"tak ada ape-apelah abah,saje tanye" jawab Zania kepada Encik Bakri
"yelah tuh tak ada apa-apa kalau tak kenapa adik cari kami macam orang gila" seloroh abang pula.
"what,you said me crazy!!eeeii geramnya... betullah tak ada apa-apa....poyos" marah aku sambil menjengilkan mata ke arah abang Zakir
"sudah sudah jangan nak bergaduh jew kerjanya baik tolong mama memasak,nanti kamu semua nak makan ape pun mama tak tahu" kata Puan Rahimah
"entah abang nih,kamu janganlah asyik nak menyakat adik kamu nih...kesian dia." kata abah kapada abang sambil mengusap rambutku yang separas bahu.
Aku memandang abang Zakir dengan senyuman mengejek kerana abah memihak kepadaku.Lalu aku berlalu ke arah mama dan membantunya memasak...walaupun tak seberapa atleast i know better than my other friends...hihihi
__________________________________________
Apabila makanan sudah aku hidangkan di atas meja makan,mama menyuruh aku untuk memanggil abah dan abang Zakir.Aku hanya menuruti arahan mama tanpa bantahan.
"Yes,sir!...hehehe" kata aku sambil tangan diangkat separas dahi lalu aku pergi ke ruang tamu rumah untuk memanggil mereka.Aku terlihat abah di sana lalu aku menyuruhnya bersedia di meja makan.
"abang mana abah?" tanya ku kepada abah.
"dekat dalam bilik mungkin,pergilah panggil dia turun kesian abang kamu dari tadi tunggu kamu,katanya lapar tahap apa....tahap...aaah...tahap gaban." balas Encik Bakri kepada Zania.Zania hanya membalas dengan senyuman.
lalu Zania memanjat tangga dan menuju ke bilik Ahmad Zakir.Setibanya Zania di hadapan pintu, Zania mengetuknya lalu terjengul muka abangnya dari sebalik daun pintu.
"Hah! apalah yang adik masak lama sangat tu,abang dah lapar sangat nih...tulah masuk je adik kat dapur semua tak menjadi,itu tak jadi ini tak jadi..." kata Zakir kepada Zania.
"banyaklah adik masak tak jadi,dah -dah jangan nak membebel macam perempuan ..." kata Zania
"adik yang cantik dan comel ni pun tak membebel macam abang and ofcourse i'm a girl" sambung Zania pula... manakala Zakir menjuihkan bibirnya dan menyepetkan matanya ke arah Zania
Zania tergelak dengan kelakuan abangnya. "apalah abang nih,hodoh tahap apa entah muka tuh..elok elok hensem jadi macam tuh" ketawa aku bergabung dengan ketawa abang.
"Zania apa yang lama sangat panggil abangnya tuh...Ya Allah budak seorang ini" teriak Puan Rahimah dari aras tingkat bawah.
Zania dan Zakir terkejut dengan teriakan mamanya lalu bergerak turun menuju ke arah bawah...
__________________________________________
"apa sahaja yang mereka buat tuh...lama bebenor" membebel Puan Rahimah dihadapan suaminya.
"hah muncul pun dua-duanya apa yang lama sangat nak panggil abangnya tuh Zania" tanya Puan Rahimah kepada Zania tetapi tidak dibalas oleh Zania.
Zania dan Zakir mendapatkan tempat mereka untuk menikmati makanan mereka bersama mama dan abahnya.
YOU ARE READING
JODOH KAU DAN AKU
RomancePertemuan Zania Mariana dengan Hanazif Akmal merupakan malapetaka yang paling teruk dalam hidup bagi Zania.Pertemuan demi pertemuan membuatkan perasaan Zania kepada Hanazif berubah dari benci kepada perasaan suka tanpa diketahui oleh tuan empunya ba...