Move

240 27 10
                                    

"Ini apa yang korang mintak. Aku pergi jauh dari sini. Tolong tengokkan pusara Jin oppa, ya" Jennie mengangguk perlahan. Walau bagaimana sekalipun, Jisoo masih sahabatnya.

"Kami akan cuba sedaya upaya. Jangan lost contact tahu?" Lisa memeluk Jisoo erat. Jisoo melihat gerak-geri Rose. Rose mengeluh. Dia memeluk Jisoo.

"Aku masih tak maafkan kau. Apa yang kau buat pada Jin oppa tu keterlaluan. Tapi kau tetap kawan aku. Aku harap kau sedar dan berubah" bisik Rose dalam pelukan mereka. Jisoo mengangguk perlahan. Mereka sama-sama mengesat airmata.

Mereka bertiga menghantar Jisoo ke arah kereta milik keluarganya yang sedang menunggu. Jisoo melambai dari dalam kereta.

"Terima kasih untuk segalanya. Kalau umur panjang, kita masih berjodoh, kita jumpa lagi" Jennie, Lisa dan Rose mengangguk. Kereta itu berlalu dan hilang dari pandangan.

S

K

I

P

Selesai melakukan pemeriksaan keselamatan di lapangan terbang, Jisoo melangkah ke arah pesawat yang akan membawanya pergi jauh. Jauh dari kota Seoul bersama 1001 kenangan pahit dan duka bersama Jin. Jisoo melangkah ke tempat duduknya. Dia membelek tiketnya.

"Betullah ni" Jisoo meletakkan bagasinya di tempat penyimpanan. Jisoo melabuhkan punggung di tempat duduknya. Awan mendung. Sama seperti hatinya.

"Anak eomma. Eomma minta maaf sebab pernah berniat untuk buang kamu. Eomma akan jaga kamu sebaik mungkin. Mungkin kamu akan bawa sinar baru dalam hidup eomma, Kim Seokjin" Jisoo mengelus lembut perutnya.

"Hai, boleh alihkan tas tangan awak? Ni tempat duduk saya" lelaki itu tersenyum manis. Mata Jisoo terkebil-kebil.

"Jin?"




















-The End-

The Regret of Heartless 무정한 후회 💜KSJ X KJS 💜 •ft. Blackpink•✔️Where stories live. Discover now