■■■■■■■■■■■■■■
" Chorong-ah palli ireona "
Pintu bilik chorong diketuk berkali-kali oleh puan park. tombol pintu pun dipulas olehnya namun nihil tak terbuka kerana chorong mengunci nya dari dalam.
" chorong-ah taehyung datang ni, palli ireona! "
Mendengar nama taehyung disebut, mata chorong terus terbuka luas. Langkah diatur menuju kepintu lalu membukanya. Wajah puan park menjamah pandangan chorong.
Tercetus ketawa puan park bila memandang keadaan chorong sekarang dengan rambut yang kusut masai.
" kenapa dia datang mummy? "
Tanpa memeduli ketawa puan park, chorong terus bertanya straight to the point.
" aigoo.. dia nak jumpa kamu lah apa lagi. sekarang dia tunggu di pondok seberang jalan tu. pergi siap nae? jangan buat tae tunggu lama "
Puan park mengusap lembut kepala chorong. Chorong mengangguk lalu menutup pintu biliknya untuk pergi mandi dan bersiap.
hei taehyung ni memang tak ikut ke jeju ke apa?
menyusahkan betul.
**********
" mummy chorong keluar nae? "
" Nae arasseo hati hati! "
Jawab puan park dari ruang dapur tanpa menjeguk keruang tamu. Chorong tersenyum. Mesti mummy masak cake lagi ni. Fikir chorong.
Tanpa fikir banyak kali, chorong melangkah pergi ke dapur dahulu untuk melihat puan park kalau betul tekaannya dan yeah bingo memang betul puan park tengah buat cake.
" aigoo.. buat apa mummy buat cake ni? "
Puan park memandang kearah chorong sekilas sebelum memandang kearah adunan tepungnya semula.
" kenapa tak pergi lagi ni? "
Chorong memeluk puan park dari belakang.
" alaaa tak boleh ke chorong nak tengok mummy dulu? mana tau lepas ni chorong dah tak boleh tengok mummy dah "
reaksi wajah puan park terus berubah. Pinggang chorong menjadi sasaran cubitan berbisanya. menjerit kesakitan gadis itu akibat dicubit.
" AHHH MUMMYY SAKITLAAAA "
pelukan dilepaskan. Chorong mengusap pinggangnya yang sakit.
" siapa ajar cakap benda begitu ha? nak sangat tinggalkan mummy ke? dah tak sayang mummy? "
bidas puan park sambil menguli tepung. Chorong tersenyum manis, sekali lagi chorong memeluk puan park dari belakang
" alaa mummy ni sensitif sangat lah. pernah ke chorong cakap chorong dah tak sayang kan mummy? tak pernah kan. tapi betul apa manatau chorong pergi dulu ke dari mum-- "
" habiskan lah ayat tu kalau nak kena cubit lagi "
Chorong ketawa kecil, jarinya bertindak pantas mencalitkan tepung kearah pipi puan park selepas berbuat begitu chorong terus berlari keluar dari dapur sambil ketawa apabila puan park menjerit nama penuhnya.
aigoo mummy mummy..
********
YOU ARE READING
Kiddo, I Love You
Fanfiction[COMPLETED] "I love you" ain't that the worst thing you ever heard? Start : 28 august 2017 End : 24 august 2018