Hari ini dia membawa aku mengambil angin ke taman belakang cafeteria.
Dia berjalan beriringan dengan aku. Dia mengenggam lembut tangan aku, seperti biasa, tangan dia hangat sekaligus membuat hati berasa hangat dan bahagia.
"Taeyong?"
Dia mengalihkan pandangan dia pada aku. Dia membuahkan senyuman dan ekspresi wajah dia saat ini adalah "kenapa??"
Tipi kalau aku cakap yang aku tidak terpesona dengan wajah yang dia miliki.
Bibir dia,
Mata dia,
Hidung dia,
Semuanya sempurna.
Aku sedar yang aku sudah jatuh hati pada dia
Tapi layakkah aku untuk dia?
Muka aku pucat, rambut aku ikal mayang tapi tak terurus malah pakaian yang selalu ada ditubuh aku hanyalah gaun putih yang berbau ubat-ubatan.
Tetapi kalau diri aku yang dahulu, diri aku yang masih memakai pakaian-pakaian yang cantik, rambut aku yang lurus dan rapi mungkin layak untuk dirinya.
"Awak tahu nama saya?"
Dia mengangguk sambil mengukirkan senyuman.
"Mestilah! Nama awak Ji Naseol, nama yang cantik untuk orang yang cantik macam awak."
Tangan dia mengelus perlahan pipi aku, senyuman dia tidak pernah hilang dari wajahnya.
Aku menunduk, pipi aku panas memerah.
Itu merupakan pujian pertama yang aku dapat setelah berada di sini bertahun-tahun.
Aku dengar yang dia ketawa kecil, aku ikut ketawa juga.
Aku berharap yang semua aku lalui bersama dia saat ini dapat bertahan dengan lebih lama.
///
YOU ARE READING
ꜱᴀɴᴇ | ʟᴇᴇ ᴛᴀᴇʏᴏɴɢ (ʀᴇᴠɪsɪᴏɴ)
Hayran Kurguᴀ ᴍᴇɴᴛᴀʟ ᴀɴᴅ ᴀ ꜱᴛʀᴀɴɢᴇʀ. ʀᴇᴠɪsᴇᴅ ᴏɴ 𝟷𝟼 ᴊᴀɴᴜᴀʀʏ 𝟸𝟶𝟸𝟸.