Aku buka mataku. Terasa lengguh satu badan. Aku menghadap ke sebelah kananku.
Aku tersenyum memandang michael yang sedang terlena di sebelahku ini. Aku usap pipi dia.
Siapa sangka mamat pucat sebelah mejaku sedang elok terlena di sebelah ku ini. Dan siapa sangka mamat yang bisu dan pendiam bila berhadapan dengan aku di dalam kelas kini sedang baring di sebelahku.
Micheal....
Ting dia buka mata. See pantang bercakap dalam hati sikit mesti dia dengar.
Ermm dia kembali menutupkan mata. Pinggang aku di tarik rapat ke badannya. Aku tergelak tengok perangai dia. Dah buka mata boleh pulak pejam balik mata tu.
"Bangun, dah pagi ni. " aku usap pipi dia.
"Ermm" dia makin memeluk ku erat.
"Heii.. Bangun la. " aku cubit pipi dia sekuat yang mungkin.
Dia buka matanya. Dia merapatkan dahi kami.
Cup! Ciuman sekilas dia berikan di bibir ku. Aku terpaku , terkaku, terperanjat, terkentut. Ehh tak tu gurau.
Dia kembali memejamkan matanya. Aku tersenyum memandang dia. Liat betul dia ni nak bangun.
Ting!
Jari aku gatal bermain di lehernya. Aku tahu dia sensitif di sini. Aku lari larikan jari di sekitar lehernya.
Dan macam yang aku jangkakan. Mata dia terbuka. Jelas nampak mata berwarna kuning keemasan tu tepat memandang mataku. Aku tersenyum manja.
Rambut aku dia usap perlahan. Kemudian rambut di leher aku dia alihkan. Jelas kelihatan 'tanda' yang dia buat semalam.
'Tanda' gigitan itu di ciumnya perlahan. "Sorry buat kau sakit semalam. "
"Memang sakit pun! gigit dah la macam buaya. " aku usik dia.
"Apa buaya buaya? Gigit lagi sekali kang baru tau."
Aku tarik rambut dia. "Jangan nak mengada. "
"Sakit la! " dia cuba melepaskan tarikan rambut itu. Tapi kesah apa aku, aku tarik lagi sekuat hati.
Tok tok tok! Krekk!!
Pintu terbuka. Mata kami berdua tepat memandang rin yang berada di luar pintu.
"Erkkkkk..... " terus rin menutup pintu bilik dengan cepat semula.
Aku pandang micheal, micheal pandang aku.
"Kenapa? " aku tanya micheal.
"Aku lupa nak pakai baju. Dengan kau baring sebelah aku. So maybe dia pikir kita ehem semalam. Dengan posisi kau dengan aku lagi sekarang. " mulut aku dah ternganga. Kemudian mata aku terarah ke kedudukan kami.
Erkk... Muka aku memerah. Kita orang 'bergurau' sampai kaki aku bersiling dengan kaki micheal.
Baru aku perasan micheal tak pakai baju. Ish dia ni!!
"Asal tak pakai baju ni ?! "
"Suka hati lah. " micheal terus berlalu ke toilet.
Aku terus lari ke arah micheal dan terus naik ke belakang badan dia. Aku gigit gigit bahu dia yang tak berbaju itu.
"Heii turun la monster kecik." dia menolak nolak aku turun.
Aku tarik tarik rambut dia.
"Eee monster kecik ni kan! " dia menolak aku lagi tapi lembut tolakkn dia. Mungkin tak nak aku jatuh menyembah lantai kejap lagi. See dia sayang aku tau. Jangan jelouse u alls! I ada pakwe handsome + vampire.
YOU ARE READING
ENCIK VAMPIRE
VampireVAMPIRE? siapa tak takut pada vampire kan dapat-dapat manusia lagi lah. Tapi shahirah zenra ni lain pula sifat dia. Dia lagi fanatik dengan vampire lagi adalah. "Aku tak kira walau macam mana sekalipun aku nak masuk dalam dunia vampire. " ~ shahira...