13

5.6K 284 105
                                    

Micheal masih lagi memeluk erat tubuh ira yang masih terketar-ketar.

"Kau dah okay belum ni? " bahu ira michael usap perlahan.

"Tak... Saya takut lipas! " air mata ira kembali mengalir.

"Tadi bukan dah berhenti nangis ke? Aduh la perempuan ni emosi lebih lah. " gumam micheal perlahan.

"Awak cakap apa tu.. Saya tak dengar sepatah apa pun" air mata yang mengalir ira lap Sambil mata memandang mata micheal.

"Tak.. Aku cakap jangan la menangis lagi. Tak cantik dah nanti. " micheal tersenyum kambing.

"Micheal... " ira memeluk michael. Air matanya kembali tumpah.

".....saya mintak maaf 2 minggu saya tak tegur awak, abaikan awak. Saya geram je dengan awak. Tapi saya rindu... Awak pun suka sakitkan hati saya. " ira menangis semakin teresak.

"Aduh lemah betul la dengan perempuan macam ni. Apa susah mintak maaf tak payah menangis bagai. Cenggengnya la haih. " gumam michael perlahan.

"Micheal!! Saya tak dengar la aa awak cakap! " marah ira. Hidung dan pipinya semakin memerah.

"Bapak ar!!! Hingus meleleh wei!!! " jerit micheal. Terus dia lari lintang pukang.

"Micheal!!!!! Firaun punya vampire!!!! " jerit ira sekuat hati.

Punya jauh micheal lari. Akhirnya dia kembali di dalam semak. Dia mencari rin. "Woi jembalang!! Mana kau? "

"Jembaling rin jembalang lagi abang. " sindir rin di belakang micheal.

"Wei!! Kau nak tahu aku dah dapat pujuk ira. Tapi kan perempuan ni complicated ar! Mintak maaf pun menangis. Lepastu hingus meleleh. Perh!! Macam susu cair beb!" terang micheal bersungguh.

"Abang.. Rin tak tahu la kenapa mama dengan papa proses abang tak cukup sifat. Rasa belum ada pembentukan sperma lagi tapi dah nak keluar tu yang banggang berganda macam ni. Abang... Perempuan ni hati dia lembut. Kadang gembira pun menangis, sedih menangis..... "

"Okay dah paham. Kesiankan jadi perempuan ni. Penuh dengan duka sentiasa. Cuba jadi lelaki. Mintak maaf pun boleh gelak lagi macam abang. " lagi sekali dia mendabik dada.

"Manusia bernama perempuan yang kau kutuk ni lah mak kau, adik kau. Dan tuuuu!!! Awek kau. Bengap! " berangan je rin dengan abang dia yang sekor ni. Kalau sumpah jadi lipas pun dah elok ni.

"Eh tu dah semestinya. Kalau tak ada perempuan macam mana keluarga nak berkembang. Kan kan kan?  "

"Ouh yang tu tahu pulak? Gatal!!! " rin mengetuk kepala abangnya sekuat hati.

"Dah la aku malas nak layan kau. Ni badan aku dah bersemut, berkerengga, berkulat, dengar kau membebel. Abang nak balik. Kau!! Jangan lupa balik. Jangan melepak sampai malam" baru je micheal mahu melangkah. Rin menahan tangan abangnya.

"Errrr abang.... "

"Aku cakap tak boleh means tak boleh!! Balik rumah awal!! "

"Takkk... Rin ada benda nak cakap ni.. " meleret suara rin. Takut takut dia memandang abangnya.

"Apa!! Kau jangan cakap kau dah ada boyfriend! Tak ada aku tak restu!!  Jangan gedik! Kau still budak budak! "

"Tak bukan tu maksud rin!! Eh jap! Ehem. Jangan lupa rin ni sebaya dengan ira. Budak rin habis awek abang? Tak budak la!! Abang tu tua ke? Kita sebaya kay!" tersenyum sinis rin.

"Tu lain. Eh excuse me!!aku lahir dulu lepastu baru kau lahir!! Kita memang kembar tapi aku lahir dulu!!! "

See tak nak kalah Mamat ni. Terkijut tak mereka kembar??  Hahahaha suprise!!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ENCIK VAMPIRE Where stories live. Discover now