Media: Fea 😍
***
Bangun aje dari tidur, minah ni dah terpacak depan rumah. Terpaksalah aku mandi kerbau!
"Ha, siap pun. Jom!" ajak Fea.
"Kau ni kan. Ingatkan kau betul-betul nak tersadai dekat UK, balik juga rupanya," rungut aku geram sambil menyarungkan kasut.
Fea tersengih.
"Aku acah aje. Kau yang tinggal aku betul-betul. Orang merajuk bukan nak pujuk." Fea mula menghidupkan enjin.
Aku masuk ke dalam kereta.
"So, nak pergi mana? Eh, kejap! Kau masuk kerja bila?" soal aku.
Fea tidak menjawab soalan malah mulutnya terkumat-kamit mengikut rentak lagu dari corong radio.
"I'm talking to you, bitch." Suara ditekan sedikit tapi masih tiada respon. Main kasar betul budak ni.
"Iris Sofea!" Serentak itu aku tarik kuat rambut dia.
"Wei, sakit gila!" Fea menyerang balas. Lengan aku menjadi sasaran kepit ketamnya.
"Aduh! Bapak perit, woi!" Aku mengaduh sambil menggosok lengan tempat cubitan.
"Kita pergi mall. Aku nak jumpa- eh tak! Aku nak shopping dengan kau." Cepat-cepat Fea betulkan ayat.
Sampai di mall, kami ambil keputusan untuk makan di Chicken Rice Shop. Sedang enak menjamu selera, ada satu susuk tubuh yang duduk di sebelah Fea.
"Sorry. Lama tunggu?" pinta lelaki itu.
Aku tergagam. Biar betul si Fea ni.
"Tak adalah," balas Fea selamba.
Aku mengecilkan mata memandang Ayden Danish sebagai tanda amaran.
"You, tak kisah kan kalau ada Syira?" tanya Fea perlahan.
Hey! Aku dengar, okey.
"Of course tak." Ayden menjawab dengan senyuman.
Tiba-tiba phone Ayden berdering meminta dijawab. Dia meminta diri untuk menjawab panggilan. Hilang saja bayangan dia, mata aku pandang Fea tajam.
"Explain," arah aku ringkas.
Tangan dibawa memeluk tubuh dan badan disandarkan ke kerusi. Fea nampak serba salah.
"Sorry, Syira," pinta Fea sambil tertunduk.
"Aku tak nak dengar kau punya sorry. Explain cepat." Suara aku kedengaran dingin. Wajah membeku.
"Syira, aku..." Fea seperti kehabisan ayat.
"Fea, look. Kau tahu Ayden tu dah ada banyak scandal. Dan kau pun tahu his dark side. Every single thing. Tapi kenapa kau still... urgh! Tak faham lah, wei." Jari dibawa memicit kepala.
YOU ARE READING
Thousand Years [AKAN DITERBITKAN]
Romance[STATUS: ONGOING ▶] AMARAN: Bergula dan berkopi, mainan perasaan. --- Penantian, kesetiaan dan pengorbanan menjadi satu dalam jutaan kisah cinta. "I love you too." 'Sekarang,' arah satu suara melalui walkie talkies. BANG! Jika dulu aku yang dinanti...