4

7K 425 14
                                    

Aku membuka mata walaupun payah. Arghh!! Kepala aku sakit sangat sangat.

Kelihatan tanganku di genggam. Au!! Aku memegang kepalaku yang berdenyut itu.

"Dah bangun? Aku risau sangat dekat kau. " rin ku lihat mukanya kelihatan cemas.

"Aku okay la. Cuma kepala ni je berpusing. Macam ada bintang-bintang yang berkeliaran." aku cuba melawak walaupun hambar.

Kelihatan kedua-duanya senyap.

Krik krik....

Prot..

Alamak!! Aku diam. Aku tutup mata kembali nak buat-buat pengsan.

"Sial!! " rin memaki aku.

"Hehehe angin la. Takkan aku nak halang sengal. " aku tersengih.

"Tak senonoh la shit!! " rin memarahi aku. Kepala aku diluku.

"Auuu!! Wei kepala jangan main. Sakit la!! "

"Okay now aku nak marah kau! Kau tahu tak kami risaukan kau. Kau ni memang la cuai!! "

"Kami? What u means by kami? "

"Err.. No i means ahh... Yaa budak sekolah kau or maybe budak 'satu kelas' dia orang tolong aku angkat kau. Dah la berat macam gajah. Orang suruh makan nasi kau makan dumbbell. " lagi sekali kepala aku diluku.

Aku menyepak hezrin. Hambik kau!!

"Ehhh kaki kau ni. Tak sia sia aku ikat kat pokok kelapa karang tau! "

"Whatever"

"Dah la bye aku nak balik biarkan kau seorang diri dekat sini. " terus rin keluar tinggalkan aku.

"Weiii!!! Jangan la!!!! " aku menjerit sekuat hati.

Rin dah tinggalkan aku ke? Dia ni kejam la!!

"Hezrin!!!!!" aku menjerit lagi.

Krik krik

Aku baring menghadap dinding. Aku bosan sangat sangat la. Apa nak buat. Aku nak balik tapi dengan keadaan macam ni? Ermm?

Okay aku tahu macam mana nak pancing si rin tu datang hehehe.

"Arghhhh!!!!!!!! " aku menjerit sekuat hati.

"Weii!! Asal?? Ada orang kacau kau lagi ehh? Mana dia? " tanya rin dengan muka gelabah.

"Hahahahah!! Yeyeyyy!! " aku melompat suka. Tak sia sia menjerit sampai keluar anak tekak ni.

"Kau ni!! Jangan main-main la. " rin memarahi aku.

"Dah jom ikut aku balik. Tidur rumah aku hari ni. Tapi janji dengan aku behave yourself. Jangan ngorat abang aku. Walaupun aku tahu kau suka dia. " rin menyindir.

"Bila masa pulak. Dah la jom malas layan kau. Over!! " aku terus keluar dengan keadaan yang terhuyung-hayang. Malu pun ada ni. Kantoi!

"Tutup mata. " aku hanya menurut malas bergaduh kepala masih berputar je ni.

Bila aku bukak mata. Aku perhatikan sekeliling. Mungkin bilik rin aku melihatkan susun atur bilik dia. Wow syantik! Walaupun simple.

Tapi jap aku curious jap. Tadi aku pejam mata rin suruh bila bukak balik mata aku dah ada kat bilik dia.

Arghh!! Persetanan semua ni mungkin kepala aku tengah berbintang macam ni sebab tu pikir bukan -bukan .

Aku terus baring di atas katil. Tak lama ku lihat rin masuk. Ouh lupa masa aku bukak mata aku sorang je dalam bilik ni rin aku tak tahu mana pergi. Jangan tanya aku apa-apa aku pun tengah pening ni. Tapi Dia bukan keseorangan tapi membawa abang nya.

ENCIK VAMPIRE Where stories live. Discover now