"Assalamualaikum, mama.Buat apa tuh?."Tanya Hanazif Akmal kepada mamanya, Puan Norana yang sedang membancuh air teh panas di dalam teko buat sarapan pagi suaminya.
"Mama tak Buat apa-apa pun."Bicara Puan Norana yang ditujukan kepada Hanazif Akmal. "Eh mama nih...abis yang mama tengah buat nih apa bendanya mama? "Tanya Hanazif Akmal lagi kepada Puan Norana.
Puan Norana memandang anaknya sambil tersenyum sumbing...tangan Puan Norana masih mengacau air teh yang berada di dalam teko tersebut...
Hanazif Akmal yang Baru menyedari mamanya baru sahaja mengenakannya membalas "Oooo...mama nak main-mainkan Naz ek. Tak baiklah mama nih,buat Naz macam nih."
Puan Norana hanya tersenyum dengan riak muka yang dipamerkan terhadapnya.
"Kamu nih macam-macamlah...dah besar mana boleh menangis , merengek-rengek macam baby...hahaha~~~" Puan Norana mengenakan lagi anaknya.
"Lagi satu macam mana nak kahwin kalau perangai masih macam nih..." Sambung Puan Norana lagi." Alah mama~~...Naz tak nak kahwin lagi, I'm not ready yet...mom!! Please!!! Mmmm~~" Hanazif Akmal menunjukkan muka sedihnya kepada Puan Norana. "Ish kamu nih...banyak soal betullah! " Kata Puan Norana yang ditujukan kepada Hanazif Akmal sambil kepalanya digeleng-gelengkan.
"Mmmm...mama.Naz nak Tanya sesuatu boleh tak?"Tanya Hanazif Akmal kepada mamanya , Puan Norana. "Apanya sayang, tanyalah."Balas Puan Norana yang meminta anak kesayangannya meneruskan pertanyaannya.
"Mama dah tanya tak yang pasal Naz pernah suruh mama tanya tuh?"Tanya Hanazif Akmal.
"Mengenai apa?" Sebaliknya Puan Norana menanyakan kembali soalan kepada anaknya.
"Alah mama...yang pasal Naz dengan Lisa tuh...!!Dah tanya dekat papa ke belum mama?" Tanya Hanazif Akmal dengan lebih lanjut kepada Puan Norana.
"Oooo...pasal tuh! Belum lagilah Naz."Jawab Puan Norana kembali.
"Kenapa mama tak tanya lagi dekat papa? Tolonglah mama...please!!!"Merayu-rayu Hanazif Akmal kepada mamanya,Puan Norana agar permintaannya ditunaikan.
"Okay okay!! Nanti mama tanyakan dekat papa ye pasal perkara tuh..Naz janganlah risau..papa kamu akan setuju punyalah nanti. Sabar ya sayang Naz Anak mama sorang nih.."Jawab Puan Norana bagi menenangkan muka Hanazif Akmal yang kelihatan tegang akibat perkara yang dilandanya ini.
Lalu Puan Norana menatang dulang yang berisikan air teh panas yang siap dibancuhnya di dalam teko dan dibawa ke ruang meja makan untuk dipersiapkan sarapan buat suaminya...
Im so sorry for being late to update this story..it seems like I'm a little bit busy.once again sorry bcoz this chapter is too short. So if u like this story..don't forget to vote n like.thanks for it. Don't forget to give me some opinion n leave a comments..thanks ya!!
YOU ARE READING
JODOH KAU DAN AKU
RomancePertemuan Zania Mariana dengan Hanazif Akmal merupakan malapetaka yang paling teruk dalam hidup bagi Zania.Pertemuan demi pertemuan membuatkan perasaan Zania kepada Hanazif berubah dari benci kepada perasaan suka tanpa diketahui oleh tuan empunya ba...