15

63 14 2
                                    

6 bulan kemudian...

"okay. harini hari terbesar untuk company kita. kita akan menyambut Syarikat Kim Jendul 10th Anniversary!"

kata-kata seokjin disambut oleh sorakan semua pekerja di syarikat tersebut. sepuluh tahun sudah berlalu sejak kali pertama syarikat itu dibangunkan.

"yoongi, siapa tetamu harini??"

"kita ada do kyung seok from syarikat burung dodo bersama isteri dia kang mirae. then, kita ada park bin from syarikat pencukur bulu ketiak. AND LASTLY! jay jeon dari syarikat lime.co. thats all", terang yoongi.

seokjin mengangguk tanda faham. tetapi terdapat sesuatu yang bermain di fikirannya.

"yoongs"

"hm?"

"siapa jay jeon?"

"ah, jay jeon ni pemilik kedua syarikat perfume paling terbesar. katanya dia tolong kawan dia, cik ahn seora. pada awalnya cik seora yang nak jumpa encik kim, tapi dia tak dapat datang and hantar jay jeon instead"

"ah...i see...", seokjin mengangguk tanda faham.

🌸🌸🌸

jaehee

"sorry sangat sangat jae! aku tak dapat pergi so kau gantikan aku eh??"

"SEORA! what the heck?? weh agak la...ni company jin kut! dah nak hampir setahun aku tak jumpa dia tiba tiba datang company dia macam ni"

BANGANG AHN SEORA JSGSNBS DIA NI KALAU AKU BUNUH SEKALI HALAMAK

"alah, aku tak rasa dia kenal kau pun! lagipun aku dah bagi nama lain untuk kau!"

"nama apa?", tanya aku.

"jay jeon. ohok"

tf...

"so boleh eh? plis plis plis!", rayu seora. aku mengeluh perlahan.

"ish ha ye lah! kalau jadi apa apa kat aku, kau yang kena tanggung!"

"okay no hal!

🌸🌸🌸

jantung aku berdegup kencang. tangan aku pun dah berpeluh gila. serious tak boleh rilek langsung.

aku memandang bangunan setinggi 20 tingkat tersebut. aku tarik nafas sedalam-dalamnya sebelum melangkah masuk ke dalam bangunan tersebut.

ramai orang pandang-pandang aku. mungkin sebab aku bekas pekerja kat sini dulu...

aku teruskan perjalan dan cari dewan utama. setelah jalan hampir 5 minit finnaleh, jumpa pun. haih...

tiba-tiba ada orang tepuk bahu aku. aku terus memusingkan pandangan aku ke arahnya.

mata aku terbuntang luas lepas lihat tuan badan tersebut. no way...

"hai. nama saya kim seokjin and as you know saya pemilik syarikat ni. so...cik jay jeon right?"

kim seokjin depan mata aku.

"j-jin.."

"macam mana cik tau nama panggilan saya ni hahaha. by the way, nice to meet you miss jeon"

senyuman tu...suara tu...gelak tu...a-aku rindu semua tu

"miss?"

"a-ah sorry"

"its okay. saya harap kita boleh kenal dengan lebih rapat", dia hulurkan tangan dia ke arah aku.

dia...tak ingat aku ke?

period   /   ksjWhere stories live. Discover now