Puas aku rasa apabila dapat jalan-jalan dekat perkampungan vampire ini. Cuma seram bila rata-rata yang memandang aku semua memandang dengan pandangan yang tajam. Menusuk ke jiwa dan raga. Chia!
"Shit! Kamu semua! Bawak vampire wanita masuk. Kurung mereka dalam rumah! " tiba-tiba seorang lelaki di hadapan kami bersuara cemas.
Masing-masing mula mengurung isteri serta anak mereka.
Aku pandang micheal dan rin.
"Kenapa ni? Kenapa tiba-tiba semua cemas? Rumah terbakar ke? Panggil la bomba! " aku pandang micheal dan rin silih berganti.
" 'DIA'dah sampai! Dia dapat hidu Bau kau! " micheal membalas geram. Muka dia berubah garang.
"Bau aku? Kenapa? Perfume yang aku pakai kuat sangat ke? " tanya aku naif.
Aku lihat sekumpulan makhluk berbulu berada di hadapan vampire lelaki kampung ini.
"Rin sorokkan ira cepat! " rin menganggukkan kepala dan terus membawa aku ke suatu tempat yang tersorok tapi masih dapat melihat mereka.
"Huarghhh!!!! " ternganga besar mulut makhluk berbulu itu. Giginya tajam. Tapi aku tertanya-tanya. Mulut dia Bau petai tak?
"Apa kau nak ha!! Berambus la dari kampung ni!! " salah seorang dari mereka bersuara.
"Aku dapat Bau something yang menyelerakan. Nyum nyum! " balas makhluk yang besar dan berbulu itu. Apa nyum nyum? Kau ingat ni iklan mamee monster ke?
"Tak ada apa yang menyelerakan di sini! Aku tak suka gunakan kekerasan Richard " sinis senyuman micheal tika ini. Matanya tajam menikam mata makhluk di depan nya.
"Wow! I see... micheal in the house yow! "
Aku?
"Pffttt!!! Hahahahahhaaha!!!! " tergelak kuat aku. Gila wei! Makhluk pun pandai tau berbahasa macam tu.
"Bunyi apakah itu? " makhluk berbulu itu mula menghidu-hidu.
Rin menutup mulut aku. "Tahan nafas kau! " keras suara rin. Aku terus tahan nafas.
Semua berdebar-debar menanti. Tapi makhluk itu memandang micheal tajam.
"Mana perempuan tu!!!! " garang muka Richard memandang micheal.
"Kau tak perlu tahu! Dia aku punya bukan kau!! " micheal aku lihat langsung tidak gentar.
"Hahahaha!!! Kau simpan dia di mana sekalipun hidung aku dapat Bau dia. Kau tak kan dapat sorok dia micheal. Aku nak dia!!!! "
"Untuk apa??! Untuk tambah kuasa kau dan hapuskan kami ?!! Kau nak puak kau yang menguasai muka bumi ini? Kau memang sial Richard!! "
Terus micheal menumbuk kuat muka Richard. Richard tersungkur ke tanah.
"Err!! KAU!!! MEMANG!! SIAL!!! " terus Richard mengeluarkan kukunya yang tajam itu dan terus di libas ke arah micheal.
Micheal tak mengaku kalah. Dia menggunakan kuasa tangan bayang untuk menghalang Richard.
"Kau takkan boleh kalahkan aku Richard. Aku lagi kuat Daripada kau! " senyuman sinis terukir dia bibir micheal.
Richard mengetap giginya tanda geram dengan kata-kata yang memang boleh membuatkan Richard mengamuk.
"Aku nak dia!!!!!!!!!!!! " bergema suara Richard dek kerana terlalu marah.
"Hahahahhaa!!! Kau takkan dapat dia. " micheal tersenyum sinis.
"Sialllll!!!! " Richard melibaskan ekor nya ke arah micheal. Dek kerana micheal tidak peka dengan keadaan sekeliling ekor Richard tepat mengena dada micheal.
YOU ARE READING
ENCIK VAMPIRE
VampireVAMPIRE? siapa tak takut pada vampire kan dapat-dapat manusia lagi lah. Tapi shahirah zenra ni lain pula sifat dia. Dia lagi fanatik dengan vampire lagi adalah. "Aku tak kira walau macam mana sekalipun aku nak masuk dalam dunia vampire. " ~ shahira...