BAB 12

201 8 0
                                    

         'Arrrggghhh!!!! geramnya aku~!!

Kau tak layan aku Naz.Okay fine.Takpe-takpe banyak masa lagi aku boleh gunakan untuk mendapatkan sekeping hati kau yang bak berlian tuh.'Kata Arlisa bermonolog sendirian di dalam hatinya sambil berjalan menuju ke arah biliknya yang berada di tingkat atas.

Setibanya Arlisa di kamarnya dia menghempaskan bag tangannya yang mahal ke atas katilnya dengan kuat.

"Aku punyalah susah payah beli tiket cerita hantu sebab nak tunjuk yang kononnya aku nih takut hantu..dia boleh buat derkkk jew dengan aku."Kata Arlisa sendirian.Buat malu aku jew terjerit sorang-sorang dekat dalam wayang tuh bukan dia layan aku pun.Hissshhhh~!!

'Aku sebenarnya bukanlah takut hantu sangat pun..cuma ingin menarik perhatian Naz jew tapi dia daripada start cerita sampai habis..bolehlah dikatakan sebegitu dari awal sampai akhir asyik usya (pandang) sebelah kiri dia jew? ada siapa? dia kenal kew ek? kenapa ek?' Tanya Arlisa lebih kepada bertanya kepada dirinya sendiri sebetulnya.

Lalu Arlisa membaringkan tubuhnya ke atas katil empuknya.'Apsal ek dia asyik pandang sebelah sana?..aku rasa orang yang duduk sebelah dia tidak lain dan tidak bukan adalah perempuan.Tapi kenapa dia pandang sana? Arrgghh!!

stress aku.Aku nak buat macam mana lagi nih..?Tanya Arlisa kepada dirinya sendiri.

"Aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku Naz , kau akan jatuh kew tangan aku!!"Azam Arlisa di dalam hatinya. Lalu Arlisa bangkit dari katilnya dan bergerak menuju ke bilik mandinya.

********

Hah bahagianya hidup aku tidak perlu lagi berdepan dengan Lisa yang hidupnya hanya tahu menggedik , menghabiskan harta mak bapak .

"Eh tapi mama sudah bercakap dengan  papa atau belum ?.So, aku tidak boleh berfikiran terburu-buru tentang jawapan yang akan diberi oleh mama nanti...haih~ tak sabar rasanya nak tahu ."

Hanazif Akmal memusingkan badan dan meniarap di atas katil bujangnya. Hanazif Akmal mencapai bantal peluknya lalu memeluknya dengan senang hati. Hanazif Akmal membelek-belek I-phone 5 nya.

"Haih~...apa aku nak buat nih , bosannya..!!" Tanya Hanazif Akmal kepada dirinya sendiri. Serta-merta Hanazif Akmal memusingkan badannya dengan menelentangkan badannya di atas katil.

Fikiran Hanazif Akmal sudah terbang menerawang memikirkan kejadian di dalam panggung wayang....apalagi kalau bukan perempuan yang duduk bersebelahan dengannya iaitu gadis yang dengan tidak sengajanya terlanggar dia ketika berada di Restaurant KFC.

'Jahat betul kawan dia tuh,dah tahu dia takut hantu kenapa pergi tengok wayang cerita hantu...sengal~'

"Tapi comel jugak dia tuhkan...ada kew patut dah takut sangat dia kunyah popcorn  dia laju-laju,tercekik baru tahu.Tapi diakan ada air.."

Uishhhh~!! Apa kena dengan aku nih,nak kisah pasal dia nak buat.Dia bukan sape-sape aku so just ignore her in your life! Just move on. Move on?? Dah kenapa aku nak move on sebab dia.Hidup aku okay jew sekarang,dah macam kena tinggal kucing pulak nak kena move on. Hahaha..gila~~.

JODOH KAU DAN AKUWhere stories live. Discover now