BAB 7

238 7 0
                                    

"MMMMM...sekarang baru pukul 9 pagi aku nak buat apa lagi ek.Makan dah.Kemas katil dah apa lagi ni"Zania tidak berhenti-henti memikirkan apa yang harus dia lakukan sementara menunggu hari isnin.Hari 'isnin' yang bakal menjadikan harinya penuh dengan kerja -kerja yang bekernaan dengan bunga.

Zania membelek Samsung notenya lalu ditekannya contact bagi mencari nama Sarah.Ditekannya nama Sarah lalu Zania menunggu panggilannya diangkat oleh gerangan disebelah sana sambil menekur lantai."Hahhhh!!! angkat pun..kau nak suruh aku tunggu berapa lama lagi."

Sarah disebelah sana menjarakkan telefonnya jauh dari telinga akibat jeritan Zania yang kuat bagai petir yang menyambar apa pun aku tidak tahu."Yang kau terjerit-jerit panggil aku kenapa...nama aku Sarah panggillah Sarah macam dah tak da nama je aku ni."

"and one more thing boleh tak bagi salam dulu." Terjah Sarah lagi sebelum sempat aku membalasnya.Wah dia ni sempat lagi perli aku ."Arr..arr...mmm"Terus Zania terdiam tidak tahu ingin membalas percakapan Sarah.

"Apa yang arr..mmm..arr..mmmnyew.Kau nak apa?!!"Disergah lagi Zania membuatkan dia terlatah."ouh mak kau meletup aku."Hah tengok... aku melatah keluar segala mak bapak meletup semua...hadooiii.

"Alah Sarah....tengok aku dah melatah...malu muka den ni nak letak mana..."Balas Zania."Okaylah okaylah...assalamualaikummm Sarah kau tengah buat apa?I just wanna ask you that you wanna go out with me or not...aku bosan ni dok terpacak atas katil tak buat apa-apa.Jom kita keluar nak.Jomlah-jomlah...."

Anggukan dibalas laju oleh Sarah walaupun hakikatnya Zania tidak boleh melihatnya dan sememangnya Sarah pun bosan tahap dewa.Dewa pun tak macam ni tau...hahaha.

"Waalaikumussalam.."Balas Sarah

"Okay okay deal. kita nak pergi mana..??"Tanya Sarah kembali kepada Zania.

"mmm..kita pergi tengok wayang nak tak.. cerita kau pilih.Everything is  all on me you just dont worry.I will treat you all Oooookayyy!!!!"Kata Zania kepada Sarah.

"Okay okay okay!!! Cun melecunnnn...cantik"Kata Sarah yang bersetuju dengan cadangan Zania.

"uh biasaaa...aku memang cun pun hihihi."Ketawa Zania."Perasanlah kau nih" Balas Sarah.

"Okay.Kau siap sekarang pukul 11 nanti  i'll pick you up."

"wokkayyyy...hihihi."Balas sarah.

_______________________________________

" HELLO sayaaanggg.You tengah buat apa nih.Jom keluar pergi tengok wayang nak tak??"Arlisa yang lebih gemar dipanggil dengan Lisa menekapkan phonenya ke telinga sementara menunggu panggilannya dijawab.Dan bila panggilannya dijawab diterjahnya Hanazif Akmal.

"Alah...I penatlah.Sekali sekala nak juga duduk dekat rumah luangkan masa dengan keluarga...kalau keluar dengan you apa I dapat ...'nothing' you know!!"Balas Hanazif Akmal sedikit membentak sambil menekankan perkataan nothing kepada Arlisa.

Arlisa tersentak setelah mendengar apa yang telah diperkatakan oleh Hanazif.

"Apa you merepek nih..."

"Apa-apalah..."Balas Hanazif.

"Alah!!!...jomlah you I lagi bosan tau tak buat apa-apa dekat rumah nih.Mummy and Daddy I keluar pergi jumpa kawan dia.Jomlah sayang..."Ajak Lisa lagi dengan suara yang dibuat-buat manja tahap telinga boleh berdarah.

"Aisshhh..you ni kan!!Okay fine kita keluar you cepat siap.I ambil you..cepat!!!"Kata Hanazif Akmal sambil merungut.

"Mengada-ngada betul pompuan ni..ingat aku suka sangat.Papalah nih nak suruh aku bercintan-cintunlah dengan dia...geli gilerrr...nak rapatkan hubunganlah apalah.Menyampahhhh!!!!!"

Lalu Hanazif Akmal berlalu ke almari bagi mencari baju untuk dipakai keluar bersama Arlisa.

"Hai mama buat apa nih?"Tanya Hanazif Akmal kepada Puan Norana yang sedang asyik menonton televisyen di ruang tamu.

"Hai Naz kamu nak ke mana nih? asyik keluar rumah je bilalah nak teman mama dekat rumah pulak ni."Sambung Puan Norana lagi.

"Hah tu lah ma.Ada orang tergedik-gedik nak suruh temankan dia pergi jalan-jalanlah tengok wayanglah...so disgusting.Menyampah!"Kata Hanazif kepada Puan Norana sambil merungut dan menunjukkan muka kegeliannya terhadap perangai Arlisa.

"Uish! Apa buat muka macam tuh buruklah.Muka dah cukup handsome  nanti ada orang nak minat tiba-tiba mmmm takpelah nanti orang cakap buruksssnya  muka dia...hahaha"Kata Puan Norana sementelah sahaja melihat memek muka Hanazif Akmal.

"Siapa? Arlisa ke yang ajak Naz keluar?"Tanya Puan Norana lagi.

"Iyalah ma.Siapa lagilah yang gila macam tuh ma.Rasa macam malas nak layan perangai dia yang mengada tuh"Marah Hanazif Akmal sendirian.Puan Norana hanya memandang anak lelaki kesayangannya bersama segaris senyuman yang manis mekar di bibirnya.

"Okaylah ma.Naz pergi dululah nanti that girl tu marah pulak sampai jadi gila.Nanti bukan dia yang pergi tanjung durian anak mama yang handsome  ni yang masuk.Tapi takpelah juga sebab ada durian.Sedap tuhhhhh!!!....hahaha"Kata Hanazif kepada mamanya Puan Norana

Puan Norana hanya memandang anaknya sekilas sambil mengeleng-geleng kepalanya.Hanazif Akmal bergerak menuju kearah Puan Norana untuk menyalam tangan mamanya lalu keluar dari rumahnya.

JODOH KAU DAN AKUWhere stories live. Discover now