13

56 15 12
                                    

seokjin

sooo...

harilah harinya. hari perkahwinan jeon jaehee dan kim myungsoo

aku kuat? jangan tanya, aku rabak gila babi dah ni. tapi apa aku boleh buat. aku bukan bapak dia nak cancel wedding ni.

unbelievable, aku pergi wedding dia. aku dress up lawa lawa hanya untuk jaehee. aku nak tengok dia gembira buat kali terkahir. mesti dia happy kan?

kalaula senyuman dia tu disebabkan oleh aku...

tiba-tiba pintu bilik aku diketuk. jaehwan pandang aku dengan senyuman nipis.

"kau nak pergi jugak ke? tak payah pergi la. nanti aku explain dekat jaehee. aku tak nak tengok kau macamni"

"this is for the best jaehwan. aku bukan sesiapa nak halang dia. dia ada pilihan sendiri which mean aku kena move on. aku okay. biarlah aku tengok dia happy for the last time", balas aku. air mata hampir jatuh.

yes, ni maybe last time aku jumpa dia. lepas wedding dia aku kena pergi jauh. lepasni aku tak nak tengok muka dia, aku tak nak tengok senyuman bahagia dia. ini last time untuk aku tengok semua tu.

aku kena kuat.

"so..kau nak pergi dengan aku ke? or yoongi?", tanya jaehwan.

"aku pergi sendiri. maybe aku lambat sikit tau. aku nak pergi satu tempat dulu"

"okay then. sorry jin"

"sokay"

🌸🌸🌸

no one

wedding jaehee bermula lagi 10 minit. batang hidung youngjin langsung tak nampak.

jaehee masih menunggu kedatangan youngjin. jaehwan pergi ke arah jaehee yang berada di bilik pengantin.

"weh"

"jaehwan. mana youngjin?", tanya jaehe.

"youngjin datang lambat."

setelah mendengar perkataan itu, jaehee menghembuskan nafas lega.

"jae, aku ada something nak cakap"

"apa?"

"tolong layan jin baik baik. ni mungkin kali terakhir kau jumpa dia. kalau aku nampak jin nangis, aku takkan maafkan kau tau"

kata kata jaehwan buatkan jaehee terkedu. kenapa kali terakhir? soalan tersebut berlegar di permikiran jaehee.

🌸🌸🌸

tetamu sudah memenuhi dewan. tetapi, youngjin masih tidak kelihatan. jaehee mencari-cari kelibat youngjin.

"jaehee-ah, what's wrong?", tanya appa jaehee.

"ah tak ada apa apa. youngjin mana?"

"youngjin? appa tak tahu la sayang. appa pun tak nampak dia. dah la jangan fikirkan dia sekarang. focus on your wedding", kata appa jaehee sambil mengusap tangan jaehee lembut untuk tenangkannya.

"BRIDE MAY COME IN!", jeritan dari dalam dewan berbunyi. appa jaehee terus pegang tangan jaehee untuk pimpinnya masuk ke dalam dewan. jaehee mengikut appanya masuk ke dewan. semua tumpuan ke arahnya. myungsoo sudah tunggu dengan senyuman lebarnya.

setelah kata-kata dari paderi diberikan, kini lafaz terakhir pula perlu dilafazkan.

"kim myungsoo, adakah anda bersetuju untuk berkahwin dengan jeon jaehee?"

"i do", balas myungsoo. kini giliran jaehee pula.

"jeon jaehee, adakah anda bersetuju untuk berkahwin dengan kim myungsoo"

jaehee mengetap giginya sebelum menjawab. tetapi, belum sempat jaehee menjawab, jaehwan memanggil nama jaehee.

"j-jaehee"

"jaehwan?"

semua memandang ke arah jaehwan. muka jaehwan menunjukkan reaksi terkejut dan sedih. dia hampir menangis.

"y-youngjin.."

"kenapa dengan youngjin? dia tak datang?", tanya jaehee. jaehwan menggelengkan kepalanya.

"youngjin dekat ICU. d-dia accident"

pada saat itu, dunia jaehee seperti luluh. dia terus lupakan perkahwinan dia. dia memandang ke arah myungsoo.

"sorry myungsoo. i need to go"

air mata membasahi pipi jaehee. dia terus pergi ke arah jaehwan.

"dekat hospital mana?"

"seoul"

setelah mendapat maklumat dari jaehwan, jaehee terus berlari ke arah hospital seoul dengan pakaian kahwin dan kasut tumit tingginya.

destinasinya hanya satu...

untuk berada di samping youngjin.

🌸🌸🌸

FINALLY!! UPDATE PUN HUEHUEHUEHUE anyway, chapter ni emo ohoks.

period   /   ksjWhere stories live. Discover now