33 : Gomawo

184 27 3
                                    

■■■■■■■■■■■■

" senyum je dari tadi, ada benda best yang aku tidak tau ke? "

soal jimin kepada taehyung. yelah dari tadi lagi dorang lepak kat cafe keluarga bomi, taehyung asyik senyum je. selalunya dia tak begini.

semenjak chorong balik perangai taehyung terus bertukar mendadak. tapi kearah yang positive lah.

mendengar soalan jimin, senyuman taehyung bertambah lebar. jimin hanya menggelengkan kepalanya.

" jimin-ah gomawo "

jimin menjungkitkan sebelah keningnya.

" untuk apa? "

" pasal semalam "

jimin tersenyum. ah semalam, semalam dia cuma berpura pura sakit perut supaya chorong dan taehyung dapat balik berdua.

pandai kan? ya jimin akui itu *riak*

" tapikan "

taehyung memandang kearah jimin yang serius sambil mengerutkan dahinya selepas merasai makanan yang di ordernya.

" wae? "

soal taehyung.

" kenapa rasa makanan ni lain dari semalam, makanan yang sama kot? chorong cakap direstaurant keluarga bomi.. ke kita yang salah masuk restaurant? "

taehyung memandang jimin dengan pandangan datar.

********

" call ke tak.. call ke tak.. "

soal chorong sendiri. belakang badannya disandarkan ke kerusi pejabatnya, matanya tidak lepas dari memandang handphonenya yang memaparkan number taehyung.

meja yang penuh dengan fail dan kertas kerja hanya dibiarkan sahaja. tak penting katanya.

" kalau aku call, aku nak cakap apa? "

sekali lagi chorong berkata seorang diri.

seperti tadi chorong hanya mengulang ayat 'call ke tak.. call ke tak..' beribu kali sambil memandang number taehyung. sah angau.

tidak lama kemudian, telefonnya berbunyi menandakan ada call masuk.

mata chorong membulat apabila. memandang ID pemanggil.

Kim Taehyung

📞📞...

🔙            🔜
Accept | Decline


dari kedudukan menyandar, chorong tukar ke posisi duduk tegak.

" ok park chorong, buat biasa je. jangan nampak macam kau tunggu panggilan dia. lek lek cool. "

chorong memotivasikan dirinya sebelum menjawab panggilan taehyung. reaksi muka dan nada suara sedaya upaya dikawal supaya tidak berlebihan.

" yeo-yeoboseyo? "

" chorong-ah? "

" nae? "

" kau free tak lunch hour nanti? "

" y-ya ya i guess "

chorong menepuk dahinya perlahan disebabkan kegagapannya.

" lunch sesama jom? "

" what? "

" tak nak ke? "

" tak tak aku cuma tak dengar kau cakap apa tadi "

" aku ajak kau lunch sesama nak tak? "

" ya why not. kat mana? "

" nanti aku ambil lah. k lah aku nak sambung kerja see ya "

panggilan ditamatkan oleh taehyung. chorong tersenyum.

" ok see ya.. "

Lunch sesama? seems good.

Tidak lama kemudian, telefon gadis itu berdering lagi. Chorong melihat ID pemanggil dulu sebelum reaksi wajahnya berubah.

*********

" projek 1.5 juta hilang macam tu je kamu buat apa? "

kata-kata tuan park semasa tuan park call dia tadi membuatkan selera makan gadis itu hilang.

garfu dan pisau diletakkan semula diatas pinggan yang menyajikan chicken chop. Taehyung memandang chorong pelik.

" wae? tak sedap ke? "

chorong menggeleng menidakkan soalan yang taehyung berikan.

" then? "

" takde pape lah. dont worry "

chorong tersenyum memandang taehyung sebelum mula menikmati makanannya. menikmati? heh taklah cuma nak menyedapkan hati taehyung je.

" daddy kecewa dengan kamu.. "

Baru sesuap gadis itu makan. ayat tuan park sebelum panggilan dimatikan terngiang lagi.

" ha termenung lagi! kau fikir apa sebenarnya ni? "

gadis itu terkejut. Dia memandang taehyung yang tengah memandangnya.

Nak tak nak dia mesti minta bantuan daripada taehyung kalau tak nak tuan park rasa menyesal bagi jawatan ni pada dia.

" taehyung-ah.. "

" nae? "

Chorong memandang taehyung ragu-ragu dan itu membuatkan lelaki itu mengeluh.

" kenapa ni hm? "

" sebenarnya.. company aku baru je terlepas projek 1.5 juta sebab kesilapan pekerja aku dan aku sudah buat daddy aku kecewa "

" serius? "

chorong menganggukkan kepalanya lemah.


" aku taktau nak buat apa sekarang ni.. "

Taehyung tersenyum. idea tiba-tiba muncul.

" oh ya kan baru-baru ni company aku dapat projek baru dari incheon. Appa aku bagi aku uruskan keseluruhan projek ni. em kalau kau nak, jom bekerjasama? tu pun kalau kau--- "

" mestilah nak! "

nampak tak terdesaknya chorong disitu?

Taehyung tersengih melihat keterujaan gadis itu.

" ok, tapi kita kena pergi incheon dulu. "

Chorong mengangguk. Yelah kalau dua company nak bekerjasama mestilah ada persetujuan dari perusahaan yang bagi projek tu dulu baru dapat komisyen yang sama rata.

" bila? "

" nanti kalau aku dapat call, baru aku inform kau "

chorong tersenyum sambil mengangguk. Baru sekarang selera makannya muncul. Ya thanks to taehyung.

" kau tau tak kenapa aku buat begini? "

soal taehyung. sekali lagi chorong tersenyum.

" because you love me. ya i know it. "

Taehyung tergelak.

" eleh perasan, sapa sayang kau? "

chorong pun turut tergelak bersama taehyung.

" kau lah sapa lagi? "

■■■■■■■■■■■■

Kiddo, I Love YouWhere stories live. Discover now