enam

45 14 0
                                    

" oh kau budak hingusan ni . kau nak apa ? kenapa kau selalu ada je kat mana mana ?! aku tak kacau kau lah . asal ? kau datang sini nak balas dendam ? so freaking childish " aku mendengus geram . aku cuba sabar dari first , second . aku sabar je aku sabar . ini , ini banyak ni !! daripada semalam ini lagi teruk ni !

" intan... intan dunia ni bukan hanya sebab kau . tiada orang kisah . orang lain pun ada hidup sendiri ! " gadis itu mencebik di hujung kata . tangan ku pula digenggam kuat bila bila masa je lebam muka dia ni .

" kenapa eh ? kenapa Mukhlis jugak yang kau nak dekat ? dalam ramai ramai lelaki dekat dunia ni , kenapa pilih Mukhlis juga untuk dijadikan Suami? dulu kau dah jadi perampas , jangan la kali ni pun kau nak jadi perampas?! jangan kacau bakal suami aku " dia nak aku mengalah ? intan medina takkan mengalah selagi dia tak dapat .

" kalau kau degil nak dekat dengan Mukhlis . aku takkan teragak agak bocorkan rahsia kau . so renung renungkanlah " Amaran itu menjadi kata kata terakhir oleh musuh nombor satuku . kini dia sudah berlalu pergi meninggalkan aku sendirian .

☁☁☁☁

aku kembali ke kafe tadi . nampaknya Mukhlis masih menungguku . haih aku ligat memikirkan kata kata Nur Qalissa tadi ataupun lebih dikenali sebagai Hani Nabila .

" em.. awak , saya rasa saya minta diri dulu . rasa tak sedap badan lah " kataku ke kepada Mukhlis . Mukhlis terus terbeliak matanya apabila aku berkata begitu . yang tadi nya duduk terus berdiri .

" awak tak sihat ke ? jom saya bawa awak pergi klinik . dari tadi saya tengok awak , muka awak pucat je . " Ajakan Mukhlis sungguh lembut ! membuatkan aku memang betul betul cair ! dia sangat mengambil berat !

" takpe takpe saya okay je " aku menolak tawaran nya dengan baik .

" mari lah saya takut apa apa terjadi dekat awak nanti . awak boleh drive sorang sorang ke ? kalau tak , saya boleh follow belakang . " ok sekarang memang dah cair teruk .

" Mukhlis , saya okay " aku melemparkan senyuman yang manis kepadanya  . aku memandang ke arah nya , mukanya penuh kerisauan haihh . aku menarik tangan adik ku , dan aku berbisik pada dia .

" dik , sorry eh aku tinggal kau kat sini . balik nanti aku cerita apa jadi " aku bisik ke arah telinga nya . dia hanya mengangguk perlahan .

" Mukhlis , saya minta diri dulu ya ? Assalammualaikum " aku terus melangkah pergi meninggalkan mereka . Aku rasa aku tiada kekuatan langsung ! Aku menahan air mata daripada mengalir . Aku cuba untuk berubah yang lebih baik , tetapi kenapa mesti ada yang dengki ?

aku pulang ke rumah , aku terus menuju ke bilik dan mengurungkan diri . mama mengajak makan , aku tolak , aku taknak . aku kecewa dengan diri sendiri . aku menyesal . aku menyesal sangat sangat .

ting ! ting !

telefon ku berbunyi menandakan ada pesanan dari seseorang ! bibir ku automatik tersenyum hingga ke telinga !

❄❄❄❄❄❄❄❄

Mr.perfect ❤
Assalammualaikum dee

awak dah pergi klinik ?

awak dah makan ubat ?
kalau awak dah makan . duduk rehat
sahaja ya ?

itu je saya nak cakap Assalammualaikum .

❄❄❄❄❄❄❄❄❄

PILIHAN Where stories live. Discover now