mendekati ku.
Jungkook terus menarik tangan Bi ryeom dari genggaman ku. Aku sedikit tersentak dengan perbuatan nya.
Semua orang baru tiba. Jungkook menyuruh Jimin untuk membawa Bi ryeom pulang ke rumah. Jimin mendukung Bi ryeom. Bi ryeom memandang ku sambil tersenyum manis.
"Keputusan telah diambil. Keputusan menunjuk kan 99% mempunyai pertalian darah bermakna ianya anak kamu berdua. "Aku mungkin tidak terkejut langsung dengan keputusan tersebut. Aku memang dah yakin dia memang anak aku.
Aku rasa bersyukur sebab Jungkook jaga dia. Kalau tak mungkin aku tak dapat jumpa dia? Mungkin dia tak hidup?
Lepas ni aku janji aku akan jaga dia, kalau Jungkook tak nak jaga tak apa aku boleh jaga dia sorang.
"Kalau tak ada sebarang pertanyaan saya pergi dulu " doktor tu menundukkan badan nya sebelum beredar.
"Jadi Bi ryeom ni anak aku "
Tak tahu kenapa aku rasa sakit bila dengar dia cakap macam tu.
Pangg!
Satu lempangan hinggap di pipinya. Tamparan yang mengandungi perasaan geram, sedih, marah, sakit, kecewa semua dilepaskan.
"Jangan sesekali mengaku ni anak kau aku kata. "Aku memandangnya tajam. Dia memegang pipinya.
Sakit ke?
Tapi tak sesakit yang aku rasa selama ni.
"Habis tu? Kau layak ke dipanggil eomma kepada Bi ryeom? "Soalannya membuatkan aku terdiam.
Memang aku tak layak. Tapi macam lah kau layak sangat lepas apa yang kau buat kat aku tu.
"Apa yang kau-- "
"Kau layak? "Soalnya lagi.
"KAU BUANG ANAK KAU SENDIRI? AND BARU SEKARANG KAU NAK MENGAKU MAK ? "Jungkook meninggikan suara.
"Aku-- "
Aku terdiam dan tak ada siapa faham aku.
Bersambung
---
Kau rasa Jungkook salah ke Aeyoon salah?🌚
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfiction+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.