"Okay cerita dah start..."Kata Sarah kepada Zania dengan suara yang gembira.Zania pula hanya memandang sekilas ke arah Sarah dan apabila dia menumpukan kembali pandangan ke arah screen pawagam tiba-tiba....
"Owh mak kau terkejut aku...astaghfirullahalazim..."Cepat-cepat Zania menekup mukanya dengan telapak tangannya yang putih gebu itu.Mengucap panjang Zania.Mana taknya...aku pandang sahaja ke hadapan muncul hantu yang sungguh menyeramkan.Mana tak terkejut!!Hwaaaa...mak tolong hantuuuu!!!
"Sarah cerita apa yang kau beli ni...apsal cerita hantu.Kau memang sengajakan atau kita tersalah masuk pintu tadi."Ujar Zania kepada Sarah sambil memusingkan kepala 90 darjah ke arah Sarah.
Sarah yang sejak tadi telah menghamburkan tawanya makin galak lagi mengetawakan Zania.Orang sekeliling sudah memandang ke arah Sarah dengan muka yang bagai hendak memberi penumbuk .
_______________________________________________________________
"Apahallah dengan pompuan sebelah aku ni....terjerit terlolong melatahlah macam-macam.Kiri kanan serentak pulak tuh melatah dia."Kata Naz sendirian.Tetapi dia lebih tertarik untuk melihat ke arah kiri yang mana diduduki oleh Zania berbanding di sebelah kanannya iaitu minah paling kepoh yang pernah aku temui siapa lagi kalau bukan Arlisa...menyampah!!!
'Sape nih..tutup muka daripada tadi aku tengok.Takut sangat ke...dah tahu takut yang pergi tengok cerita hantu apsal?'Kata Hanazif di dalam hati.Lalu Zania bersuara dan berkata "woit Sarah! ada hantu lagi tak?...seram gila seyyyyy."Kata Zania dalam ketakutan.
"Dah takde lah...relax lah kau ni takut sangat apsal Nia...hadoiiii" Kata Sarah kepada Zania."Betul takde jangan aku bukak mata nampak hantu.Aku belasah engkau nanti...baru kau tahu!"Kata Zania sedikit membentak dengan tubuh yang menggigil.
"Ya.Betullah aku tak tipu."Kata Sarah dengan senyuman senget sebelah.
Hanazif tetap juga memandang ke arah Zania kerana ingin melihat bagaimanakah muka perempuan yang menjerit macam orang gila yang berada di sebelahnya.
Apabila Zania menurunkan tangannya dari pada menekup mukanya.Hanazif berasa sangat terkejut...'Aik perempuan ni!Apasallah dia dekat sini.Sebelah aku je pulak tuh.'
"Sarah! apsal kau beli tiket cerita nih? kau saja nak kenakan aku kan.Kau ni teruklah tak nak kawan kau."Terus Zania memusingkan mukanya sepantas kilat ke arah sebelah kanan 180 darjah menghadap muka Hanazif Akmal.Terus tersedak Zania apabila melihat muka jejaka yang agak dikenali melalui pergaduhan kecil.Kecilkah?
Mana taknya orang yang aku agak kurang suka berada denganku malah lebih teruk dia berada di sebelahku.SEKARANG!!
________________________________________________________________________________________
Apsallah perempuan ni ada dekat sini...menyemak jew! Hanazif terus-terusan memerhatikan wajah Zania yang sedang memarahi kawannya.Yelah mana taknya kawan dia kenakan dia kalau aku dah belasah dah masuk hutan.
Hanazif berasa lebih terkejut apabila dia memandang ke arah kanan.Ke arah muka aku! Hanazif dengan pantas menolehkan mukanya ke arah lain.Mereka berdehem hampir serentak bagi menghilangkan rasa terkejut.
Hilang sekejap rasa takut Zania dengan hantu.Sarahlah nih!Siap kau nanti aku kerjakan....aku campak kau dekat hospital tapi bukan dekat atas katil hospital.Aku campak kau dekat longkang luar sebelah hospital.Hah!!baru tahu rasa dia mesti sedap rasa air longkang.Ambikkkk kau!!
Jangan lupa untuk vote and like for me!!
I'll appreciate it...thanks!
YOU ARE READING
JODOH KAU DAN AKU
RomancePertemuan Zania Mariana dengan Hanazif Akmal merupakan malapetaka yang paling teruk dalam hidup bagi Zania.Pertemuan demi pertemuan membuatkan perasaan Zania kepada Hanazif berubah dari benci kepada perasaan suka tanpa diketahui oleh tuan empunya ba...