Chapter 26

539 53 2
                                    

Naeun ke pejabat Kai untuk tujuan surprise Kai. Hari ni merupakan birthday Kai tapi rasanya lelaki tu lupa. Itulah. Kerja sampai tak ingat dunia. Mengikut apa yang PA Kai cakap, Kai sedang meeting sekarang. So Naeun ada masa dua jam untuk siapkan semuanya.

Naeun mula menghias di dalam bilik Kai. Memandangkan hari siang, Naeun terpaksa tutup semua langsir bagi menghalang sebarang cahaya masuk. Untung langsir hitam. Dia membiarkan belon yang ditiupnya bertaburan dibawah. Kek diletakkan di atas meja untuk tetamu di dalam bilik Kai. Setelah selesai semua, Naeun menutup semula lampu dan membiarkan bilik itu dalam keadaan gelap. Dia menunggu kedatangan Kai. Tak sabar nak tengok reaksi Kai. Kai suka atau marah sebab ganggu masa dia kerja. Takut juga Naeun kalau Kai marah nanti.

Naeun rasa pintu ditolak. Sekarang ni dia bersembunyi belakang pintu bersama kek yang dipegangnya. Lilin juga sudah dinyalakan. Tanpa membuang masa, Naeun keluar dari tempat persembunyiannya dan melangkah ke arah Kai. Kai juga terkejut dengan kehadiran isteri kesayangannya itu. Dia baru ingat hari ni birthday dia. Naeun menyanyi lagu happy birthday lalu Kai menutup matanya dan berhajat. Lilin ditiup.

"Happy birthday oppa" kata Naeun. Tidak lupa juga krim yang berada di kek itu diambil lalu diletakkan pada pipi Kai. Dia terus lari.

"Ouh! sayang lari ya. Tunggu nanti oppa dapat sayang, siap sayang oppa kerjakan" Kai membuka semula semua lampu.

Naeun meletakkan kek di atas meja sambil ketawa. Kai terus mendapatkan Naeun. Badan Naeun dipeluk erat.

"Seronok ya sayang kenakan oppa" Naeun ketawa.

Kini giliran Kai yang meletakkan krim di hidung Naeun. Mereka sama sama ketawa.

"Thanks sayang sebab buat surprise kat oppa. Seriously oppa tak ingat hari ni birthday oppa" Naeun senyum.

"Itulah. Kalau kerja sampai tak ingat dunia" Naeun mencubit kedua pipi Kai.

"Anyway, mana hadiah oppa?" tanya Kai. Hari ni birthday dia, confirm ada hadiah kan.

"Ouh lupa. Sebenarnya sayang ada dua hadiah nak bagi oppa. Hadiah pertama yang ni" Naeun mengambil beg kertas yang bertuliskan ROLEX.

"Wah! Jam tangan. Cantik. Pandai sayang pilih. Oppa suka sangat. Kalau pakai sekarang boleh?"

"Suka hati oppa lah. Itu oppa punya" Kai menggantikan jam tangan di tangannya dengan jam yang berjenama Rolex yang diberi Naeun itu.

Perfect!

"Mana hadiah kedua?" nak tahu juga apa hadiah seterusnya.

Naeun memberi isyarat tangan supaya berdiri di depannya. Kai mengikut arahan Naeun. Semakin lama semakin dekat. Kai berhenti betul betul depan Naeun. Dekat sangat. Dan

Chu~

Bibir Kai dicium Naeun.

"Tu hadiah kedua. Harap oppa suka" Kai senyum. Gila kau tak suka. Dapat free kiss macam tu. Siapa tak suka.

"Thanks for everything sayang. I love you so much"

"Alahh setakat nak buat surprise kecil kecil macam ni apalah sangat. Yang penting oppa happy"

"Thanks sayang" Kai menarik Naeun ke dalam pelukannya. Pekerja lain tengok mesti jeles. Pandan muka! Yang bermimpi nak jadi isteri Kai tu boleh blah! Kai dah isteri lah weh.

Jungkook tiba di rumahnya setelah puas keluar jalan jalan dengan Yeri tadi. Sekarang ni masa untuk membalas dendam. Mwahahaha! Masa nilah yang dia tunggu sangat sangat. Siap kau Sejun. Masak aku kerjakan kau nanti! Kau cari pasal dengan aku ya. Tunggu kau. Jungkook dengan senang hati masuk ke dalam rumah dia. Sebelum dia masuk tadi, dia ada nampak Sejun sedang bersembang dengan Tzuyu dengan Bomi di taman. Haha perfect time!

[C] Big Family 대가족 (MALAY) Where stories live. Discover now