09📏

5.1K 282 89
                                    

"Tanggungjawab Kook semua papa rasa papa tak perlu explain lagi sebab masa Kook belajar dulu tu Kook dah tahu kan?" papa memandang Jungkook yang berdiri di hadapannya.

"Ya, pa." Jungkook mengangguk.

"Good. So ini bilik kerja Kook. Kalau ada apa-apa nanti papa akan bagitahu Kook. Untuk first day ni Kook kenal-kenal lah dulu dengan semua yang ada dekat sini. Nanti papa kenalkan Kook dengan assistant Kook. Rasanya dia belum sampai lagi ni." papa melihat jam tangannya.

Jungkook hanya diam dan melihat ruangan bilik kerjanya yang agak luas. Mestilah luas dah nama pun CEO kan?

Tuk! Tuk!

Pintu bilik pejabat itu diketuk oleh seseorang. Kedua beranak itu memandang ke arah pintu sebelum pintu itu dibuka dan muncul seorang gadis sambil memandang ke arah papa.

"Ha, sampai pun." kata papa kemudian tersenyum melihat gadis itu. "Jungkook, ni papa kenalkan your assistant." kata papa kemudian melihat anak lelakinya.

"Oh. Nice to meet you." kata Jungkook.

"So Sujin, he is our new CEO dekat company kita ni."

"Ni anak Tuan ya? Jeon Jungkook?" soal Sujin sambil matanya tak lepas dari Jungkook. Handsome sangat begitulah jadi perhatian.

"Yes." papa sekadar mengangguk.

"Ooo nice to meet you too. Saya Kim Sujin" Sujin menghulurkan tangan kepada Jungkook untuk bersalam dan Jungkook sambut huluran tu tanpa teragak-agak.

"Handsome orangnya." kata Sujin setelah mereka melepaskan tangan masing-masing.

Jungkook hanya mengusap lehernya.

"Thank you.."

—————

"Boleh tak kalau sehari tu jangan kacau aku? Kau tak ada kerja ke?" aku berjalan secara pantas untuk ke bilik pensyarah aku setelah aku selesai sesi mengajar.

"Tak. Aku tengah free sekarang." kata Jimin yang sedang berjalan di sebelah aku.

Budak sepet ni kalau muncul sekali-sekala tak apa. Ini setiap masa nak berkepit dengan aku. Apa masalahnya pun aku tak tahulah.

"Kalau tahu diri tu tengah free. Pergilah buat persiapan untuk student kau nak exam nanti. Asyik nak berkepit je dengan aku apa masalah kau ha?"

"Aku kena kepit dengan kau barulah aku rasa tenang dan ada mood untuk aku mengajar. Kalau tak tengok muka kau sehari, aku jadi huru hara tau?"

Aku hanya diam dan mempercepatkan langkahku.

"Eh laju-laju nak pergi mana ni?" Jimin menarik tanganku tiba-tiba.

Aku segera tepis tangan dia dan pandang dia dengan tajam.

"Kau ni kenapa pegang-pegang aku?"

"Tak boleh ke? Sebelum ni okey je kalau aku pegang kau."

"Kau nak banding sebelum dengan yang sekarang? Eh kau sedar tak sekarang ni aku isteri orang? Kau tak malu ke kacau aku? Tak malu dekat student-student kau kalau dorang tengok kau asyik kacau isteri orang?"

"Buat apa nak malu? Sebelum kau jadi isteri orang, kau tu hak aku. Jadi untuk apa aku malu?"

Aku diam mengetap bibir. Makin lama makin menjadi-jadi perangai Jimin ni. Aku tak tahu kenapa sejak aku dah kahwin, dia makin berani nak buat macam-macam dekat aku.

Stress.

"Dahlah. Jangan kacau aku." kataku kemudian terus berjalan pergi meninggalkannya.

"Yoonjae."

(OG) Suami Lurus Bendul | Jungkook BTSWhere stories live. Discover now