Jackson: hyung... Kata nak tangkap ikan.. Cepatlah!!
Hansung: ok ok.. Hyung pergilah ni..
Mark, jackson, minhyuk dan i.m pergi bersama hansung untuk menangkap ikan manakala yang lain duduk dirumah..
Ketika hansung dan 4 orang kanak-kanak ribena ingin mula bergerak pergi ke sungai, shownu berjalan menghampiri Mark yang sedang khusyuk membetulkan tali kasut conversnya yang sudah terbarai lalu membisikan sesuatu di telinga Mark..
Shownu: mark.. Ingat plan kita..
Mark: don't worry bro..
Hansung: hyung pergi dulu ye..
Semua: nae..
Minjung: hati-hati ye oppa..
Hansung: nae!!
SKIP~~
DI SUNGAI...
Mark: korang~
I.m/min/jack: yow~
Mark: korang ckp lah kat mamat tu pasal wife dia.. (*pandang hansung yang sibuk menjala ikan )
Jackson: perlu ke kita bagi tahu dia??
Minhyuk: astagfirullaalazim!!! Bdk ni ~
I.m: sabar hyung sabar.. (*menenagkan minhyuk )
Minhyuk: nasib baik ko ada.. Klau x dah lama aq campak anak wang jelmaan alien ni kat dalam sungai ni..
Jackson: apa salah aq~
Mark: oii.. Korang bertiga ni nak gaduh ke nak settle kan masalah kita ni??
I.m/min/jack: (*senyap)
Mark: sekarang ni saya mahu awak cakap sama itu mamat yang bini dia sudah tarak... (*loghat india.. Uncle muthu style👳)
Minhyuk: sejak bila ko pandai bahasa tamil nadu bagai ni??
Mark: sejak aq datang tempat ni kot😁
Mereka semua telah sepakat untuk memberitahu kepada hansung tentang isterinya...
Minhyuk: Hansung hyung!!
Hansung: ada ape minhyuk??
Minhyuk: ermm~ (*pandang mark dan yang lain-lain)
I.m: cakap je lah~
Minhyuk yang pada mulanya berani untuk mengungkapkan kebenaran itu akhirnya bertukar menjadi minmoongi kerana takut~ " cam ni kah yg dikatakan berani?? X patut ̄ˍ ̄"
Hansung: minhyuk.. Tadi kamu nak cakap apa??
Minhyuk: Kita cuma nak cakap yang minjung noona~
Hansung: kenapa dengan minjung??
Minhyuk: minjung noona~ hahh kita cuma nak cakap yang minjung noona pnye masakkan sedap!!
Kerana terlampau gementar, minhyuk secara tiba-tiba telah menukar topik perbualannya...
Mark: jahanam.. Jahanam~
I.m: so skg ni sape nak gi cakap??
Jackson: biar aq yang pergi bercakap dengan hansung hyung...
Jackson dengan "gahhnya" menawarkan diri untuk bercakap dengan hansung yang sedang sibuk menjala ikan dengan berani..
Jackson: Hyung~
Hansung: ye??
Jackson: sebelum kita cakap benda ni.. Pertama sekali kita nak ckp yang hyung kena banyak bersabar dan redha dengan ketentuan illahi..
YOU ARE READING
[C]MAKE ME SHUDDER 2 [GOT7/MONSTAX]
Mystery / Thrillerkєsıηαмвυηgαη ∂αяıρα∂α ησѵєł⇨мαkє мє sнυ∂∂єя... *kısαн kαłı ıηı мєηgısαнkαη ρєηgємвαяααη мєяєkα αραвıłα мєяєkα тєłαн kємвαłı kє мαsα sıłαм (zαмαη ∂αнυłυ) ∂єηgαη мєηyυsυяı sєвαтαηg sυηgαı.. ρєłвαgαı яıηтαηgαη ∂αη ∂υgααη yαηg нαяυs ∂ıнα∂αρı σłєн мєяєk...