"Jisoo!" laung Vernon dari tingkat atas. Jisoo menoleh ke arah suara itu. Tangannya masih lincah menyusun semula buku rujukan di tempat asalnya.
"Jisoo, kau sibuk tak malam ni? Aku ingat nak ajak kau pergi parti di rumah Woozi. Kau temankan aku ya? Please" Vernon mencebikkan bibirnya seperti meminta simpati. Jisoo menarik lembut bibir Vernon.
"Eiii, geram aku tengok kau buat bibir macam tu. Yalah, aku ikut. Pastikan pukul 8 kau terpacak depan rumah aku. Lambat, cancel" kata Jisoo tegas. Dia paling benci orang yang tidak menepati masa.
"Alright, beres! Jangan ubah fikiran pula. Pakai cantik-cantik. Kalau kau nak pakai bikini saja pun tak apa" Jisoo menjeling tajam ke arah Vernon yang tersengih beruk. Jisoo meninggalkan Vernon. Dia berjalan menuju ke keretanya.
S
K
I
P
Pin!! Pin!!
"Eomma! Soo keluar dengan Vernon kejap ya?" laung Jisoo dari ruang tamu. Pn. Kim yg berada di dapur hanya meng'hmm'kan saja. Vernon yang memakai tuxedo putih tampak kacak sekali di mata Jisoo. Vernon membuka pintu kereta buat Jisoo. Jisoo melangkah masuk dan mereka memulakan perjalanan.
Setibanya di sana, ramai sekali kenalan kolej mereka yang sedang menikmati muzik kencang itu.
"Yo, bro! Lama tak jumpa" Vernon dan rakan-rakannya saling berpelukan. Satu persekitaran yang terlalu asing bagi Jisoo. Dia tidak menggemari parti. Baginya, golongan kelas pertengahan sahaja yang selalu berparti tak ingat dunia. Bagi kelas atasan sepertinya, mereka cuma menghabiskan masa di salon, spa dan kelab malam eksekutif.
"Kenalkan, ini teman wanita aku, Jisoo. Soo, ni kawan-kawan I" Vernon mula memperkenalkan satu persatu rakan2 nya.
"You, you pergilah minum atau makan. Entertain yourself. Sekejap lagi I datang" Jisoo mula geli-geleman. Tak pernah dia dan Vernon membahasakan diri mereka sebagai 'I-You'. Ini pertama kali dan terakhir. Jisoo melangkah ke meja buffet. Woozi datang menyapanya.
"Jisoo, you tak nak cuba ni ke? Sedap tahu. Keluarga I import dari Itali" Woozi menayangkan gelas kecil berisi cecair hijau.
"Boleh juga"
"Ada dekat dalam. You masuklah ambil" Jisoo mula melangkah masuk ke dlm rumah agam Woozi. Woozi melangkah semula ke meja yang menempatkan Vernon.
"Kau dah buat apa yang aku suruh?" soal Vernon.
"Bro, this is Woozi. Semua dah settle, tunggu kau saja nak beraksi. Enjoy your night. Selamat merosakkan anak dara orang" Woozi menayangkan senyum sinis kepada Vernon.
Bukan semua yg kita anggap malaikat itu baik.
YOU ARE READING
The Regret of Heartless 무정한 후회 💜KSJ X KJS 💜 •ft. Blackpink•✔️
Fanfiction🇨 🇴 🇲 🇵 🇱 🇪 🇹 🇪 🇩 [Siri Illegal Ship] ♥ Karya Sampingan ♥ 🍄 Requested 🍄 💄K-Fiction💄 Cinta tak semestinya memiliki Tapi, Cinta juga tak seharusnya menyakiti JisooXJin 💜Perbezaan darjat pemusnah asmara 💜 Status : Completed By: Miss_R...