Aeyoon membuka matanya perlahan lahan. Dia berasa sangat letih. Badan nya sakit sakit dan agak susah nak bergerak.
"Aeyoon? "
"Ak-aku kat mana ni? "
Kepalanya sedikit pening dengan persekitaran dan udara yang berbeza.
"Kau hilang ingatan ke apa? Kau kat hospital lah bongok baru lepas bersalin lima jam lepas. "Jelas Haejin
"Sekarang pukul berapa? "
"8 malam. "
"Anak aku macam mana? "
"Anak kau sihat. Baby boy. Kacak bruh. "Tanpa sedar Aeyoon tersenyum.
"Jinjja? "
"Kau nak tengok ke? "Aeyoon mengangguk.
"Kajja! "Haejin menolong Aeyoon duduk di kerusi roda.
---
Aeyoon mengusap pipi bayi lelaki di pangkuan nya. Entah kenapa dia berasa sedih dan ingin menangis. Jangan nangis john nanti hingus kau meleleh kena kat anak kau
"Emm doctor bila saya boleh balik? "
"Hari ni puan dah boleh pulang ke rumah. "Balas doktor itu.
"Baik lah. "Doktor itu meninggalkan mereka berdua bersama bayi lelaki itu.
"Kau okay? "Aeyoon mengangguk perlahan.
"Kau yakin nak buang dia? "
"Aku terpaksa "
"Jangan buat keputusan bodoh Aeyoon. Jom ubah fikiran kita cari lelaki tu. "Haejin langsung tidak setuju dengan keputusan bodoh Aeyoon. Aku dengan lelaki tu dua dua tak guna
"Tak apa lah haejin, kalau aku jumpa bapak budak ni pun tak boleh ubah apa. Benda ni dah 9 bulan berlalu. Kita orang dah janji untuk berdiam diri. "Haejin terdiam. Dia mengangguk.
"Arraseo. Kalau itu keputusan kau, aku tak nak paksa. "Rakannya mengalah. Dia hanya menyokong dari belakang.
"Eh tapi serius la kau nak buang?! Fikir lah masak masak dulu weh!!! "Tanya Haejin lagi yang masih tidak puas hati.
-.-
"Dah fikir dah masak hangus rentung hitam legam dah "
"Okfine "ok kali ni dia betul betul mengalah.
---
10:00pm
Aeyoon tidak lepas tersenyum memandang anak nya yang lena di dangkapan nya.
"Aeyoon kita patah balik eh? Bagi aku jaga anak kau kalau kau tak nak jaga. "
"Nanti orang tanya ni anak siapa macam mana? Macam kau tak tahu mulut jiran kau tu macam mana macam mulut merpati-- k salah mulut murai tau tak memekak je "
"Tapi-- "
"Keputusan aku tetap. Walau apa pun aku tetap kena jaga nama baik family aku. Lagipun lelaki tu mana kesah pasal aku sekarang ni? Dia sibuk enjoy dengan life dia sedangkan aku? Ha ni makan nya anak dia aku buang biar padan muka. Aku anak ceo weh mana nak letak muka aku ni bila semua dapat tahu? "
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfiction+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.