22

1.4K 222 24
                                    

(Aeyoon pov)

Aku mengikat rambut aku yang serupa nampak macam sarang lipas. Tiba tiba pintu bilik dibuka seseorang. Aku melihat Jungkook melalui pantulan cermin. Dia mendekati Bi ryeom yang masih lagi dibuai mimpi. Dicium pipi budak itu.

"Kalau ye pun mandi lah dulu "

DIA PERGI MANA PAGI BARU BALIK PASTU BALIK BALIK NAK PELUK, CIUM CIUM BI RYEOM

"Rajin kau bangun pagi ni biasanya terbongkang atas katil "aku melangkah mendekatinya.

Bau perempuan

Sah!

Kerja nak meloboskan anak dara orang je jantan ni eh geram pulak aku

"Kau mentang mentang dah sedap main lepas tu balik nak tidur dengan Bi ryeom. Hey lelaki, pergi mandi wajib dulu la. "Dia hanya tersenyum sinis. Ingat hensem lah?

SORRY OK AKU TAK KAN CAIR DENGAN SENYUMAN KAU

"Wae kau nak rasa jugak ke? "Dia mendekati aku dengan muka yang menyeramkan. Pahal jantan ni?

Aku kebelakang dan kebelakang

Dan--

"Tapi sorry aku tak main yang basi "

"Macam kau. "

Aku hanya memberikan pandangan tajam. Sejujurnya aku sensetif bila dia cakap aku basi rasa nak lempang je

Sekarang ni siapa yang basikan aku?

"Lelaki tak guna "

---

"Makan la Aeyoon " Aku mengangguk. Haih masakan seokji tak pernah tak sedap.

"Eo haejin ah "Aku memandang Haejin yang baru sahaja tiba.

"Fuh awekk-- "kata Jimin dengan nasi yang masih penuh dimulutnya. Tersembur

Ba alif ba ya betul lah hanat ni

"Diam bodoh "marah seokjin sambil mengetuk kepala Jimin menggunakan penutup periuk. Jimin menggosok kepalanya yang sakit.

Tak apa kepala dia kuat kau hempuk pakai tiang lampu pun still hidup

Mungkin tingtong sekejap ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)

"Haejin ah jom makan sekali " pelawa aku. Haejin hanya menggeleng malu.

"Ha ni Aeyoon barang kau mian  minggu ni aku sibuk gila weh "

"Ha pape pun ha makan la skali "Seokjin memberikan pinggan kepada Haejin. Haejin jual mahal tanda tidak mahu

Makan je la pompuan

"Kau jangan, aku datang habis semua ni aku sedut "katanya. Dan akhirnya dia ambil pinggan dari tangan seokjin.

"Ha kau amacam? Dah ada adik tuk Bi ryeom ke? "Soalan Haejin membuatkan aku tersedak kuah kari--

Kau jangan aku tak nak mati sebab tercekik kari--

"Hah? Adik? Gila agaknya kau ni. "Aku membetulkan suara aku yang agak serak.

"Mana tahu an rancang nak tambah lagi sorang "

"Tapi kali ni dengan rela "

"Memang tak la "semua orang ketawa. Apa yang lawak do?

"Ha ni nanti boleh la aku buatkan kau nasi goreng bandar kau tu lagi "aku memandang seokjin dengan pandangan 'diambabi'

Habis lah rahsia aku bila semua tahu aku ngidam nasi goreng tu--

"La dia ke yang ngidam nasi goreng bandar dengan timun bakar tu "semua memandang seokjin dengan pandangan 'kauketinggalanzamanke?'

"Kau tak tahu ke dah viral dah kat dalam rumah ni. lambat la kau. "Taehyung memandang aku dengan pandangan tidak percaya. Dah kenapa dia ni?

"Ya tuhan aku cuba la rasa timun bakar tu rasa dia ya allah sedap gila weh adahf"#£%&+)vahfa "

ha kau bahasa apa yang kau pakai ni?

Sesiapa translate kan please--

-

"Namjoon hyung "Panggil Hoseok. Namjoon yang sedang sibuk mencantumkan balik cawan yang pecah segera menoleh ke arah Hoseok.

"Emm wae? "

"Tadi mak jungkook call "

hasil cantuman cawan namjoon berpecah semula. Namjoon memandang hoseok dengan pandangan 'cepatceritababi'

"Puan jeon? Serius la dia cakap apa "

"Dia cuba call jungkook tapi tak angkat, dia pesan kat Jungkook datang majlis syarikat Jeon ahad minggu depan "

"Hari ni jumaat sabtu ahad-- "namjoon mengeluarkan jarinya dan mengira hari tersebut.

"Dalam hati aku, macam la Jungkook nak pergi "kata hoseok dengan nada menyampah.

"Lagipun an aku tengok Puan Jeon macam ajak ajak babi eh salah ajak ajak ayam "

"Kau ni pun satu cakap perlahan lah sikit nanti dia dengar macam mana "kepala Hoseok diketuk Namjoon mengunakan remote tv.

"Tapi kalau Jungkook nak pergi ke? "

"Itu la masalahnya "

Namjoon yang nampak kehadiran Aeyoon mula berhentikan perbualan

"Eo Aeyoon. Ada apa? "

"Ha ni aku nak pergi dobi tolong tengok tengok kan bi ryeom tengah tidur kat bilik. Jungkook pulak--- membabi buta lagi "Namjoon mengangguk.

"korang tak nak cuci baju sekali ke? "

"Aku baru cuci semalam "

"Arrseo. " Aeyoon mengangguk faham dan berlalu pergi.

"Majlis syarikat? "

Bersambung

---

Aku tahu aku batak tapi tak reti nak vote ff aku ke🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝

Budak +jjkWhere stories live. Discover now