21 : heol

253 34 5
                                    

■■■■■■■■■■■

Chorong Pov

entah kenapa walaupun semalam aku tak menang award apa-apa aku rasa bersyukur sangat even though daddy dan mummy letak harapan tinggi pada aku. ya rasa bersalah pun ada juga tapi biarlah dah takde rezeki.

lagi lagi bila award terakhir tu aku tercalon dua kali dengan orang yang berbeza, huh. thanks to solar dan eric nam sebab dorang yang menang.

automatik tangan aku berhenti menulis hukuman yang aku dapat akibat datang lewat kesekolah apabila seseorang duduk ditempat suho yang tidak hadir.

ergh rasa geli pula bila sebut suho yelah kan suho bermaksud guardian

dia guardian?

oh please. aku lebih rela makan cacing dari panggil dia guardian

eh bukan aku pernah panggil dia suho ke?

HAHAHHAHA lupakan.

" chorong "

Ok aku kenal suara ni dan ia bukan suara minhyuk ataupun taehyung, too much cliche kalau orang yang sebut nama aku tadi dua manusia tak guna tu.

" bwo ? "

" kau masih tak percaya kan aku ke? "

pen berwarna hitam aku letak kan diatas kertas, pandangan aku arahkan kewajah solar. muka tiada perasaan diaktifkan.

" bagi aku sebab kenapa aku perlu percayakan kau? "

" sebab kita dah lama berkawan dari gred dua lagi, lagipun takkan aku yang buat semua tu? aku tak bodoh lagi untuk tikam belakang kawan baik aku sendiri. Chorong please open your eyes! "

kata solar bersungguh sungguh sambil pegang lengan aku. Ok sekarang aku berada dalam dilemma.

" ok ok! tapi sekarang kau boleh tolong aku tak? "

" tolong apa? "

" tolong aku untuk cari siapa yang buat semua ni "

" ok asalkan friendship kita kekal. "

Kata solar sambil tersenyum dan aku pun balas senyuman solar. ya pada mulanya pun aku memang tak percaya yang solar yang buat semua ni tapi dari bukti yang kitorang dapat yang tunjukkan solar yang buat benda ni terus aku percaya.

" aww drama persahabatan korang ni buat aku sakit mata lah babe "

ujar hara semasa dia lalu ditepi meja aku. solar menjeling kearah hara. aku pun buat benda yang sama.

" kenapa aku rasa dia yang buat? "

kata solar apabila hara dah mula melabuhkan punggungnya disebelah minhyuk yang tutup wajahnya menggunakan buku teks history sambil telinga disumbatkan earphone, confirm tengah tidur.

" dan kenapa dia duduk ditepi minhyuk? heol. "

tanpa sedar aku mengeluarkan ayat itu. solar memandang aku dengan muka yang penuh makna.

" jealous ke miss park? or should i call you miss lee? "

Lengan solar aku cubit nak sangat kena kan. Solar meringis kesakitan sambil merayu untuk dilepaskan dan aku pun lepaskan bila dia dah nak menjerit minta tolong. padan muka.

" kalau nak lagi cakap. "

Sindirku. Pen berdakwat hitam diatas kertas hukuman aku ambil dan sambung menulis lagi. macam dah setiap hari aku tulis benda ni.

" tapi kau tak rasa ke hara yang buat ? Kan kau dan dia pernah gaduh sebab jawatan pengerusi dalam kelab komputer? dan akhirnya kau masuk kelab hapkido sebab taknak ada masalah. aku rasa dorang pernah belajar hack account lah disitu taehyung pun masuk kelab tu kan? lagipun hara memang benci kau tak mustahil dia buat semua ni. "

aku terdiam seketika. wajah solar aku pandang. ya memang tak boleh dinafikan lagi yang taehyung juga masuk kelab komputer.

" pandai juga kau ni kan? "

solar flip rambutnya dihadapan mukaku " well dis is solar "

dan aku memandang solar jijik sambil acah acah muntah.

**********

selepas sahaja aku bagi kertas hukuman ni kepada min yoongi aka member taehyung iaitu ketua pengawas aku terus kekantin untuk mendapatkan seohyun dan solar.

tapi belum sempat aku masuk kearea kantin, jimin panggil aku. Aku berhenti dan menoleh kebelakang.

" nah "

aku sambut pemberian jimin sambil mengerutkan dahi. mukanya aku pandang dengan persoalan. jimin tersengih.

" aku pergi dulu anyeong! "

Jimin berlari meninggalkan area kantin. whut? begitu je? aku menggelengkan kepalaku.

aku pandang kearah coklat yang jimin bagi tadi. woah kinder bueno coklat fav aku. oh dan juga ada sticky note warna kuning melekat diatas nya. aku ambil lalu membacanya

Seven billion smiles in
the world and yours
my favourite

-handsometae


■■■■■■■■■■■■■■■■

Kiddo, I Love YouWhere stories live. Discover now