03

194 41 15
                                    

no one

jam menunjukkan pukul 3.00 pagi. hujan lebat membasahi bumi begitu juga keadaan katil seokjin. dia buat peta malaysia dekat bantal dia dengan air liur seperti waterfall.

detumm!

(sound effect bunyi guruh fail)

"OMAK JEMEN KAWIN DENGAN POLLA-"

bekalan eletrik terputus tiba-tiba. seokjin mengeluh. dia terus mengambil lampu suluh dan bergegas ke kotak suis.

dia memeriksa setiap satu suis.

"tak de problem pun. dah ni bakpe tetiba blackout?"

seokjin mengambil keputusan untuk mengabaikan kejadian tadi dan terus masuk tidur. dia melalui ruang tamu dan ternampak sampul surat.

"oh aku tak bukak lagi surat tadi. bukak skang ah"

seokjin terus ke arah surat yang terletak di meja. dia mengambil dan membukanya. isi dalam dibaca. dahinya berkerut.

"siang berganti malam, lelaki berganti perempuan. darah bukan mainan, mungkin satu kenyataan.

hari terpanjang diberikan, semoga berjaya." , dia membaca satu persatu ayat yang ditulis.

wow aku bijak sebab dapat bina ayat ni HUAHUAHUAHUAHHA

hestek author kembang 100km (๑ิټ ิ)

"kekarutan apakah yini?"

seokjin membaling surat tadi ke atas meja. bekalan eletrik pun sudah pulih. dia terus ke biliknya untuk tidur.

tanpa dia tau, surat itu penuh dengan makna.

🌸🌸🌸

"SURAT TU KIAOBMSJSKUWB!"

seokjin terus berlari keluar dari bilik dan bergegas ke meja di ruang tamu. surat tidak kelihatan di atas meja.

"kxjakjsls mana surat tu?!"

dia menyelongkar di setiap sudut. dari bawah sofa, ke bawah meja, ke dalam lampu, dan akhir sekali dalam bra.

"TAK DE SIAL MANA NATANG TU PERGI?!! HUAAAAA!!" , seokjin menjerit.

jeritan seokjin mengejutkan jaehee yang sedang tidur lena dalam bilik tetamu. jaehee terus ke ruang tamu.

"oi kau pehal menjerit melalak?" , tanya jaehee.

"kau kemas rumah aku tadi kau nampak tak surat atas meja ni? surat tu aku baru bukak semalam."

jaehee menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"oh, surat tu. aku dah buang."

jantung seokjin berhenti 1 detik sebelum dia menangis balik. cry baby sungguh. jaehee panik melihat keadaan seokjin.

"jin! ala jangan nangis! penting ke surat tu? kupon mekdi eh? ke kupon urutan perut abe daus? ha nanti aku belanja kau semua-"

"HUAAAAA!! KALAU TAK DE SURAT TU CANE AKU NAK JADI LAKI BALIK DUH?! HUAAAAA!!" , seokjin gigit bantal sambil mengesot atas lantai.

"tengok tu. yah kim youngjin! kau perempuan and memang sejak kau lahir kau perempuan. kau tak pernah couple even kau banyak fanboy. kau anak tunggal. anak kepada kim doomchitdoomchitberdoomchit-"

ayat jaehee dipotong oleh seokjin.

"bukan nama bapak aku kim seojun ke cibei?"

"okay kim seojun. ha lepastu kau ada company sendiri yang bernama K.A.H.H!"

"K.A.H.H tu apa sia?"

"Kambing Atok Hoseok Hensem"

"tf"

"k sambung cite. ha lepastu kau ada dua orang bespreng for lifeeuu. jeon jaehee and lee jaehwan (ken vixx) a.k.a squad cocacola kumur. tapi jaehwan sekarang tengah honeymoon ngan bini dia kat malaysia."

terang jaehee dengan panjang jelanya. dia tarik nafas yang panjang.

"k aku tau semua yang kau cakap. kecuali yang aku ni pompuan and nama company aku bertukar. yang aku tau nama company aku KJ."

"Kim Jendul" , kata jaehee dan seokjin serentak.

masing-masing buat muka podol.

"ye betul. kau baru je nak tukar nama company kau. dalam perbincangan gitu."

"oooh."

"eh dah ah. kau gi tido. esok kita dua tak gi kerja. aku nak ajak kau hilangkan stress. aku rasa semua yang lalui kau sekarang ni sebab stress. dah masuk bilik."

kata jaehee lalu menolak seokjin sampai ke tangga. seokjin mengeluh kecil lalu pergi ke biliknya di tingkat atas.

🌸🌸🌸

seokjin

awal-awal pagi lagi jaehee kejut aku bangun. aku dah mula selesakan diri dalam badan perempuan ni. nak mandi tu hurm susah sikit ah hoho. malu vavi nak tengok.

selesai mandi, aku pergi ke tempat simpan baju aku dengan bathrobe dibadan. satu demi satu baju aku cari. tak de langsung yang sesuai dengan aku.

"woi, pehal tak pilih baju lagi?" , soal jaehee yang baru sampai bilik aku.

"kau pakai centuh je ke?"

"urm!"

aku melihat pakaiannya atas bawah. jaehee pakai hoodie warna pink dan ripped jeans hitam. make up pun tepek tepek gitu je

"aku nak pakai macam kau la."

"COUPLE WEAR?! NAK NAK NAK! AKU DAH LAMA NAK KAU PAKAI SAMA MACAM AKU! tapi sebelum ni kau lempang aku pakai karpet kalau aku suruh pakai baju serasi ngan aku." , kata jaehee sambil muncungkan bibir dia.

sampai yati kim youngjin lempang dia pakai karpet!

len kali pakai la meja, keras sikit.

aku terus pakai baju yang sama macam jaehee. kemudian, kitorang bertolak ke mall berdekatan. first thing first ofkos makan!

kitorang berhenti kat kedai yang bernama Fattah Sayap Berchicken Wings Bangtan.

tengah sedap menternak lemak, tetiba ada lelaki datang kat meja kitorang. ensem? pfft kambing atok hoseok lagi ensem.

"hye baby~"

dia sentuh pipi aku. WTF SENTUH PIPI AKU XNSBSMDHD SIAPA DIA SIA?!

🌸🌸🌸

cite ni makin hambar sumpah tak tipu

m(_ _;)m

m(_ _;)m

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
period   /   ksjWhere stories live. Discover now