(Aeyoon pov)
Hai, nama aku Kim Aeyoon. Aku ialah anak tunggal keluarga kim. Aku seorang pelajar university seoul yang berumur 20 tahun. Hidup aku boleh dikatakan mewah tapi aku tak kesah dengan semua tu sebab wang bukan nya boleh bawak masuk kubur pon
Sesungguhnya amalan kamu akan dihitung di akhirat nanti!
"Okey class kita habis hari ni. "Kata prof lalu melangkah keluar dari kelas. Aku mengemas barang barang aku lalu terus keluar dari kelas.
+++
Aku menyedut minuman berstraw sambil termenung. Aku menoleh ke sebelah kiri. Terdapat beberapa orang jejaka sedang berborak gembira.Satu je dalam fikiran aku 'memekak '
"Macam tak ada life "
Dasar bodoh balik rumah tolong mak lagi bagus anak anak--
"Siapa? "Satu suara tiba tiba muncul. Haejin.
Hala ni lagi sorang si bodo
"Dah lama ke kau berdiri kat situ? "
"Dua minit lepas. "
"Kau termenung apa je? "
"Tengah fikir cuti ni nak buat apa. Bosan sia duduk mereput je dekat rumah. "
"Kalau macam tu malam ni nak join aku tak? "Soal Haejin.
"Gi mana? "
"Club. "
Ni la kidz jaman now
"Aku tak main lah club club ni. "Aku menolak ajakkannya. Dia mencebik.
"Pe salahnya skali skala. Kata bosan? So kita enjoy malam ni. "Haejin memberi cadangan. Macam best je. Apa salahnya en gi sekali skala.
"Okey. Pukul berapa? "Haejin tersenyum.
"10 malam! "
---
"Kau duduk dulu. Aku nak jumpa member jap! "Haejin meninggalkan aku berseorangan. Aku hanya mengelengkan kepala.
"Heyy adik pahit. "Seorang lelaki datang mendekati ku. Bangla mana sesat dalam parti ni?
"Cuba try? "Dia memberikan segelas cawan. Cuba try kan sama. Itu la yang dinamakan terpengaruh dengan malaysia.
"Okey. Haha. "Aku mengambil cawan dari tangan nya. Dia tersenyum sinis sebaik sahaja aku meneguk air tersebut.
Kepala aku macam nak tercabut!
Baru minum seteguk aku dah pening.
"More? "Aku menggelengkan kepala.
"Ahh no thanks. Saya nak pergi tandas sekejap. "Aku meminta diri untuk ke tandas. Asal pening sangat ni?!
++
Jungkook jalan meninggalkan rakan rakan nya. Nampak serabut
"Heyy jungkook tambah lah lagi weyh! "Taehyung memegang lengan Jungkook. Jungkook menarik kasar lengan nya sendiri. Dia ketawa.
"Yah Jungkook kau dah mabuk! "
"Kau tak payah sibuk. Shuh shuh! "Jungkook berjalan meninggalkan mereka.
"Weyh kau nak pergi mana? "Soal Jimin yang sedang duduk dikelilingi perempuan perempuan seksi.
---
Aku mengurut kepala ku. Ya Tuhan pening nya.
"Hey girl. "
Seseorang menyapa aku. Aku mengangkat kepala ku sedikit untuk melihatnya.
Setelah melihat wajah nya, dan kau nak dengar satu cerita tak bila aku pandang muka dia an terasa macam ada angin meniup wajah ku.
Rambut aku berterbangan.
Handsome af.
"Apa kau buat sorang sorang kat sini? "Soal nya. Siapa dia ni? Nampak macam baik. Aku bangun dari duduk ku.
"Saja "balasku. Tak lama kemudian badan ku hampir rebah tetapi sempat disambut seseorang.
Ianya lelaki hensem tu.
Bersambung
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fiksi Penggemar+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.