sembilan

57 12 2
                                    

" auntie , hajat saya datang ke sini untuk mengahwini intan medina , saya harap auntie restu dengan niat saya ni " kata syed zakwan dengan muka yang penuh harapan . dia memandang kami secara silih berganti dengan mata nya tak berkelip langsung ! aku boleh nampak kesungguhannya terpancar dimukanya .

" syed betul ke tak ni ? dah bincang dengan mama syed ? mereka tahu tak tentang ni ? " soalan mama bertubi tubi membuatkan dia agak terkejut  dan takut .

" mama tak tahu auntie . tapi this is my life nak tak nak mama kena terima jugak .

syed nampak resah sekejap . dka menjawab soalan mama dengan tangan nya digenggam kuat sampai urat lengan nya timbul .

tapi..

aku tak nak syed ! aku nak mukhlis ! mukhlis ! dan mukhlis ! tak ingat ke masa dia datang ke rumahku ? fuhh nasib baik ada adik aku kalau tak , lebam la mata aku nanti kena pukul dengan dia .

kenapa dia boleh berniat untuk mengahwini aku tanpa temu janji , memikat dan sebagainya ?

" secara jujur nya , intan medina sangat berbeza dengan gadis gadis lain . dia sangat istimewa sampai saya termimpi mimpi ." kata katanya tadi membuat ku tergelak kecil . pandai sangat kau berlakon kan !

perbualan terbenti sekejap apabila pembanti rumah kami meletakkan dulang yang terdapat air dan kuih muih di atas meja .

" saya harap  auntie dan intan setuju lah . saya tak nak intan bahagia dengan orang lain " kini syed memandang aku . tapi pandangan yang penuh muslihat ! tapi apa dia ?

☁️☁️☁️☁️

mama menyuruh aku mengiring  syed keluar dari rumah . aku hanya berjalan di belakang nya tanpa berkata apa apa . langkah nya terberhenti dan dia berpaling ke arah aku .

" aku harap kau suka la kahwin dengan aku , sebab kita akan hidup bahagia sayang . ingat kau milik aku bukan orang lain . " itulah kata kata terakhir sebelum dia meniggalkan perkarangan rumah ku . dia sempat tersenyum sinis ke arah aku .

☁️☁️☁️☁️

hari ni aku ada tugasan ke london . aku menarik beg bagasi ku ke dalam ruangan lapangan terbang . dari jauh aku boleh nampak anis , fazlyn dan juga suzy . nampak gayanya mereka sedang menunggu ku . aku mempercepatkan langkah ku .

" hai dee ! " fazlyn sudah melambai lambai ke arah ku . aku hanya membalas senyuman kepada nya .

" hai ! dah lama sampai ke ? " soalku kepada mereka bertiga

" dah , eh jom la gerak " jawab anis .

kami mengemas sedikit ruangan tempat duduk penumpang yang bakal naik di kapal terbang ini . dalam masa 10 minit berlalu , penumpang penumpang sudah mula naik ke dalam dan duduk di tempat duduknya .

semua penumpang sudah ada .

pintu sudah ditutup .

kami juga sudah bersedia . maka kapal terbang sudah berlepas ke udara .

ini adalah masa untuk memberi minuman dan makanan kepada semua penumpang . aku menolak troli bertingkat yang berisi makanan dan minuman . aku mula dari depan dan seterusnya . selesai memberi makanan dan minuman aku mengambil tempat duduk yang disediakan untuk pekerja .

☁️☁️☁️☁️

malam di london sungguh indah . aku menginap di sebuah hotel di kota london . aku menghempas badan ku di atas katil hotel . baru aku tersedar , aku langsung tidak memegang telefon pada hari ini . aku laju mengambil beg tangan ku dan mencapai iphone 7 plus ku di dalam nya .

what ?! 120 messages from 6 chats ?! 3 missed call ?! mata ku terbeliak apabila melihat notifications di atas skrin phone ku .

aku membuka aplikasi whatsapp dan ya mukhlis menghantar pesanan ! banyak juga dia menghantar pesanan tapi apa dia eh ?

Mr. Perfect ❤
; Assalammualaikum dee

  awak di mana ?

  saya ingin mengajak awak ke kedai
  buku untuk mencari bahan .

  kalau awak busy , tidak mengapa
  kita boleh pergi lain kali :)

intan medina
Waalaikummussalam
maaf mukhlis kerana saya lambat membalas mesej awak ni

saya ada tugasan . sekarang saya di london .

maaf kerana saya tidak dapat teman kan awak membeli buku :(

Mr. Perfect ❤
; oh ye ke . awak di london ?
   mesti seronok kan ? mungkin kita
  boleh pergi ke sana bersama ?

  hahahaha ok la dee . saya ada kerja
  ingin diuruskan . jaga diri . jangan
  lupa solat ya ? take care Assalammualaikum .

_____________________________________

aku jerit keriangan ! seperti orang tak betul ! indah nya kalau hari hari macam ni ! aku menutup muka ku yang kini sudah merona merah !

☁️☁️☁️☁️

aku menarik keluar beg bagasi ku dari ruangan lapangan terbang . Mukhlis berkata kepadaku dia ingin mengambilku di tempat kerja . aku mengambil keputusan untuk tunggunya di pintu masuk utama .

dalam masa 10 minit selepas itu , dia datang dengan keretanya . dia keluar dari perut kereta dan mengangkat begku ke dalam . lalu kami berdua masuk ke dalam perut kereta .

" lama dah tunggu ? " soal Mukhlis kepada ku .

" takde la , tak lama pun . " aku memandang nya sekilas sahaja . kali ini dia memakai t-shirt dan berseluar hitam . dan juga kopiah yang selalu ada di atas kepala nya .

" awak tahu ke rumah saya ? " aku membuka perbualan .

" saya tak pernah lagi pergi ke rumah awak . jadi saya taktahu la " jawabnya sambil mata nya fokus dengan pemanduan nya .

"apa kata kita guna google maps ? jap eh " aku mengeluarkan iphone 7 plus ku dari beg tangan ku lalu membuka aplikasi google maps dan mencari alamat rumah ku .

.

.

.

.

.

aku memandang keadaan sekeliling . jalan yang aku tak pernah jumpa ! kiri kanan hutan . kalau Mukhlis nak buat benda tak baik ke atas ku... tak mungkin . aku rasa kami telah mengikut arah yang ditunjukkan di google maps .

" er Mukhlis kita kat mana ni ? " aku memeluk tubuh dengan erat . rasa takut telah menguasai diriku .

" dee , jangan risau saya akan jaga awak . saya takkan apa apa kan awak .  sekarang awak berdoa kepada Allah supaya kita jumpa jalan keluar . rasanya kita ni sesat ataupun .. "

"ataupun .. ? " soalku

yang tadinya mata ku kearah Mukhlis terus beralih ke depan .

" Mukhlis !!! "

to be continue ..

sorry sebab dah lama tak update ! takde masa langsung nak pegang phone . ok tipu je . takde masa nak buat wattpad ni sebenarnya hehehe

please dont be silent readers okay ?  tinggalkan vote dan comment ! bye ♡

PILIHAN Where stories live. Discover now