BAB 11

208 7 0
                                    

          "Okay sayang.Saya turun dulu tau..you pandu kereta hati-hati mata tuh jaga.. jangan nak tengok orang lain jew..jaga hati you untuk I.Okay bye!!"Kata Arlisa kepada Hanazif Akmal.

"Mmm..okay.Got to go..bye!"Kata Hanazif Akmal kepada Arlisa lalu memandu keretanya tanpa melihat ke arah Arlisa.

"Dia ingat aku apa..nak tengok orang lain!!...Macam aku takde kerja jew nak buat"Kata Naz sendirian."Dah kalau kau aku tak suka buat apa aku nak jaga hati aku untuk kau..buang masa aku jew."Sambung Naz lagi.

"Lebih baik aku cari orang lain..apa kew gilanya aku nak jadikan kau bini aku...simpang malaikat 44lah.Kain kau pun tak cukup aku tengok!"

Setibanya Hanazif Akmal di rumah... Mamanya Puan Norana menyambutnya di depan muka pintu rumahnya yang sebesar alam.

"Assalamualaikum mama."Kata Hanazif Akmal sambil menghulurkan tangan kanannya untuk bersalam dengan mama kesayangannya.

"Waalaikumussalam...hah! so how's your date with her?..okay?"Tanya mama Hanazif sambil nenyambut huluran tangan anaknya kerana sememangnya dia sudah mengetahui kebenaran bahawa Hanazif Akmal adalah manusia paling tidak suka akan Arlisa anak kepada Dato' Zamir Anas dan Datin Salmah.

"Mmmm...rasa lega lagi ada mama.Tak selesalah keluar dengan dia..tergedik sana tergedik sini."Kata Hanazif."Kamu ni...tak baik cakap macam tuh.Dia pun manusia biasa kita harap yang baik sajalah..doakan yang baik-baik agar dia berubah ke jalan yang lebih baik."Kata Puan Norana.

"Mamaaa..boleh tak kalau Naz nak minta tolong sikit?"Tanya Hanazif sambil membuat memek muka manja agar diberi simpati akan apa yang akan dimintanya nanti.

"Apa sayang anak mama nih.Lain macam jew mama lihat nih ada masalah kew...cuba bagi tahu mama."pinta Puan Norana agar Hanazif anak lelaki tunggalnya meluahkan isi hatinya kepada dia sebagai ibu yang telah melahirkannya ke bumi Allah yang sementara ini.

"Nak bagi tahulah nih...mama boleh tak cakap dekat papa yang Naz tak nak bersama dengan Lisa...please mama I really need your help so much in my life and  my future...I don't need her to be my future wife...I need someone that I truly love in my life....mama please..!!" kata Hanazif Akmal dengan riak muka yang amat sedih.Kerana papa aku harus bersama dengan Arlisa.What the life!!.

Puan Norana terkesima dengan permintaan anaknya.Puan Norana dapat melihat kesengsaraan dan kesedihan di mata anaknya yang berwarna hazel itu.Tiada lagi keceriaan di wajahnya akibat daripada permintaan papanya yang mengharapkan agar anak lelakinya dapat melaksanakan keinginannya untuk berbesan dengan keluarga Dato' Zamir Anas.

"Mama..please mama.I'm begging you.."

Rayuan Hanazif Akmal dipandang sayu oleh mamanya Puan Norana.

"Ya Allah Naz! Kenapa dengan kamu nih...apa yang dia sudah lakukan kepada kamu?"Tanya mama."Mama tolonglah mama.Naz tak nak jalani hidup Naz dengan dia...mama please mama."

"O..Ok..Okay.! Nanti mama tolong cakapkan dekat papa kamu .Okay sayang Naz jangan buat muka sedih macam nih..risau mama."Puan Norana juga sebenarnya tidak berkenan lansung akan cara pemakaian dan kelakuan Arlisa yang tidak berapa semenggah untuk dilihat.Its not nice to see..!

"Thanks mama!! thank you very much.I love you!"Kata Hanazif Akmal lalu beredar ke biliknya dengan perasaan lega bagai melepaskan batu besar yang menimpa kepalanya.

JODOH KAU DAN AKUWhere stories live. Discover now