DI TEPI SUNGAI...
Doyoung: taeil hyung.. Kita nk cari ikan puyu kt sni ke??
Taeil: yup!! Lgipon ahjussi kt sblh umah aq ckp kt sni bnyk ikan puyu...
Johnny: knape lh ckgu sruh kita cari ikan puyu bgai ni.. Hadooii!! Mnyusahkan btol..
Yuta: tu lh pasal..
Jaehyun: untung lah geng got7 dgn monsta x.. Hari ni diorang dh lah le ponteng skolah.. Lpstu xkne cari ikan puyu plk tu..
Mark.Lee: untong sangat😒
Semua member NCT127 sudah bersiap untuk menangkap ikan puyu untuk dibawa ke sekolah pada keesokkan harinya ...
Ketika mereka sedang khusyuk mencari saudara joshua bernama puyu itu, tiba-tiba~
Haechan: arrgghhhh!!!
Mereka semua bergegas pergi ke lokasi haechan sejurus terdengar jeritan sang maknae itu...
Winwin: knape ni chan??
Haechan: kita ade jumpa something~
Semua: apa dia??
Haechan: t..t..tu~
Haechan menunjukkan benda yang di temuinya itu kepada rakan-rakannya.. Semua member NCT127 terkejut apabila melihat sebuah jasad yang terdampar di tepi sungai itu..
Yuta: eeee~ ada mayat lah..
Taeyong: mayat sape lah yg terdampar kt sungai ni??
Jaehyun: ehh jap.. Mayat cm aq knal je??
Doyoung: sape tu??
Jaehyun berjalan menghampiri jasad yang tertiarap di tepi sungai lalu memusingkan jasad itu.. Alangkah terkejutnya jaehyun bahawa jasad itu adalah rakannya iaitu BamBam~
Jaehyun: bambam!!??
Tanpa membuang masa , jaehyun segera memeriksa nadi bambam.. Dan~ alhamdulillah.. Anak bhuwakul itu disahkan masih hidup..
Taeil: budak tu idop ke mati??
Jaehyun: dia idop lgi..
Johnny: korang!!!
Taeyong: apa dia??
Johnny: tgok tu~
Yuta: ohh my mom!! 😱
Mereka semua terkejut kerana melihat lebih kurang 13 jasad yang bergelimpangan di tebing sungai..
Mark.Lee: mak aii.. Byk gila jasad kt sni.. Diorang smua ni idop lgi ke dh innalillah??
Winwin: ishh ko ni.. X baik tau ckp cm tu.. Berdosa!!
Mark.Lee:what ever~
Doyoung: jae.. Blh x ko check diorang pnye nadi??
Jaehyun: boleh~
Taeil: nasib baik bdk casper ni menuruni sifat appa nya yg merupakan seorang doktor.. Klau x.. Xde sape nk tlg bdk-bdk ni..
Yuta:(*titid eyemo kt mata) aq bangga dgn ko casper.. (*kesat air mata palsu)
Johnny: dusta ahh ko yuta~
Yuta: 😑
Haechan: skg ni kita nk buat apa dgn diorang ni??
Jaehyun: buat apa lgi.. Bwk diorang gi hospital lah..
KEESOKKAN HARINYA...
DI HOSPITAL SEOUL..
Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 12:30 tengah hari.. Suasana di hospital seoul agak sedikit riuh rendah kerana pada masa ini adalah masa melawat..
YOU ARE READING
[C]MAKE ME SHUDDER 2 [GOT7/MONSTAX]
Mystery / Thrillerkєsıηαмвυηgαη ∂αяıρα∂α ησѵєł⇨мαkє мє sнυ∂∂єя... *kısαн kαłı ıηı мєηgısαнkαη ρєηgємвαяααη мєяєkα αραвıłα мєяєkα тєłαн kємвαłı kє мαsα sıłαм (zαмαη ∂αнυłυ) ∂єηgαη мєηyυsυяı sєвαтαηg sυηgαı.. ρєłвαgαı яıηтαηgαη ∂αη ∂υgααη yαηg нαяυs ∂ıнα∂αρı σłєн мєяєk...