+++
Dua tahun kemudian.
(Jungkook pov)
"Sedap? " Aku menyoal Bi ryeom yang berselera makan aiskrim vanilla.
"Sedap sangat! "
aku tergelak.
"Kajja kita balik " aku memimpin tangan Bi ryeom turun dari bangku. Kami berdua menuju ke kereta yang diparking di hujung taman.
--
"Bi ryeom!! Makan apa tu?! Nak sikit!! "Taehyung berlari mendekati Bi ryeom yang sedang menghabiskan aiskrimnya.
Bi ryeom berlari meninggalkan Taehyung di depan pintu. Disebabkan Bi ryeom tak suka berkongsi dia berlari meninggalkan Taehyung.
"Aihhh bagi la hyung sikit!! " Cebik Taehyung.
"Korang pergi mana je tadi? "Soal Namjoon yang baru melangkah keluar dari dapur.
"Jalan jalan makan hati "
"Uwow "
Perli ke tu?
"Bi ryeom dah makan ke tadi?! "Jin menyoal. Tapi malang nya tiada sahutan dari Bi ryeom. HAHHAHAHAH
Maybe bi ryeom tengah berperang rebut aiskrim dengan Taehyung.
"Birthday Bi ryeom yang ke dua tahun nak dekat " riak wajahku terus bertukar.
"Hyung-- "
"Ni perjanjian kita. Kau lupa? "
Namjoon mengigatkan perjanjian dua tahun penjagaan Bi ryeom. Sebaik sahaja umur Bi ryeom mencecah dua tahun dia mesti dihantar ke Pusat Penjagaan anak yatim.
"Tapi bi ryeom tu dah macam anak sendiri. Tak akan nak lepaskan dia macam tu je "
Aku dah anggap Bi ryeom tu macam anak aku sendiri. Tak tahu kenapa tiba tiba perasaan sayang kat dia timbul.
Aku tahu selama ni aku jaga dia macam nak tak nak tapi kau tak kan faham bila kita dah sayang-- haih apa apa je la kau memang tak akan faham.
"Ye hyung tahu selama ni kau yang banyak jaga dia "
"Tapi "
"Kita bukan penjaga tetap "Balas seokjin.
"Ni pun untuk kebaikan Bi ryeom. Bila kita hantar kat pusat penjagaan, eomma dia senang nak jumpa. "
Eomma? Heh.
"Eomma dia? Buat apa dia nak cari anak dia? "Soalku dengan tidak puas hati. Dah buang pastu nak cari balik?
Hello. banyak buruk muka kau.
"Jungkook, kita tak ada hak nak marah marah, nak naik angin, nak baran sebab benda ni. Bi ryeom anak orang. Kita dah tolong jaga selama dua tahun ni pun cukup baik. "
"Tapi-- "
"Lepas dua tahun kita kena lepaskan dia. "
Ok aku tak tahu kenapa, tapi benda ni buat aku hilang mood
---
"Sudah sudah lah tu duduk menganggur gantikan tempat appa-- "
Aku terus mematikan panggilan dari eomma. Biadab? Buat apa aku nak hormat orang tua tu
Aku malas nak layan orang tua ni tak habis habis suh aku kerja kat tempat lelaki tu. Menyampah tau tak menyampah.
Eh kemon la aku nak enjoy
Aku nak nikmati zaman muda ni dengan perempuan fresh kat luar tu
Kenapa mesti paksa aku buat benda yang aku tak nak buat
"Pergi lah balik kook. Jenguk dia orang "kata seseorang membuatkan aku menoleh ke arah pintu.
"Hyung tak akan faham "
Aku berjalan keluar meninggalkan Jin hyung di muka pintu. Pintu rumah aku hempas kasar.
Aku memasuki perut kereta dan menekan minyak menuju ke suatu tempat.
Club
---
(Author pov)
"Daddy-- "panggil seorang perempuan duduk di riba dan memeluk leher Jungkook. Dicium pipi lelaki itu tanpa rasa malu.
"Jungkook "
"Kau nak apa? "Jungkook mula menyampah melihat lelaki di depan nya. Dia memandang tajam lelaki itu.
Jeon wonwoo. Abang tirinya.
"Berhenti buat kerja ni "
"Hah? Apa hak kau nak halang aku? "
"Sayang, siapa lelaki ni? You kenal dia ke " perempuan itu menyampuk. Tangan nya tidak lepas meraba badan Jungkook.
"Ni? Manusia mana tah. " Jungkook mencium bibir perempuan itu. Abang tiri nya dihiraukan.
"Jungkook geumanhae-- "
"Kau boleh tak balik? Menyemak tau tak. Kau pergi balik jaga orang tua kau sana. Kau kan 'anak kesayangan' keluarga Jeon"
Kata Jungkook dengan biadab. Dia memeluk pinggang mangsa nya dan melangkah meninggalkan Wonwoo.
+++
"Sampai bila awak nak macam ni?! " Jerit Puan Kim.
"Malu la Aeyoon tengok-- " Kata kata Puan Kim terhenti apabila nampak anak perempuannya berjalan menuruni tangga.
"Aeyoon nak pergi kerja ke? "
Tanpa jawapan. Aeyoon hanya menayangkan muka malas.
"Sarapan la dulu " Lantas Aeyoon menggeleng. Angguk angguk geleng geleng ha sila sambung--
"Tak apa lah eomma. Aeyoon makan kat luar je " balas Aeyoon
"Wae??? "
"Aeyoon tak suka persekitaran ni "
"Aeyoon- " Aeyoon lantas berjalan meninggalkan eomma dan appa nya di dapur.
"Tengok! Ni semua salah awak! " Puan Kim terus menyalahkan suaminya.
"Awak nak salah kan saya? Habis awak tu?! " Kata Mr Kim dengan nada tidak puas hati atau lebih tepat dia menengking
"Awak tu sibuk dengan kerja kerja kerja. Saya dah muak dengan perangai awak ni! "
"Selama ni kita hidup bahagia je tau tak. Tapi awak abaikan anak kita, awak abaikan saya! "
"Awak tu pun-- "
"Bitch. Dia orang selalu buat aku tak ada mood. "
Bersambung
+++
Sorry🌚
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfiction+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.