dua

73 17 6
                                    

aku segera pulang ke rumah . aku menghempaskan badan ku di atas katil ku bersaiz queen .

hari sungguh memenatkan ! tapi tidak mengapa , aku sudah jumpa Mr

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hari sungguh memenatkan ! tapi tidak mengapa , aku sudah jumpa Mr.perfect yang dicari selama ni ! ahaks .

kad bisnes mukhlis yang diberikan kepada ku , aku keluarkan dari beg tangan ku . butiran kad bisnes itu aku ulang . seakan akan aku mahu menghafal semua yang dicetak diatas kad itu .

Muhammad Mukhlis Naufal bin Ahmad , alahai.. nama nya pun dah cantik apatah lagi empunya nama ya Allah !

" Muhammad Mukhlis Naufal dan Intan Medina . pehh memang padan la . confirm boleh jadi couple of the year ! kalah anugerah couple meletop tu kahkah " aku berbicara sendiri . di akhir kata aku ketawa kecil . sudah lama tidak mengalami perasaan suka terhadap kaum lelaki ni .

ok sekarang aku ada misi ! misi untuk memikat Mr.perfect berkopiah bernama Mukhlis . impian untuk mempunyai suami yang sempurna , beriman , dan mampu membimbing di dunia dan akhirat .

aku harap sangat yang Mukhlis juga ada perasaan yang sama . harapnya dia menghargai kad bisnes yang aku hulurkan tadi .

" dia ni taknak call aku ke ? busy sangat ke bakal suami aku ni ? tak fikir ke bakal isteri kat sini ? " alahai aku sudah dilanda angau ! baru pertama kali berjumpa , aku sudah berfikir untuk berumah tangga dengannya ? behave dee ! kalau dia tak suka kau , kau yang kecewa !

aku memerhati iphone 7 plus yang berada di sebelah ku . haih dia taknak call ke ? aku bangun dari baring ku lalu aku menuju ke tandas .

selasai keluar dari tandas , telinga ku menangkap satu lagu . ya , Gucci Gang by lil pump . kedengaran dari arah telefon ku . aku berlari lari anak menuju ke katil

" Mr.Perfect ❤ "

nama itu terpampang di atas skrin iphone 7 plus milikku . dia call woi ! woi dia call ! aku angkat panggilan itu dengan pantas sekali .

" assalammualaikum , dee "

' weh sedap gila suara eh takguna betul mamat ni ' bisik hati kecil ku .

" waalaikummussalam ye encik mukhlis ? ada apa eh call " aku cuba menahan untuk menjerit kegembiraan . weh bakal suami call weh agak a , ok aku dah bau nasi minyak .

" awak dah sampai rumah ke ? " soalnya

" dah " jawabku ringkas dan padat.

" nak tanya boleh tak ? "

" untuk awak semua boleh " dihujung kata aku ketawa kecil . heh gedik jugak aku ni .

" lusa awak free ? "

aku terkedu . aku tidak bersuara seketika . weh dia nak ajak aku keluar ke ? nak pergi cari baju kahwin ke ?

PILIHAN Where stories live. Discover now