"Aku buat sebab terpaksa "balasku dengan nada kesal. Rasa nak menangis pun ada. Kau tak boleh nangis Aeyoon
Tahan--
"Terpaksa? "
"Kau tak kan faham aku "pintas ku.
"Kau memang female tak guna kan? Mak tak guna! Kau buang anak kau sendiri? Kau memang tak ada hati perut ke?! Kau fikir tak macam mana budak ni nak hidup?! Kau tak ada otak ke apa hah?! Sebab tu bila orang cakap tu otak letak ka-kat muka! "Jungkook menengking. Hati aku berasa panas dengan sikap Jungkook yang asyik nak salah kan aku.
"Ye aku mintak maaf! Aku menyesal! Aku buat semua ni sebab terpaksa. Aku tak nak rosakkan nama keluarga aku. Aku terpaksa. Paham tak terpaksa?! " Tengking aku semula.
"Nama keluarga kau lagi penting dari nyawa seorang manusia, anak kau sendiri? Aku betul betul kecewa dengan kau. "
"Habis kau tak fikir aku? Macam mana aku nak sara hidup jaga anak kau? Hah? Semua aku kena tanggung? "Aku lincah membalas.
"Anak sendiri pun nak berkira. Huh. "Jungkook menyilangkan tangan nya.
"Kalau aku tak tidur dengan kau dua tahun lepas. Budak ni tak akan wujud lah! Salah kau! Kau pun satu kau ingat perempuan ni apa hah? Pakai buang? "Aeyoon mengimbas kembali kisah dua tahun lepas. Jungkook memandang tajam Aeyoon.
"Eh kau, kau tu siapa nak nasihatkan aku bagai! Macam kau tak tahu nafsu lelaki ni macam mana, Yang kau tu pegi join kawan kau lepak club tu dah kenapa? Buang tebiat? Noobnya pegi club cuma nak duduk duduk. "
"Benda dah jadi lah! Kau tu lelaki aku ni perempuan, lelaki dengan perempuan jauh beza ok! Dasar kucing jantan tak guna "Kata aku lagi. Tak ada guna untuk aku dan Jungkook menyesal. Kejadian dua tahun lepas membuatkan aku buntu.
"SABAR ANAK MUDA! " Namjoon cuba menenangkan kami berdua yang tidak habis bertikam mulut.
"Macam ni lah. Apa kata korang berdua kawin. Benda senang je " kata kata Namjoon membuatkan biji mata mereka nak tercabut.
"HAHHH?!!! KAU GILA?! "
"Bagi aku jumpa-- "permintaan ku dipotong Jungkook.
"Aku tak benarkan "
---
(Author pov)
"Jungkook Bi ryeom menangis tak berhenti macam mana ni? "Soal Seojin dengan panik.
"Maybe dia jumpa mak dia tadi and then sebab tu kot "Kata Jimin.
"Jungkook macam mana ni "Bi ryeom tidak berhenti menangis. Malah semakin lama semakin kuat.
"Kita bawak dia jumpa Aeyoon je lah ek? "Cadangan Seokjin membuatkan Jungkook membantah serta merta.
"Jangan harap "
"Jangan la buat Aeyoon dengan Bi ryeom macam ni do. Kesian la dia orang. "Jimin cuba memujuk Jungkook.
"Walau apa pun yang jadi kau tetap tak boleh pisahkan ibu dengan anak "
---
Yoongi duduk di kerusi berhadapan dengan Aeyoon
"Asal dengan mata kau-- " kelihatan seperti mata Aeyoon bengkak. Aeyoon hanya menggeleng.
"Cepat cakap "kata Aeyoon yang penat menunggu.
"Bi ryeom demam "kata kata Yoongi membuatkan Aeyoon berasa risau.
"Mungkin dia demam sebab kau "Aeyoon berasa bersalah kerana dia tak mampu buat apa apa. Semua nya dikawal oleh Jungkook.
"Kawin dengan Jungkook please "kata Yoongi tiba tiba.
"Dengar aku cakap "
"Ni semua untuk kebaikan Bi ryeom. Kau nak Bi ryeom membesar tanpa kasih sayang? "
Aeyoon terdiam. Dia tak nak anaknya sama nasib dengannya.
"Ok Jungkook memang kaya. Tapi bila dia dah besar dia boleh fikir duit bukan punca dia bahagia. Punca bahagia Bi ryeom adalah kau dengan Jungkook. Kalau korang bahagia mesti bi ryeom bahagia. "Penjelasan Yoongi membuatkan Aeyoon sedar.
"Arraseo. Aku setuju "
+++
"Jungkook aku nak cakap dengan kau sekejap "Jimin memanggil Jungkook yang baru sahaja ingin keluar dari rumah.
Jungkook memandang Jimin yang ingin memberitahu sesuatu.
"Kawin lah dengan Aeyoon "
"Hell no okay! Gila ke. Kalau hyung nak dia amik la aku bukan kesah pun "bantah lelaki itu.
"Ni untuk kebaikan Bi ryeom. "
"Kau boleh jaga dia sorang sorang? "Soalan Jimin membuatkan Jungkook terasa seperti dicabar.
"Asal kan aku masih hidup aku mampu. Duit boleh cari hyung. "
"No jungkook. Duit bukan segala galanya. "
"Kasih sayang tu penting. Kau nak Bi ryeom membesar tanpa kasih sayang seorang ibu? "
"Bukan tu maks-- "
"Kau dah besar. Kau nak ke dia jadi macam kau? "
"Park Jimin "
"Hyung bukan apa. Kau dah lah buat dia mengandung lepas tu biarkan dia tanggung. Ok mungkin salah dia sebab buang Bi ryeom tapi jungkook tolong lah fikir betul betul "
"Hyung tak nak lah masa depan kamu teruk. Nanti dah besar Bi breom tanya mana eomma dia lepas tu pergi sekolah kawan kawan dia semua ejek macam dalam cerita tu. Kau nak ke? "Sambung Jimin lagi.
Setalah itu alhamdulillah Jungkook sedar kesilapan nya dan bersetuju dengan keputusan itu.
Bersambung
--
Ok part ni bosan malam ni ai update lagi")
YOU ARE READING
Budak +jjk
Fanfic+mengisahkan tengah seorang eomma membuang anak nya dan appa kepada bayi itu menjumpainya di sebuah taman yang sunyi.