22 : answer

201 33 18
                                    

sorry for the long hiatus :)

em btw,

ada ke yang tunggu fey update? xD

haha.

■■■■■■■■■■■■

Chorong pov

semenjak dua menjak ni setiap hari taehyung bagi aku coklat dan sticky note berwarna kuning berisi pickupline aku ajak jumpa dia taknak pula.

dan sekarang macam hari hari yang lain coklat dan sticky note telah selamat berada di tangan aku. jimin yang berada dihadapan ku aku pandang.

" again? "

jimin mengangguk belum sempat dia nak beredar aku tahan tangannya dengan memegangnya, automatik dia menoleh kembali kearah ku sambil memandang lengannya yang aku pegang sebelum memandang ku pelik.

" wae? "

Lengannya aku lepaskan.

" kenapa dia tak bagi sendiri? "

jimin menggelengkan kepalanya tanda dia tidak tahu. dan sudah semestinya lah aku tidak mempercayainya. dia rapat dengan taehyung kot, takkan dia taktau?

kolar uniform jimin aku tarik mendekatiku lalu menggenggamnya erat. " aku tahu kau tahu! cepat cakap sebelum kau mati hari ni! "

jimin meringis kesakitan.

" ok ok! lepaskan dulu macam mana aku nak cakap?! "

perlahan lahan aku lepaskan kolar uniform jimin dari genggamanku. dia membetulkan kolarnya sebelum memandang kearah belakang ku, dan tak lupa juga dengan mata nya membulat.

" taehyung! "

Dengan pantas aku memandang kearah tunjukkan jimin. mana?

aku memandang kearah depan semula. and what? mana jimin?

aku mengeluh kesal. tak guna punya pendek! nanti kalau aku jumpa kau balik ergh!

aku pandang kearah coklat dan sticky note yang berada dipeganganku. aku cabut sticky note dari coklat itu dan membacanya

you know what
beautiful? read the
first word ♡

-handsometae

heh that boy make me crazy

*********

" psh tae "

" ish bising ah kau. madam masih mengajar kot "

jimin mencebik. inilah susahnya bila taehyung dah mula fokus dalam pelajaran.

" temankan aku ketandas "

taehyung pandang jimin tajam. ke tandas seorang diri pun takut. cermin mata bulat yang dipakainya disimpan kedalam laci sebelum berdiri.

" menyusahkan aku jelah kau ni. dah jom "

jimin tersengih. mereka meminta kebenaran keluar dahulu baru keluar ketandas.

sampai sahaja ketandas, jimin dan taehyung terus masuk kedalam. taehyung menuju ke pili air, jimin pun sama.

" pergi lah buang air cepat "

" aku tak cakap pun aku ketandas nak buang air "

taehyung pandang jimin dari pantulan cermin tandas dengan dahi yang dikerutkan. pili air dimatikan.

" jadi kita kesini buat apa? "

" aku nak tanya kau soalan "

" pft jimin, you make me laugh. tak boleh ke tanya waktu rehat? ke kau nak ponteng? "

jimin terdiam. yang nak ponteng tu memang betul tapi

takkan dia nak mengaku?

" eh aku tak p-pernah ponteng lah kau ni. tak lama lagi nak rehat takkan aku nak ponteng? aku cuma nak tanya kau soalan "

" apa dia? "

tanya taehyung tanpa memandang jimin, tangannya membuka semula pili air sebelum membasuh kedua belah tangannya dengan sabun tandas.

" kenapa kau bagi chorong coklat dan sticky note setiap hari? "

taehyung mendengus. buih buih sabun yang berada ditangan dibersihkan guna air.

" dia suruh kau tanya ke? "

jimin berpeluk tubuh memandang taehyung.

" tak, aku cuma nak tau "

taehyung mengangguk. ya taehyung pun sudah agak lama kelamaan nanti mesti jimin akan tanya hal ni.

lagipun Jimin kan 'postman' tak berbayar nya mestilah jimin curious kalau setiap hari taehyung bagi chorong coklat melalui dia.

" aku cuma nak dia rasa dia tu special bagi aku.. "

taehyung menutup pili air sebelum memandang kearah jimin sambil tersenyum

" lagipun aku nak dia teringatkan aku setiap kali nampak coklat dan baca sticky note tu. "

■■■■■■■■■■■■

rasa rasanya fanfic ni habis sampai part 30? mungkinlah.

fey nak habiskan buku ni secepat yang mungkin sebelum 2017 tamat.

dan rasanya untuk update setiap hari lagi mempunyai peluang yang tipis hahahaha.

Kiddo, I Love YouWhere stories live. Discover now