(Aeyoon pov)
"Hoi setonnn! "Teguran Haejin membuatkan aku terkejut.
"Menda kau ni "
Marah ni marah.
"Macam tak ada mood je " aku menjeling nya. Tiba tiba telefonku berbunyi menanda kan terdapat notification.
'Baby boy day 1D ! '
Aku sedikit tersentak. Dia dah nak masuk dua tahun.
"Birthday anak kau nak dekat " kata Haejin. Tetapi sedikit pun aku tidak gembira ataupun tersenyum.
"Woi happy ah sikit! " Aku hanya senyap dan tidak bersuara.
"Ha ni esok Seokjin jemput kita gi rumah dia. Ada birthday party "
"Malas la "
"Kau ni orang dah jemput tau tak? Kang kalau orang tak jemput-- " aku terus memotong bebelan nya. Sakit telinga aku dengar dia cocet cocet.
Dah lah kat rumah memekak kat sini pun nak buat pencemaran bunyi
"Yela yela aku pergi. "Kalau aku cakap tak nak pun aku tetap kena pergi jugak.
---
"Jungkook ni pergi mana? Bi ryeom nangis nangis ni. "
"Dia pergi main skate " jawab Hoseok.
"Yah suruh dia balik. " Seokjin juga panik lalu menyuruh Jungkook pulang.
"Aku tak paham betul la apa yang ada dekat Jungkook ni " semua berasa tidak puas hati dengan Jungkook. Bi ryeom hanya mahukan Jungkook. Tido dengan Jungkook, mandi dengan Jungkook, makan dengan Jungkook, main dengan Jungkook, keluar dengan Jungkook, cari awek-- k tak ada la tipu je
"Woi buat la sesuatu " Yoongi sudah penat mendengar tangisan budak lelaki itu.
"Ni aku cuba call tapi dia tak angkat. Angkat lah cepat babi. "
+++
(Jungkook pov)
"Woi jantan kelapa! "Haejin yang tiba tiba datang terus menegur aku.
Haih pompuan ni tak reti beza orang dengan kelapa ke?
"Ohoi aku dah lama betul sabar dengan betina ni panggil aku kelapa "aku yang sedang bermain skate terbantut apabila ternampak wajah buruk Haejin.
Ok gurau.
"Menda kau?! "
"Kau buat apa kat sini "soalan Haejin membuatkan aku memandang sekeliling. Sesekali aku juga memandang skate yang berada di atas tar jalan.
"Beromen " balasku dengan selamba.
Dia buta ke?
"Dengan siapa? "
"Dengan kau " dengan itu Haejin menayangkan muka jijik nya kepadaku.
Lol aku lagi jijik dengan kau.
Tiba tiba dia seperti memandang Iphone 8 milikku di poket.
Dia ni nak rompak aku ke?
"Tu telefon kau bunyi "
"Hah? " Aku terkejut dengan kata kata Haejin. Aku memandang telefon ku yang berada di poket poket baju ku.
Tu la kau silent phone lagi.
"Yeobuse-- " belum sempat aku berkata kata--
"WOI BALIK LA SETANNNN ANAK KAU NANGIS TAK HENTI HENTI NI BALIK CEPATTTTTT!!!!!! KAU TAK BALIK AKU PATAH KAN PASTU AKU KETUK PAKAI TUKUL MAINAN BIAR HANCUR SKATE KAU NANTI "
"Haihh tak gu-- "talian dimatikan oleh pemanggil.
Aku rasa nak baling je telefon ni ke muka haejin sebab geram. Tapi bila fikir balik haejin tak salah pastu nanti kalau aku balin rosak Iphone 8 aku dah la baru belu semalam.
Aku riak ni tak nak kecam ke
"Aku kena balik ada hal sikit " aku meminta diri untuk pulang. Haejin mengangguk.
"Ha! Pape pun jangan lupa datang birthday party kat rumah kita orang esok " pelawa aku.
"Ahh Seokjin ada jemput aku. Isya Allah aku datang ye "
Islam ke?
DAH DAPAT HIDAYAH RUPANYA
"Ha yela yela. "
---
"Waegurae??? "Aku terus mendekati Bi ryeom yang sedang menangis.
Haihh budak ni aku baru tinggal sekejap dah melalak.
"Yahh korang ni tak reti jaga budak ke apa " aku memarahi dia orang yang kelihatan sudah nyawa nyawa babi menjaga Bi ryeom.
"Aku separuh mati cuba buat dia berhenti nangis tapi dia nak jugak cari kau " balas Yoongi sambil mengambil kipas kecil milik Bi ryeom lalu dihalakan ke wajahnya.
"Korang tu je yang tak reti layan budak "
"Dah dah dari kau berperang mulut baik kau orang semua kemas rumah. Now! "Arahan seokjin membuatkan yang lain mengeluh.
"Ha Jungkook nak pergi mana tu?! kau jangan nak lari eh tu pergi main dengan Bi ryeom. Teman dia "aku hanya memandang seokjin dengan pandangan 'akunakpergijambanlahsetan'
Aku melangkah mendekati Bi ryeom yang sedang bermain kereta mainan nya. Mahal tau aku beli 2000 satu set.
Ha nampak tak aku sanggup beli kan mainan untuk anak siapa tah ni.
Haih budak budak kau patut bersyukur kau kena buang tapi dapat mainan best, tu budak kat luar sana ada mak ada bapak belum tentu dapat tau.
"Bi ryeom, ni macam mana nak gerak kan? " Aku yang masih kuno membaca arahan di kertas yang disediakan.
Bi ryeom menekan punat merah yang berada di bahagian bawah kereta itu lalu menekan alat kawalan.
Waw
"Macam mana dia boleh tahu? Haih budak sekarang makin pandai "
Kalau ni anak aku memang aku riak
Umur dia nak masuk dua tahun dah pandai cakap tapi pelat
Sayang nya, anak dah hensem, dah cerdik tapo pergi buang apa kebodoh nya tu sis
Aku hanya memerhati Bi ryeom ketawa, dan tanpa aku sedar aku tersenyum kecil.
"Bi ryeom ni makanan dah siap. "Seokjin meletak kan dulang di atas karpet.
"Yahhhh bi ryeom!!! " Bi ryeom ketawa sambil berlari meninggalkan Taehyung yang baru sahaja penat mengemas ruang tamu.
Ha ha ha budak tu tumpahkan air kat karpet.
"Jungkook amik la bi ryeom ni!!! "Taehyung cuba menangkap Bi ryeom yang datang mendekati ku.
Bi ryeom membuat muka mengejek kepada Taehyung.
"Eh budak ni, siapa ajar buat macam tu?! "
"Bi ryeom pergi kacau Seokjin hyung kat dapur cepat! "Aku menyuruhnya berlari menuju ke dapur.
"JEON JUNGKOOK!!!!! "
Bersambung
--
Disebabkan mood aku baik aku update lagi petang nanti HAHHAHAHAH
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfiction+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.