Zo is het dus om alleen tussen Koreanen te staan. Okey wat was dat voor opmerking. Eindelijk ben ik in Zuid-Korea. En het is net alsof ik in een kdrama ben gestapt. Alleen mis ik nog een idol, fans en camera's. Ik hen eindelijk mijn koffer en kom zo in de drukte terecht. Nu even gedag zijn tegen Nederlands, Korean time.
*A/N: Zowel Engels als Koreaans schrijf ik natuurlijk gewoon in het Nederlands😉*
Nu nog de uitgang vinden en een taxi naar mijn oma. Ik kijk rond. Ik lees voor de zekerheid toch maar gewoon fe Engelse borden. Als ik al een beetje georiënteerd ben, begin ik aan mijn avontuur. Zigzag baan ik me een weg tussen alle mensen die ik zelf zou willen zijn. Het voelt nog steeds alsof ik gewoon in Amsterdam ben, met overdreven veel Aziatische toeristen. Maar op de reclameborden staat er Hangul. Dat is vrijwel de enige manier om zeker te zijn dat ik gewoon niet even wegdroom. Ik ben gewoon op Incheon. Nu is het tijd om te realiseren dat BTS, Exo, twice, Red Velvet en zoveel idols, mijn lievelings acteurs hier allemaal wel minstens 10 keer hebben gelopen. Ik heb nu pas door dat heel veel mensen een masker dragen. Op dat moment zie ik links van me een souvenir winkel. Natuurlijk moet ik daar naar binnen.
Alles en iedereen hier is zo stijlvol, ik kan er gewoon niet tegen.
Even later kom het winkeltje uit met een witte kartonnen tas. Laat ik even de inhoud meedelen. Ik heb 2 mondmaskers, een witte en een zwarte, een pakje hotpacks, het is wel koeltjes voor de lente. En tenslotte nog een parfum.
Als ik uiteindelijk buiten ben voel ik een warmere bries. Eerste windvlaag in Korea,het voelde zo verwelkommend. Oké ik moet eens stoppen met overdrijven en een taxi vinden. Overal rijden prachtige auto's. En nu maar hopen dat kdrama's niet al te fake zijn. En hop daar steek ik mijn hand al op en schreeuw ik "taxschi". Oké dat schreeuwen moest ook niet,iedereen kijkt me aan. Gelukkig haalt een witte taxi me uit mijn beschamende leiden. Lets go to Gangnam Omg.Dit is zo raar en magisch. Hoe elke straat precies is als ik het op YouTube heb gezien, iedereen even stijlvol is als op een filmset, en vooral hoe iedereen gehaast is. Ik lach in mezelf en neem een snap. Ik heb uit het niets wifi en kan de Seoul geo-filter gebruiken. OK, in ben echt in f*cking SEOUL! Bij de afslag kijk ik omhoog. En daar zie je Namsan tower. Oh wat wil in daar graag op. Zoveeeeel scènes zijn daarboven gefilmd. Ik bespaar jullie de fangirl uitspraken. Ik neem een foto voor op mijn instagram verhaal.
JE LEEST
My life oversees
Hayran KurguIsabel Yung of IU is een 17-jarig koreaans meisje die normaal gezien in België woont. Ze mag eindelijk haar droom achterna gaan, in Seoul studeren voor muziekindustrie. Zal ze zich kunnen aanpassen aan haar eigen maar toch vreemde cultuur?