chapter 25

285 34 0
                                    

Mark: korang!! Lari kearah tokong tu cepat!!

Jack/minhyuk: (*lari dengan kelajuan 900 000 000 tahun cahaya)

Mark: bahalol pnye budakk!! Woii klau ye pon tunggu lah aq ... (*lari terkedek-kedek)

Mereka berlari kearah tokong itu dengan harapan mereka dapat melepaskan diri daripada minjung yang sedang mengejar mereka di belakang..

Akhirnya, mereka berjaya masuk ke perkarangan tokong itu... Tanpa membuang masa, mereka menerjah masuk ke tokong itu..

Para sami yang sedang bertafakur itu terkejut dengan kehadiran mereka yang tidak diudang itu...

Jackson: tolong!!! Ada pontianak kejar kitorang!!

Mark: please help us!!

Minhyuk: jaeball!!

Mereka bersujud dan merintih kepada sami-sami di situ agar menyelamatkan diri mereka daripada ditangkap oleh minjung..

Ketika mereka sedang khusyuk meminta bantuan kepada sami-sami disitu, sekumpulan pemuda telah menghampiri mereka bertiga dan salah satu pemuda itu telah bersuara~

Xxx: korang janganlah risau.~

Mark, jackson dan minhyuk merasakan bahawa suara itu seperti orang yang mereka kenali.. Mereka  mendongakkan kepalanya untuk melihat sang empunya suara ...

Ternyata dugaan mereka adalah benar.. Pemilik suara itu adalah orang yang mereka kenali dan sang empunya suara itu adalah shownu.. Manusia tertua di dalam geng got-x..

Jinyoung: janganlah risau.. Korang selamat kat sini..

Mark, jackson dan minhyuk segera memeluk rakan-rakannya dan mengalirkan air mata bahagia kerana tuhan sekali lagi mengizinkan mereka berkumpul semula..

Jackson: hiskk.. korang~ 😭

Minhyuk: huahhhh!!! 😭

Kihyun: korang jangan lah menangis... Klau korang menangis ... Sedih aq tau😢

Wonho: sedih bhai drama ni .😭

Jaebum: dah lah tu... Jangan sedih-sedih.. Yang penting korang bertiga selamat..

Mark: ni semua salah aq.. Klau lah aq x paksa korang ikot aq mase tu.. Mesti bnde ni semua x jadi cam ni..

Bambam: dah lah tu hyung.. Bnde dah lepas lagipon nasi dah jadi bubur.. Nak buat cam mna ..

Yugyeom: btol tu..

I.m: korang rehat lah dulu.. Pasal pontianak mintak laki tu biar tok sami yang selesaikan ..

Jackson: hissskk ... Thanks korang..

Got-x: sama-sama!!!

Mark: korang.. Mana hansung??

Kihyun: hansung ada kat dalam.. Tok sami tengah rawat dia..

Minhyuk: dia ok kan??

Jooheon: entah lah.. Mungkin ok kot..

Shownu: dah-dah.. Gi rehat sana.. Hyung tgok korang ni letih semacam je...

Mark/jack/min: nae!!

Mereka semua akhirnya dapat berkumpul bersama-sama dengan member-member mereka..

Ketika mereka sedang berehat- rehat di sebuah pondok yang terletak di halaman tokong itu, tiba-tiba angin bertukar menjadi kencang.. Mereka semua terkejut dengan perubahan cuaca yang begitu drastik sekali..

Mereka semua lari bertempiaran ke sana- ke sini dan berlanggar antara satu sama lain kerana terlampau panik..

Ketika mereka sedang sibuk dengan dunia panik mereka, seorang yeoja muncul secara tiba-tiba di perkarangan tokong itu sambil mendukung seorang bayi...

Kehadiran yeoja itu telah disedari oleh sang jejaka yang berasal dari bumi thailand...

Bambam: mi..mi..minjunggggg!!!!

Pekikkan bambam yang bercampur dengan sedikit dialek thailand itu telah menarik perhatian rakan-rakannya..

Mark: mana minjung??

Bambam: tu~

Mark terkejut apabila melihat minjung yang melemparkan senyum sinis kepadanya... Rakan-rakannya yang lain juga turut terkejut dengan kehadiran minjung..

Jinyoung: korang.. Cam mana ni?? Apa kita nak buat skg??

Jaebum: aq x tau nk buat apa~

Jackson: mommy…… please help me!! I dont wanna die!!😭

Mereka semua sudah buntu dan hanya redha dengan ketentuan ilahi jika nyawa mereka di cabut oleh minjung..

Minjung: kamu semua x kan terlepas kali ni!! kamu semua akan mati!! Hahahahaha!!

Ketika minjung sedang sibuk ketawa kerana hampir berjaya untuk musnahkan mark dan rakan-rakannya, beberapa orang lelaki berkepala botak dan seorang lelaki yang berumur dalam lingkungan 30an itu datang menghampiri mereka..

Xxx: siapa kata mereka semua akan mati???

Mereka semua menoleh ke belakang untuk mengetahui empunya suara..

Got7/monstax: Tokk samii??!! Hansung hyung??!!

Jackson: syukurlah tok datang tepat pada masanya.. Klau tok sami dtg lambat.. Habis lah kitorang..

Youngjae: tok!! Tolong selamatkan kitorang~

Tok sami: jangan risau anak muda.. Tok akan tlg kamu semua..

Tok sami serta sami-sami yang lain duduk bersila sambil mulut terkumat kamit membaca mantera manakala hansung cuba untuk memujuk isterinya supaya tidak membunuh 14 anak muda yang masih suci itu...

Hansung: chagi~ jangan lah buat cam ni.. Diorang smua x salah.. Tolonglah jangan bunuh diorang...

Minjung: oppa jangan masuk campur!! Ni urusan minjung dengan diorang!!

Hansung: minjung!! Cukuplah tu!! Oppa x suka minjung buat cm ni!! Minjung jangan sentuh diorang .. Diorang x salah.. Oppa yang salah!! Klau lah oppa buat x tau dan anggap minjung ni masih hidop.. Semua ni mesti xkn jadi cam ni~

Minjung: oppa~

Tok sami: hansung~ adakah kamu sudah bersedia??

Hansung: ya tok..

Kihyun:ehh jap.. bersedia?? Bersedia untuk ape ekk??

Mereka semua keliru dengan kata-kata hansung dam juga tok sami termasuklah minjung...

Minjung: bersedia?? Bersedia untu apa ni???

TBC

✌vote

✌comment

[C]MAKE ME SHUDDER 2 [GOT7/MONSTAX]Where stories live. Discover now