25 : mianhae

248 28 2
                                    

■■■■■■■■■■■■

" yah kau ok tak ni? serius tak nak ikut? "

soal seohyun dari corong telefon. chorong menghela nafas panjang sebelum menjawab soalan seohyun

" ya aku ok lah jangan risau. korang pergi je lah macam lah tak biasa kalau aku tak ikut sekali "

jawabnya. bagasi berwarna coklat yang elok terletak ditepi almari pakaian, chorong pandang.

" tak yang aku tak faham kau yang teruja sangat bila dengar yang form 5 akan ada lawatan sambil belajar kat jeju island dan sekarang? kau yang tak nak ikut? seriusly chorong? "

" seo aku kena tutup sekarang anyeong "

" yah--- "

plip!

chorong meletakkan handphonenya diatas katil sebelum dia pun berbaring diatas katil itu. fikirannya melayang kepada peristiwa tadi pagi. gadis itu mengeluh perlahan.

flashback

selepas je bell masuk berbunyi chorong terus berlari keluar kepintu utama library diikuti oleh taehyung yang mengejarnya dari belakang sambil memanggil nama chorong tapi gadis itu mengabaikan sahaja namanya dipanggil.

baru sahaja chorong keluar dari library tangannya ditahan oleh taehyung dan dengan cepat dia menepisnya.

" don't touch me. "

kata chorong dengan bernada dingin. muka taehyung langsung tidak dipandang.

" kau marahkan aku ke? yah waegurae? "

chorong meneruskan langkahnya dan taehyung tetap mengikutinya.

" tak. aku marahkan diri aku sendiri sebab aku terima kau balik. aku sepatutnya fikir pasal perasaan orang lain dulu berbanding perasaan aku sendiri. "

sekali lagi taehyung menahan tangan chorong. automatik langkah yang gadis itu ambil terhenti. taehyung berjalan untuk berdiri dihadapan chorong lalu memegang kedua belah bahu gadis itu.

" yah "

chorong mendongak memandang kearah taehyung. taehyung tersenyum.

" aku tak suka kau asyik salahkan diri kau atas semua masalah yang timbul. ingat, kau langsung tak salah diorang semua yang dengki, cemburu dengan kau. lagipun, kau je satu satunya perempuan yang aku suka bukan diorang bukan irene. "

end flashback

" jadi kau curang dengan aku dulu dan couple dengan dia sebab apa?! "

chorong menyerabutkan kepalanya. semua masalah yang datang tak pandai selesai! habis satu, satu lagi yang datang!

ting! ting!

chorong mencapai handphonenya yang berbunyi tadi. notification chat whatsapp ditekan.

kim
online..

kenapa tak ikut pergi
jeju esok?

idk. takda mood

are you ok?

ya.

masih fikir pasal pagi
tadi ke?

tidaklah.

hm nak jumpa tak?

tak.

kat mana skrg?

Kiddo, I Love YouWhere stories live. Discover now