part 1

350 19 3
                                    

Hi readers!😁😁.kita jumpa lagi. Ini fanfiction yg ketiga.ff pertama saya ialah is this love?.ff kedua yg saya pulak you in my heart.saya dah buat dua member seventeen jadi saya mahu buat untuk wannaone pula.enjoy the story.

□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

Setiap hari minhye akan bangun untuk masak sarapan kepada dua adiknya iaitu inhyun dan yena.Dalam cerita ini omma dan appa minhye sudah meninggal dunia akibat kemalangan.inhyun dan yena ialah kembar satu tahun beza dari minhye.

Inhyun dan yena bangun awal bersiap ke kerja.inhyun ialah seorang cikgu praktikal di seoul university.yena pula kerja sebagai doktor di seoul international hospital.Inhyun dan yena makan sarapan yg dibuat oleh minhye dan terus bergerak ke tempat kerja.minhye basuh pinggan dahulu dan bersihkan diri sebelum ke kerja.

Minhye naik kereta myvi ke pejabat.minhye ialah secretary kepada boss tertinggi di korea.minhye akan buat teh untuk tuan kang setiap hari.minhye ketuk pintu pejabat tuan kang sebelum masuk.tuan kang membenarkan minhye masuk.minhye meletakkan teh itu di meja tuan kang.minhye ternampak seorang namja yg dikenali duduk di kerusi hadapan tuan kang.(tuan kang dah suruh minhye buat lebih air)

Minhye meminta diri pada tuan kang.tiba"tuan kang memanggilnya.

Tuan kang:minhye,mari sini jap.saya nak kenalkan anak saya kepada awak.

Minhye:hi nama saya kang minhye.panggil saya minhye saje.

Tuan kang:daniel kenalkan diri kamu.

Daniel:hi nama saya kang daniel.panggil saya daniel je.

Minhye mengganguk tanda faham.

Minhye:boss saya sambung kerja saya ya.

Tuan kang:ok.pergilah.

Minhye pergi balik ke tempat kerjanya.minhye duduk je kat tempat kerjanya terus kawan minhye datang.

Jihyun:minhye,lelaki yg masuk bilik boss tu bukan idol ke? Apa hah namanya tak ingat?.

Youngmin:daniel wannaone.betul tak?

Soohae:untungnya kau minhye dapat bercakap dgn dia.

Minhye:mengarut lah.korang ni.

Aerim:kau bukan minat dia ke?untunglah dapat jumpa fav.

Minhye:hmm... yelah.jap.mana haerin.

Youngmin:haerin kan keluar dgn kekasih hatinya.

Minhye:haerin ada bf ke?

Soohae:lepas jumpa daniel.terus lupa.

Jihyun:tulah.si kai tu lah.takkan dah tak ingat.

Minhye:ouhh baru ingat.dahlah org nak buat kerja.

Semua pun sambung kerja.lunch pun tiba.minhye mengajak kawan-kawannya pergi lunch tapi semua busy.terpaksa lah minhye lunch sorang".

Minhye tgk menikmati makan tiba" seorang mengurnya.

Daniel:hi minhye.lunch sorang je ke?

Minhye:haah.semua kawan saya busy.

Daniel:boleh saya lunch dgn awak.

Minhye:takpe ke.awak ni kan idol.nanti lain pulak jadinya.

Daniel:alah biar jelah.

Minhye sambung makan tidak kisah tentangnya tapi hati minhye berdebar-debar.

Daniel meneman minhye sampai ke pejabat.

Minhye:daniel thank you teman saya lunch tadi.

Daniel:alah takpe.bye.saya kena gi company ni.

Minhye:ok.bye

Minhye masuk ke pejabat nampak" kawan-kawan minhye berdiri depan aku macam anak dara balik rumah lambat.

Aerim:kau gi mana tadi?

Minhye:lunch lah.korang kan busy.

Jihyun:dgn siapa?

Minhye:sorang".

Soohae:kau tipu kan.muka kau dah merah macam tomato dah tu.

Youngmin:ckp dgn siapa?

Minhye:dgn daniel.dia yg datang.

Jihyun:ouhh.date ke?

Minhye:mengarutlah.

Aerim:kau tgk ni ada berita tentang kau dan daniel.

Minhye:bapak ahh.aku tak sangka boleh jadi macam ni.

Soohae:daniel ni idol.kau pulak just secretary.memang kena kritik lah.

Youngmin:takpe biar je.nanti dia reda lah tu.

Minhye mengangguk tanda faham dan sambung kerjanya.

Wannaone pov

Jisung:daniel kau gi mana tadi?

Daniel:lunch.kenapa?

Seongwoo:kau tgk ni ada berita kau bercinta dgn perempuan ni.

Daniel:tu just secretary bapak aku je.

Minhyun:memang lah secretary bapak kau je tapi fans akan pikir kau date.

Daniel:aduh lantaklah.malas nak fikir.

Jihoon:daniel jangan buat hal.sekarang kau dah popular dan dapat jadi idol jangan mempertikaikannya.

Guanlin:betul tu hyung.

Daniel:nanti lah aku fikir.sekarang aku nak gi mandi.

Sungwoon:pergilah mandi.fikirkan jugak tentang ni.

Daniel mengambil tuala dan terus masuk ke tandas.

Bersambung.....

Part 1 done.sorry kalau macam boring ke?typo ke?ayat keling ke?.saya akan cuba memperbaikinya.part 2 akan datang.jangan lupa vote dan comment😊😊.





I Want To Have You {kang Daniel}✔Where stories live. Discover now