12

83 16 4
                                    

no one

"okay so, petang tu ada surat sampai rumah kau. malam tu pulak, rumah kau tetiba blackout. then masa tu jugak kau bukak surat tu? "

"yes"

yoongi, jaehwan, hoseok dan namjoon mengangguk tanda faham. kesemua mereka berkumpul di rumah seokjin untuk menolongnya menjadi lelaki semula.

"and now, surat tu jae buang"

"susah ni susah"

namjoon jalan kehulu ke hilir memikirkan idea. almaklumla iq tinggi. bukan macam seokjin, iq kalah penginap tanjung rambutan.

"kau ingat lagi tak apa yang dia tulis kat surat tu?", soal namjoon.

"ofkos aku ingat. dia cakap,

siang berganti malam, lelaki berganti perempuan. darah bukan mainan, mungkin satu kenyataan. hari terpanjang diberikan, semoga berjaya"

semua ligat memikirkan tentang ayat tersebut. setelah hampir 10 minit berdiam, akhirnya yoongi bersuara.

"selalunya perempuan period berapa lama jaehwan?"

"awat tanya aku?"

"kau kan ada bini. takkan tak tahu"

"tak sempat tanya burung aku dah terbang"

jawab jaehwan. siapa tak kenal bini jaehwan, hakak garunkk rempitss. sajat 2.0 yang beza dia bukan pondan tu jeh.

"perempuan period paling lama 14 hari", kata hoseok tiba tiba.

"mana tau?"

"arwah kambing atok aku ajar. sebelum dia mati dia tinggalkan wasiat surat untuk aku suruh jaga jin betul betul. touching gila beb. tu yang masa tahlil aku hilang, aku tengah menangis"

hoseok lap air mata invisible dia.

"i need tisuu"

"tf"

"okay, tiga hari ni kitorang tido rumah kau. mareey kita tengok ada tak surat yang datang.", kata yoongi.

semua mengangguk.

🌸🌸🌸

seokjin

tiga hari dah berlalu, tak ada apa apa jadi pun. harini aku pergi kerja macam biasa. aku pakai memang selekeh gila ah. omma pun dah banyak bebel, tapi aku tengah stress gila sekarang. lantak la apa orang pandang kat imej aku ni ha.

sampai je tempat kerja, aku terus pergi office aku. tiba-tiba aku terlanggar seseorang

ouh jaehee

"j-jin"

"oh j-jae"

aku kaku. aku tak boleh pandang muka dia

sakit sangat. rasa dia tak dapat diungkapkan.

"jin, nanti lunch sama-sama. kita makan dekat luar. aku ada benda nak cakap dengan kau"

"s-sure"

dia senyum kekok sebelum pergi. ah bodoh kim seokjin! asal dengan kau?!

🌸🌸🌸

period   /   ksjWhere stories live. Discover now