no one
"weh kenapa kau tak layan aku?"
seokjin sibuk susun fail dan abaikan panggilan jaehee. sepanjang hari dia bad mood. meeting pada hari itu pun dibatalkan.
"youngjin..plis la jangan buat aku macamni... sumpah aku rasa bersalah gila. kalau kau sayang myungsoo lagi kau boleh cakap-"
bunyi kuat hentakan fail memotong percakapan jaehee. seokjin pandang mukanya tajam.
"so kau couple dengan myungsoo? sebelum ni kau memang suka myungsoo kan?"
"h-haah..serious aku mintak maaf sebab tak bagitau kau pasal benda ni awal awal and kalau kau suka myungsoo, kau boleh bagitau aku. aku break dengan dia terus!"
jaehee memegang tangan seokjin. serta merta tangannya ditepis kasar oleh seokjin.
"jeon jaehee. aku tak suka kim myungsoo. and aku tak kesah kalau kau bagitau awal or lambat pasal kau couple. tapi pernah tak kau pikir walau sesaat perasaan kawan kau!?"
"perasaan apa?!"
"kau takkan faham jaehee."
seokjin pergi ke arah pintu untuk keluar dari bilik tersebut. tiba tiba tangannya dipegang oleh jaehee.
"kim youngjin! apa yang aku tak paham?"
"okay aku bagitau kau for the last time. lepasni jangan tegur aku, aku nak masa sendirian."
"okay tell me."
"aku lesbian. kau tau tu kan? perempuan yang aku suka tu kau. jeon jaehee."
keadaan menjadi senyap serta merta. seokjin terus keluar dari bilik tersebut sebelum menghempaskan pintu dengan kuat. jaehee ditinggalkan dengan kebingungan.
🌸🌸🌸
seokjin
huh. aku tak boleh berfikir sekarang. jujur aku cakap, aku sakit hati dengan jaehee. aku jealous dia dengan myungsoo.
aku dah lama suka- ah no, aku cintakan dia sejak sekolah menengah. cuma dia tak nampak. rupanya dia nampak myungsoo je selama ni.
aku bersusah payah jaga hati dia, aku pernah batalkan perkahwinan aku dengan sorang perempuan pilihan omma dengan appa sampai kitorang gaduh besar.
tapi
pfft
dia balas cinta aku macam sampah.
kalau aku bukan dalam bentuk rupa kim youngjin, dah lama aku ajak dia kahwin. yang aku confess ni pun aku tak percaya aku sebut.
serabut! ugh.
aku nak jadi lelaki balik...
🌸🌸🌸
no one
"jap jap. kau lelaki. tapi satu hari tu kau tiba tiba jadi perempuan. then kau mengaku dekat semua orang yang kau lesbian sebab kau suka jaehee. but jaehee suka myungsoo yang sebenarnya bekas tunang kau. lepastu diorang couple?"
"yes"
"wow. im speechless"
seokjin mengeluh lalu meneguk segelas soju dengan laju. jaehwan turut mengeluh.
"okay lah. even cite kau ni pelik, aku still percaya. aku akan tolong kau jadi lelaki balik."
"serious?!"
"yes"
"awwhh thank you!! kau lah kawan terbaik dalam dunia ni. tak ada sesiapa boleh ganti kau sebagai kawan aku xnzJzuzkz lee jaehwan ku sayang"
seokjin berlaga pipi dengan jaehwan. sesungguhnya, hanya tuhan je tahu perasaan jaehwan.
"at this point, kau nampak gay."
"gay dengan kau jugak"
"baik kau stop sebelum bini aku sumpah kau tujuh keturunan"
"aku tak nak kena sumpah. okay"
seokjin berhenti lagakan pipinya dengan jaehwan.
"so first, kita cari balik surat misteri yang kau dapat tu"
"tapi jaehee dah buang"
"sampah kat rumah kau tu tak buang kat luar lagi en? ada dalam rumah lagi kan?"
"ouhh. ada ada"
🌸🌸🌸
jaehee
youngjin okay ke tak??
aku sakitkan hati dia ke?
dia macam mana sekarang?
nxjqhdjssu
aku tak boleh fikir! nak nangis la macamni! macam mana kalau dia tak nak cakap dengan aku?! macam mana kalau dia benci aku?! aku tak nakkk nxishshsks
"sayang awak dengar tak?"
akhirnya aku kembali kepada realiti selepas dengar suara myungsoo.
"e-eo?"
"awak nampak tak okay je. jom la saya hantar awak balik rumah"
"ah no. it's okay."
aku tersenyum nipis. myungsoo terus pegang tangan aku secara lembut.
"lupakan kim youngjin. kalau dua kawan baik awak, dia takkan halang awak couple dengan saya"
entah kenapa at certain point, aku setuju dengan myungsoo.
lupakan kim youngjin
🌸🌸🌸
okay lambat aku update zisjksismxm sorry idea ke laut. chapter kalini kinda emo so yeah :") sorry kalau ff ni makin bosan mxhsjskdumx
YOU ARE READING
period / ksj
أدب الهواة⚠warning! banyak carutan, and tajuk pun dah period sah sah cite pasal darah ngan pad. jangan tekan read kalau rasa cite ni keterlaluan⚠ "ARGHH SAKIT BABI SENGGUGUT NI DUMAK!" "tu la, dulu ejek aku kan? SEKARANG KAU RASA!" "mianhae- ARGHH SAKIT SIAL...