Aku balik dengan muka yang ketat. Perasaan marah masih bertandang di dalam hati. Yelah sakit hati dengan Mamat pucat sebelah meja aku itu.
handsome tapi sombong!!!
Aku menutup pintu sekuat hati. Badan terus ku layangkan ke atas katil.
Aku mengeluh. Aku nak sangat bercakap dengan Mamat tu tapi ermm dia tersangat la sombong. Tapi kenapa??
Hanya Dengan aku dia diam seribu bahasa tapi dengan orang lain... Eee!! Aku Menggenggam cadar katil.
Flashback
"Micheal saya tak tahu la nak buat macam mana homework ni. " si gedik plus acah diva a.k.a Stella dah datang.
herr!!Aku tersenyum sinis. Kau ingat Mamat bisu ni nak layan kau? Memang tak la.
Micheal terus ambil buku si diva tu dan mula mencatat sesuatu di dalam buka itu.
Stella aku lihat sudah tersenyum sumbing. Cehh!! Nyampah siak!!
"Okay done. Tu formula dia awak guna then awak akan dapat jawapan. " balas Micheal lembut.
What the fish!!!! Mulut aku ternganga.
Dengan aku kau diam tapi bila dengan Minah lain bukan main lembut???
Shittt!! Aku menumbuk meja sekuat hati. Aku terus berlalu keluar dari kelas. Cikgu dihadapan aku buat bodoh. Lantak la hati aku tengah Panas membara ni. Benci!!!
End flasback.
Muka aku merah padam. Aku benci Mamat tu. Benci sangat sangat.
Tapi aku... Ermm aku jeles tengok dia dengan perempuan lain. Yaa i know mungkin dia pandang aku pun tak. Jawapan dia tengok sendiri la layan aku pun tak nak. Buat aku macam tunggul.
Yela aku kan miss pelik. Dengan baju pelik hitam gincu pun hitam je da macam berkabung je siapa nak.
Aku mengeluh. Sedang hati bercelaru aku terlelap.
Micheal pov.
Aku melangkah perlahan ke arah remaja yang sedang terbaring di atas katil itu.
Aku duduk di sebelahnya. Rambutnya aku usap perlahan.
Siapa cakap kau pelik. Walau pun kau suka pakai warna hitam tapi pun dah cantik. Aku suka sangat ira. Aku tak layan kau sebab aku suka kan kau.
Bukan aku tak nampak kau suka curi curi tengok muka aku. Tahu la aku handsome tapi jangan la selalu sangat tengok aku, malu aku tau.
Aku mendekatkan muka ke telinganya.
"I love u ira" kemudian telinga nya aku cium sekilas.
Mata aku meliar terus ke arah leher jinjang nya yang putih melepak.
Taring aku keluar secara tiba-tiba. Makin dekat.. Makin dekat dan..
"No abang!! "
Terus termati aktiviti aku itu.
Aku memejamkan mata. Aku menarik nafas sedalam mungkin taring aku Masuk ke dalam semula.
"I'm sorry. Abang lose control bila berdepan dengan ira. " aku Mengusap rambut ira perlahan.
"I know u Love her. Sangat sangat cinta kan dia kan. Rin tahu abang. Tapi nanti abang akan sakit kan dia. Dan memang hakikatnya dia nak sangat masuk dunia kita tapi rin risau dia sakit. " balas rin perlahan.
"I know rin. Abang akan lakukan kalau dia beri keizinan je. Tapi abang hilang kawalan kalau dekat dengan dia dan disebabkan itu la abang tak bercakap dengan dia. " aku membalas perlahan.
"Dah la abang jom kita balik. Mama dengan papa cari abang. Keluarga Richard cari pasal dengan keluarga kita lagi. Papa perlukan kita untuk berkumpul. " balas rin dan terus menghilangkan diri.
"Saya pergi dulu ye ira. " aku Mencium dahinya. Dan terus aku menghilangkan diri.
💞💞💞
Pagi-pagi dah semak dekat meja ni eee malas tengok muka dia.
Aku terus meletakkan beg di kerusi aku. Michael ku lihat masih tidak memandangku. Herr!! Macam aku tidak wujud sahaja dia buat. benci!
Aku terus bla menuju ke arah bangunan lama port lepak aku.
Tapi aku merasa ada orang mengikuti ku. Tak ni bukan hezrin. Kalau hezrin aku dapat merasa kan kehadiran dia. Hati aku rasa tak tenang.
"Aku tak kacau kau. So stop jangan kacau aku. " aku teruskan berjalan kembali.
Lagi sekali aku rasa benda yang sama. Shit la!!!!!
"Aku cakap pergi!!!!!! " jerit aku sekuat hati.
Tiba-tiba tubuh ku bagai Melayang. Kepala aku terhantuk di dinding. Arghh!! Aku mengerang kesakitan.
Siapa yang cuba kacau aku ni. Mata aku makin kelam. Tapi aku dapat Melihat wajah nya yang berbulu dan menakutkan.
Pandangan ku terus gelap dan terus pengsan di situ.
Hezrin pov
Aku tahu sekarang ni mesti ira sedang lepak di port biasanya. Aku terus menuju ke situ.
Tapi pandangan yang aku dapat lihat tika ini ialah pandangan yang Mungkin menyebabkan abang marah.
"Apa maksud kau Aku marah! " tanya abang mendatar.
"Errr... " aku tergagap.
Abang terus memandang ke suatu arah. Matanya membulat.
"Kau!!!! Aku suruh kau jaga dia!! " abang terus mencekik aku. Taringnya sudah keluar.
"Rin mintak maaf. " aku menduduk kan wajah.
Abang terus mendukung ira dan terus membawa ke bilik kesihatan.
Tapi siapa yang buat ira sampai macam ni. Pelik!! Tak mungkin la ira terhantuk sendiri. Tak kan ira buta tak nampak dinding. Orang gila pun nampak dinding.
Aku terus menghilangkan diri.
Aku muncul kembali di samping abang. Ira ku lihat sedang baring di katil yang di sediakan dalam bilik kesihatan ni.
"Rin mintak maaf. " lagi sekali aku. Memohon maaf.
"Aku tak nak benda macam ni terjadi lagi. Kau tahukan gila aku macam mana rin. " dia mengusap kepala ku lembut.
Aku menganggukkan kepala sahaja.
"She's my only one. Susah payah aku cari dia dan akhirnya aku jumpa dia. Aku tak sanggup kalau dia ter cedera. " balas abang sambil Mengeluh.
Aku paham perasaan abang. Aku memeluk abang.
"Rin janji rin jaga dia macam kakak rin sendiri. "
"Itu yang aku nak dengar. "
Ira.. Kalau lah kau tahu kebenaran dan hakikatnya. Pasti kau tertanya-tanya. Tapi kebenarannya akan terbongkar tak lama lagi ira.
Apa yang kau inginkan akan jadi kenyataan. Dan bersama dengan lelaki yang sangat setia menunggu kau dari DULU lagi.
______________________________________
Please don't be a silent reader.Author nak jugak tahu Best ke tak story ni. Ermm
Vote 👇 and comment.
Muahhhh 💋💋💋💋💋💋
YOU ARE READING
ENCIK VAMPIRE
VampireVAMPIRE? siapa tak takut pada vampire kan dapat-dapat manusia lagi lah. Tapi shahirah zenra ni lain pula sifat dia. Dia lagi fanatik dengan vampire lagi adalah. "Aku tak kira walau macam mana sekalipun aku nak masuk dalam dunia vampire. " ~ shahira...