■■■■■■■■■■■■
" tak bahaya ke bertolak malam malam ni? "
Soal chorong risau sambil memandang taehyung yang mengangkat bagasinya dan bagasi lelaki itu kebonet kereta milik lelaki itu.
" jangan risau lah, aku dah banyak kali bertolak waktu malam takde apa apa berlaku pun "
Taehyung tersenyum kearah chorong sebelum menutup pintu bonet kereta. Gadis itu menghela nafas lega mendengar kata kata taehyung.
Harap-haraplah..
tapi kenapa dia rasa tak sedap hati pula ni?
" chorong-ah.. "
Taehyung memegang kedua belah bahu chorong. Chorong mendongak memandang taehyung.
" semua akan jadi ok, arasseo? dah jom masuk. Kita bertolak sekarang "
chorong mengangguk. tangan taehyung yang tadinya berada dibahu chorong kini bertukar ke lengan gadis itu untuk menariknya masuk ke seat hadapan.
Taehyung membukakan pintu untuk gadis itu dan menutupnya kembali apa bila gadis itu sudah memasukinya.
taehyung berlari anak ke seat pemandu untuk masuk kekereta. Perlahan lahan kereta yang taehyung pandu itu masuk kelebuh raya.
setelah beberapa minit berlalu, chorong membuka mulutnya untuk bercakap. Kepalanya dari tadi asyik memandang kearah belakang. Taehyung perasan tapi dia malas nak tanya.
" taehyung-ah? "
" hm? "
" kau ada upah bodyguard ikut kita ke? "
Taehyung mengerutkan dahinya. matanya masih memandang depan.
" mana ada. wae? "
" habis siapa yang ikut kita? dari tadi lagi "
jelas suara chorong memaparkan yang dia tengah takut. taehyung memandang cermin kereta untuk memandang kearah belakang.
ya betul cakap chorong ada kereta ikut dorang.
" YAH KIM TAEHYUNG!! "
jerit chorong kuat dan itu membuatkan taehyung memandang kehadapan semula. Mata taehyung membulat
Dan
Ddummm!
*********
ting! tong! ting! tong! tingggggg! tonggggg!
taehyung menekan berkali kali bell apartmen chorong. sudah beberapa minit berlalu tapi dia masih lagi setia menekan loceng apartmen itu.
yelah sebab dia tau gadis itu ada kat dalam.
Dia berhenti menekan loceng apartment. Matanya dialihkan memandang kearah kekunci nombor untuk masukkan password rumah.
" dia dah tukar password ke? "
Soal taehyung. Tanpa berfikir panjang, dia masukkan nombor yang bertarikh anniversary mereka dan
YOU ARE READING
Kiddo, I Love You
Fanfiction[COMPLETED] "I love you" ain't that the worst thing you ever heard? Start : 28 august 2017 End : 24 august 2018